Assassin's Creed IV - Inga krig till sjöss i flerspelarläget

Robot
Assassin's Creed IV - Inga krig till sjöss i flerspelarläget

Ubisoft sänker alla förhoppningar om storslagna sjöstrider mot vänner.

#assassins-creed-iv-black-flag, #ubisoft-entertainment


Skribent
Assassin's Creed IV - Inga krig till sjöss i flerspelarläget

Namninsamling för dlc plz.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny

Herregud! Det hade ju varit ett jättebra sätt att krydda det oinspirerade flerspelarläget. Nu blir jag arg.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så sant så.
På ett sätt är jag glad att dom fokuserar på kampanjen då det är ju vad spelet igentligen går ut på, men å andra sidan så sabbar dom ju verkligen chansen till nått nyskapande i multiplayer delen (nähää, vilken överaskning...)

Medlem

Jag hade köpt spelet då...


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Sp är det ända jag spelar i AC spel, MP har aldrig intresserat mig :/ Så för mig kvittar det, men ni som gillar MP, skrik på UBI!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Borde ju verkligen inte vara några direkta svårigheter att få med, hur mycket resurser kan det ta liksom?


signatur

Nämen!

Medlem

Mer än du tror.

Skribent
Skrivet av Struggle:

Borde ju verkligen inte vara några direkta svårigheter att få med, hur mycket resurser kan det ta liksom?

Att göra ett (sådant här) spel tar rätt lång tid för många personer. Tror dom gjorde rätt i att fokusera på singleplayer.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av virror:

Mer än du tror.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Struggle:

Borde ju verkligen inte vara några direkta svårigheter att få med, hur mycket resurser kan det ta liksom?

Att göra ett (sådant här) spel tar rätt lång tid för många personer. Tror dom gjorde rätt i att fokusera på singleplayer.

Är helt med på noterna att det tar tid att göra ett sådant här spel, det jag syftar på är ett multiplayer läge med sjöstrider. Grundmekaniken finns där, skeppen finns där, havet finns där.

Såpass "billig" som den vanliga multiplayern är i Assassins (känns fortfarande som något dom bara slängt in hastigt), så borde ett simpelt sjöstirdsläge inte vara direkt jobbigt att koda. Gör en stor karta med bara hav, tillåt 6 spelare eller något sånt, 3 i varje lag. Skjut på varandra tills siste skepp seglar. Ta GTA San Andreas, tog inte moddare lång tid att koda in så folk kunde lira emot varandra där.

Mekaniken är ju redan skriven i Assassins Creed III, allt dom behöver göra är att skriva nätverkskod (som till stor del redan finns där)

Sen tycker jag att självklart är det vettigast att dom fokuserar på Single Player, för det är den delen av Assassins som alltid varit intressantast och roligast. Men när de ändå har en påslängd mulitplayer "bara för att" så känns det inte direkt svårt att de skulle kunna göra ett enkelt sjöstridsläge.


signatur

Nämen!

Medlem

Och han har fortfarande den jävla hoddie!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

ja alltså hade dom gjort MP sjöstrider hade jag köpt skiten ur de där spelet, det hade varit de mest awesome MP man sett på länge, men ska dom strunta i det får dom strunta i mina pengar också!

Medlem

Jag är nyfiken på flerspelarläget, gillade treans även om banorna var lite tråkiga jämfört med revelations. Det är ju i MP man hittar AssCreeds stealth tycker jag.

Medlem

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Ja, hujeda mig. Vilka påhitt va? Eeeeller inte.

Medlem

Ärligt talat, om jag ska gå på AC3s sjöstrider så kan jag inte tänka mig att det skulle bli så kul. Gillade inslaget i AC3 men det var främst då det bröt av och var riktigt snyggt gjort.

Brottas med vinden för att utmanövrera och få flanksida på motståndare. Känns som det skulle bli tråkigt fort :S

Medlem

Spelar inte AC för multiplayer ändå så skit samma. Har aldrig ens startat upp multiplayer delen i nåt AC-spel, förutom ett kort test i ACIII

Medlem

Spelar inte AC för multiplayer ändå så skit samma. Har aldrig ens startat upp multiplayer delen i nåt AC-spel, förutom ett kort test i ACIII

Medlem

Nått borde de iaf göra för att förbättra multiplayern, den är samma i varje spel och väldigt enformig :/

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Ja, hujeda mig. Vilka påhitt va? Eeeeller inte.

...och vad kan du mer exakt om saken? Säg nåt vettigt istället.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Ja, hujeda mig. Vilka påhitt va? Eeeeller inte.

...och vad kan du mer exakt om saken? Säg nåt vettigt istället.

Lugna dig nu, lilla vännen. Nu hissar vi segel och flyter vidare.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Ja, hujeda mig. Vilka påhitt va? Eeeeller inte.

...och vad kan du mer exakt om saken? Säg nåt vettigt istället.

Lugna dig nu, lilla vännen. Nu hissar vi segel och flyter vidare.

Ah ok, antog väl att du inte hade något av intellektuellt värde att dela med dig av men sure.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Ja, hujeda mig. Vilka påhitt va? Eeeeller inte.

...och vad kan du mer exakt om saken? Säg nåt vettigt istället.

Lugna dig nu, lilla vännen. Nu hissar vi segel och flyter vidare.

Ah ok, antog väl att du inte hade något av intellektuellt värde att dela med dig av men sure.

Lilla gumman, jag hör inte vad du säger, mina segel är bättre än dina. Så mitt skepp är långt framför ditt. Du får ropa lite högre!

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Sabelsköld:

Ser så korkat ut med alla segel hissade under storm...

Ja, hujeda mig. Vilka påhitt va? Eeeeller inte.

...och vad kan du mer exakt om saken? Säg nåt vettigt istället.

Lugna dig nu, lilla vännen. Nu hissar vi segel och flyter vidare.

Ah ok, antog väl att du inte hade något av intellektuellt värde att dela med dig av men sure.

Lilla gumman, jag hör inte vad du säger, mina segel är bättre än dina. Så mitt skepp är långt framför ditt. Du får ropa lite högre!

...and still you persist. Snacka inte om sånt du inte kan någonting om Att begabba andra och försöka vara rolig och högfärdig hjälper inte

1
Skriv svar