Shenmue III – Yu Suzuki funderar på Kickstarter

Robot
Shenmue III – Yu Suzuki funderar på Kickstarter

Slutet på Shenmue-sagan har aldrig berättats. Tolv långa år har gått sedan tvåan – men enligt Yu Suzuki finns det fortfarande hopp.

#sega, #shenmue-ii


Medlem
Shenmue III – Yu Suzuki funderar på Kickstarter

Underbart spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ett next-gen shen-mue? Hnnnngggg-

Gärna HD releaser av ettan och tvåan också, vet inte om det är planerat redan men en snabb googling får det att verka som att så är fallet.

Medlem

Fan va ont det kommer göra i plånboken i så fall...

Medlem

Hört mycket om de här spelen men aldrig spelat varken det första eller andra. Om de gör en Kickstarter så hoppas jag att det också görs en HD version för PC så att de som inte spelat dessa spel får göra det med (för det finns mig veterligen ingen PC version av dessa spel). Fast skitsamma jag ser gärna en HD version av de första två spelen även om det inte blir en Kickstarter, hoppas bara att det inte är en simpel port utan något som är anpassat för en PC.

Medlem

Skulle definitivt backa en Kickstarter för Shenmue III
Har kört rätt mycket av I:an på Dreamcast när jag fortfarande hade en sådan (som jag tyvärr blev tvungen att sälja på grund av pengabrist ) men tyvärr aldrig II:an.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
k3m
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Ett next-gen shen-mue? Hnnnngggg-

Gärna HD releaser av ettan och tvåan också, vet inte om det är planerat redan men en snabb googling får det att verka som att så är fallet.

Underbara nyheter i så fall. En HDversion av ettan och tvåan och en trea på det

Inaktiv

Detta är ju helt underbart! Spelade 1:an och 2:an åter och åter igen på mitt gamla Dreamcast (en av världens mest underskattade konsoler) och skulle absolut backa en 3:a! Svårt att göra det bättre än dess föregångare dock

Medlem

Jag skulle kasta mina pengar på det här om det blev verklighet.

Medlem

Det visade sig vara en felcitering. inte första gången

Medlem

Skulle bli första gången jag bidrar med kickstarter-pengar, och det skulle bli ett generöst bidrag. GE MIG!!!

Medlem

Finns till X360 men grafiken är ju därefter, spelade igenom det på kryssbox nr 1 och visst 2an förtjänar en fortsättning så länge man är ärlig mot serien och dess skapare och inte ubisoftar eller EA'r sönder hela skiten!

Du håller nu på att dö, vill du

1:köpa ett maskingevär för 100kr så att du kan kötta sönder motstånarna och ta dig till nästa bana.
2: Köpa vingar för 200kr och flyga direkt till nästa bana
3: Köpa hela lösningen, alla vapen och tillbehör för den futtiga kostnaden av 1000kr, glöm inte att du får bonusprylar i form av skrivbordunderlägg, en virkad Shenmue II drake och en mugghållare.

Accepterar du köpet?

Ja: Nej: = Dö och börja om!

Hahahah


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Går alldeles utmärkt att emulera både 1:an och 2:an på PC för er som vill prova det.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Går alldeles utmärkt att emulera både 1:an och 2:an på PC för er som vill prova det.

Shenmue är inget spel man använder emulator till, då är man en smutsig liten lort.

Medlem

Det ska bli häftigt att se fortsättningen på denna spel! Dock är man lite smått skeptiskt att gå kickstarter vägen. Oftast så blir det inte så bra. Har inte sätt något bra där i från. Men samtidigt så kan det vara soft. Vem vet.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

YES! YES! YES! YES!

Medlem
Skrivet av Serkish:

Det ska bli häftigt att se fortsättningen på denna spel! Dock är man lite smått skeptiskt att gå kickstarter vägen. Oftast så blir det inte så bra. Har inte sätt något bra där i från. Men samtidigt så kan det vara soft. Vem vet.

FTL, Project Giana är två av dem jag lirat som var bra, Star Citizen och Oculus Rift är två saker som som jag ser fram emot mer än något annat, hoppas och tror att steget från en vanlig skärm till Oculus Rift kommer vara lika stort som steget från 2D till 3D var för mig, Mirror's Edge och Project C.A.R.S kommer vara galet najs med ett par sånna på skallen.

Det jag dock är orolig för när det gäller Shenmue är att de tidigare spelen var så fruktansvärt dyra att utveckla, lär inte bli billigare med next-gen grafik direkt.

Medlem

åhhhh, snälla snälla gör detta! åh vad jag vill ha en fortsättning på dessa underbara spel... och som andra har sagt, en HD remake av de förgående spelen hade inte varit fel heller..

Om detta hamnar på kickstarter ska jag funda det direkt med så mycket som plånboken tillåter!


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Serkish:

Det ska bli häftigt att se fortsättningen på denna spel! Dock är man lite smått skeptiskt att gå kickstarter vägen. Oftast så blir det inte så bra. Har inte sätt något bra där i från. Men samtidigt så kan det vara soft. Vem vet.

Oftast? Merparten av de stora projekten är inte ens klara och som nämns ovan så var Gianna Sister och FTL spel som gjordes via Kickstarter. Vänta med att bedöma denna form av finansiering när man har något att gå på som i slutet av året, då vet vi om det var bra eller inte eftersom många spel är tänkta att komma i år;).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Serkish:

Det ska bli häftigt att se fortsättningen på denna spel! Dock är man lite smått skeptiskt att gå kickstarter vägen. Oftast så blir det inte så bra. Har inte sätt något bra där i från. Men samtidigt så kan det vara soft. Vem vet.

Oftast? Merparten av de stora projekten är inte ens klara och som nämns ovan så var Gianna Sister och FTL spel som gjordes via Kickstarter. Vänta med att bedöma denna form av finansiering när man har något att gå på som i slutet av året, då vet vi om det var bra eller inte eftersom många spel är tänkta att komma i år;).

Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Serkish:

Det ska bli häftigt att se fortsättningen på denna spel! Dock är man lite smått skeptiskt att gå kickstarter vägen. Oftast så blir det inte så bra. Har inte sätt något bra där i från. Men samtidigt så kan det vara soft. Vem vet.

FTL, Project Giana är två av dem jag lirat som var bra, Star Citizen och Oculus Rift är två saker som som jag ser fram emot mer än något annat, hoppas och tror att steget från en vanlig skärm till Oculus Rift kommer vara lika stort som steget från 2D till 3D var för mig, Mirror's Edge och Project C.A.R.S kommer vara galet najs med ett par sånna på skallen.

Det jag dock är orolig för när det gäller Shenmue är att de tidigare spelen var så fruktansvärt dyra att utveckla, lär inte bli billigare med next-gen grafik direkt.

Jo, men oftast så blir inte spelen så bra där! Inget illa menat. Är orolig att spel som har varit bra ska hamna där, eller spel skaparna som har varit där ska hamna där! Men själva iden kickstarter är inte dålig, inte det jag menar heller utan, bra spel och företagare bör inte vara där! Det borde finnas sponsorer!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Jo, men oftast så blir inte spelen så bra där! Inget illa menat. Är orolig att spel som har varit bra ska hamna där, eller spel skaparna som har varit där ska hamna där! Men själva iden kickstarter är inte dålig, inte det jag menar heller utan, bra spel och företagare bör inte vara där! Det borde finnas sponsorer!

De som fått flera miljoner är inga nybörjare, vissa har varit med sedan spelen bara var en hobby. Om det är några jag har förtroende för så är det utvecklare som visat vad de går för, utgivare som EA, Activision och Ubisoft hade säkerligen fördärvat spelen och gjort de för en bred massa. Detta är den stora fördelen med Kickstarter, de behöver inte bry sig om denna massa utan bara göra spelen för de som donerat och andra som gillar samma spel. Shenmue verkar helt klart vara ett sådant spel, tror snarare att spelet hade blivit sämre om en utgivare haft något att säga till om.

Medlem

Omg, ja! Kickstarter skulle lätt fungera på något som Shenmue!!

Btw, kan man spela de första två delarna på pc? Jag körde 2an på gamla xboxen back in the days, det var så jäkla awesome.

Jag trodde seriöst att spelet var slut när jag klarade första kapitlet, hade ändå kört äver 20-30 timmar då, man ser i videon att Ryu sitter på en buss till en annan stad, superklimax...sen när han går av så är det ett nytt kapitel och man får fortsätta spela Jag har aldrig tappat hakan så mycket i ett tv-spel förut.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Se Fredrik, ibland är inte drömmar så långt ifrån att kanske uppfyllas.
Rubriken fick mig direkt att hoppa till blogginlägget du gjorde för bara någon vecka sedan:
"Tror du på drömmar"

1
Skriv svar