Deltagande i studie

Medlem
Deltagande i studie

Hej!

Mitt namn är Jennifer och jag arbetar som universitetsadjunkt i psykologi på Blekinge Tekniska Högskola. Just nu ska jag genomföra en studie i relation till en uppsats som jag arbetar med och jag söker nu deltagare till denna studie. Syftet är att undersöka vilka aspekter som kan ligga bakom valet att spela renegade eller paragon (i Mass Effect) med fokus på spelarens subjektiva upplevelse. Jag vill undersöka detta då jag själv spelar mycket tv-spel och tycker att spel har fått för mycket negativ fokus, istället för att lyfta fram de positiva aspekterna med tv-spel.
Skulle du vilja delta skulle jag vara mycket tacksam och de enda krav som ställs på dig är att du är över 18 samt har spelat Mass Effect 1. Vill du delta kan du skicka ett mail till jennifer.petersson@bth.se och märka mailet med Deltagande. Givetvis är deltagandet anonymt!

Skulle du ha några frågor går det givetvis också bra att maila mig.
Mvh
Jennifer

Medlem

Låter intressant. Lycka till.

Medlem

Tack så mycket!

Medlem

Är det inte enklare att förklara vad vi måste göra när vi deltar i undersökningen här i tråden?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Är det inte enklare att förklara vad vi måste göra när vi deltar i undersökningen här i tråden?

Kanske det vore, men då måste CIA döda dig!

Medlem

Hej!

Givetvis vore det lättare men så långt tänkte jag inte i början:)
Det som ska göras, om någon är intresserad av att ställa upp, är att förklara varför man har gjort vissa val vid olika uppdrag i Mass Effect samt besvara några skattningsskalor. Jag skickar ett dokument till de som vill ställa upp (med instruktioner och övrig information som är relevant för de som ställer upp), ni besvarar och skickar tillbaka till mig.

Mvh
Jennifer

Medlem

Skulle lätt delta om jag var 18


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det var så länge sen jag spelade Mass Effect att jag knappt kommer ihåg nåt. Annars skulle jag delta.

Medlem

Jag tror det går att vara med även fast man inte har spelat Mass Effect på en lång stund, jag tror studien handlar mer om varför människan väljer att spela som god respektive ond i datorspel.

Speciellt med att spela ond kan nog vara intressant att studera, då människan i regel är "god".

Det finns inte så många spel där man kan göra val som sedan har långtgående effekt, Mass Effect är ett spel där dina val bestämmer vad som kommer ske (till en viss grad) i framtiden och det är nog därför som Jenn valde att ta det spelet som exempel.

Tror det är lugnt att du är med på studien ändå MikaelH, ju mer desto bättre och det handlar nog mer om varför du gör dom valen och mindre om just vilket spel det handlar om.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Precis som Greger säger så gör det inget att det var längesedan du spelade Mass Effect, samt att det handlar om varför de valen görs, inte vilket spel det handlar om.
Så det är bara att ställa upp tycker jag

Medlem

Ok. Jag är mycket intresserad av psykologi. Skickar iväg ett mail till dig nu.

Hur vet vi inte att BioWare har skickat dig?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hur vet vi inte att BioWare har skickat dig?

därför att de är kanadicker och troligtvis inte bryr sig ett skit om lilla Sverige?;)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av walter_iego:

Hur vet vi inte att BioWare har skickat dig?

därför att de är kanadicker och troligtvis inte bryr sig ett skit om lilla Sverige?;)

hallå vi har ju en bra potential att spöa dem i hockey VM, dem har all rätt att vara oroliga/Bry sig om vad vi gör i vårt lilla land


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av .357:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av walter_iego:

Hur vet vi inte att BioWare har skickat dig?

därför att de är kanadicker och troligtvis inte bryr sig ett skit om lilla Sverige?;)

hallå vi har ju en bra potential att spöa dem i hockey VM, dem har all rätt att vara oroliga/Bry sig om vad vi gör i vårt lilla land

Men de är bara i herrhockey;)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Nekkid pix plz.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Hej!

Då deltagarantalet blev lite för lågt vad gällde min första förfrågan har jag bestämt mig för att "lägga till" Mass Effect 2 också. Så är det någon som är intresserad av att delta och svara på varför ni spelade som renegade eller paragon får ni gärna maila mig på jennifer.petersson@bth.se för att få ett formulär att fylla i.

Mvh
Jennifer

1
Skriv svar