Vad hände med standarden för bra skadezoner i spelen?

Medlem
Vad hände med standarden för bra skadezoner i spelen?

Jag kommer ihåg från Soldier of fortune att det hade ett riktigt bra skade system när man skött med vapen o var man träffa, det hade även verkliga effekter med som inte synts sedan dess=P men strunta i det.

Det som jag är så fundersam över är hur kan man göra spelen som man gör idag? i BFBC2 så tömde jag ett helt mag från ett av dom lätta maskingevären i ansiktet på en motspelare pointblank range.......o vad hände han sa: wtf??
o jag sa ...... man i see down that barrel u do aim on my face right?
Mig:yeah kinda.... sedan quita jag för att jag blev frustrerad.
Testa lite cod 4 o där kan man sitta på en granat utan att dö sigh......
Jag fattar inte hur dom kan låta 10 år gamla spel vara bättre?

Medlem

I bad company 2 så kan du ju faktiskt lira hardcore mode där man inte tål ett skit ;).

Det där med att man tål mycket i dagens spel beror väl på att man inte ska gå omkring och dö av granater och explosioner hela tiden, även fast man gör det ändå...

Medlem

Tyckte Raven Shild hade ett hyffsat skadesystem. När man blev skadad så började man halta och fick sämre sikte (gick heller inte att springa). Så det borde vara.

Medlem
Skrivet av Sille:

Jag kommer ihåg från Soldier of fortune att det hade ett riktigt bra skade system när man skött med vapen o var man träffa, det hade även verkliga effekter med som inte synts sedan dess=P men strunta i det.

Nej, SoF och SoFII hade inte verkliga effekter.

Skrivet av Sille:

Det som jag är så fundersam över är hur kan man göra spelen som man gör idag? i BFBC2 så tömde jag ett helt mag från ett av dom lätta maskingevären i ansiktet på en motspelare pointblank range.......o vad hände han sa: wtf??
o jag sa ...... man i see down that barrel u do aim on my face right?
Mig:yeah kinda.... sedan quita jag för att jag blev frustrerad.

Han kanske fuskade?

Skrivet av Sille:

Testa lite cod 4 o där kan man sitta på en granat utan att dö sigh......

Vad har du väntat dig?
Rainbow6-realism?

Skrivet av Sille:

Jag fattar inte hur dom kan låta 10 år gamla spel vara bättre?

Det låter som du helt enkelt spelar fel spel.
BFBC2, CoD4 och SoF är inte mer realistiska än UT och Q3 i fråga om skaderealism.
Vill du ha realism ska du såela Rainbow-6 spelen, Operation Flashpoint (INTE Dragon Rising. Det är skit), Armed Assault 1&2 samt Ghost Recon-spelen.
Då kommer du få realism så det räcker och blir över


signatur

Dryg och bitter.

Avstängd

S.W.A.T. är bra också. Inte lika mycket dödande, direkt, men det är nog så spännande ändå. En kula som träffar illa kan döda på stubben, annars blir man halt eller vad som helst. Man måste vara försiktig och samarbeta. Det gillas.

Vi får helt enkelt vänta på Red Dead Redemption som verkar lysande i detta anseende


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

[quote=Nestor]

Skrivet av Sille:

Jag kommer ihåg från Soldier of fortune att det hade ett riktigt bra skade system när man skött med vapen o var man träffa, det hade även verkliga effekter med som inte synts sedan dess=P men strunta i det.

Nej, SoF och SoFII hade inte verkliga effekter.

???
på vilket sätt menar du om man jämför med dom flesta spelen så hade det enormt verkliga effekter av d om flesta vapen...T.ex Desert Eagle ett skott i axeln "sprängde" av armen osv....

Medlem

Ett skott från en Desert Eagle spränger inte av armen.
Prova sök på 50 cal bullet wound så ser du vad som händer om du träffas av ett sådant skott.

Värt att notera är att den andra bilden är fejk (huvudskottet).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Ett skott från en Desert Eagle spränger inte av armen.
Prova sök på 50 cal bullet wound så ser du vad som händer om du träffas av ett sådant skott.

Värt att notera är att den andra bilden är fejk (huvudskottet).

.50 kaliber är ganska för grovt för en desert eagle ;). tror rekylen hade varit för extrem för ett handeldsvapen

.50 cal som man vanligtvis använder till Browning Machine Gun och diverse barett sniper rifles kan garanterat spränga bort en arm, dock inte enbart av Ett skott om inte patronen är fylld av något explosivt material.

.50 Action Express är ammunitionen man brukar använda till en desert eagle

Sorry jag är en svensk gun nutt


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av .357:
Skrivet av Greger:

Ett skott från en Desert Eagle spränger inte av armen.
Prova sök på 50 cal bullet wound så ser du vad som händer om du träffas av ett sådant skott.

Värt att notera är att den andra bilden är fejk (huvudskottet).

.50 kaliber är ganska för grovt för en desert eagle ;). tror rekylen hade varit för extrem för ett handeldsvapen

.50 cal som man vanligtvis använder till Browning Machine Gun och diverse barett sniper rifles kan garanterat spränga bort en arm, dock inte enbart av Ett skott om inte patronen är fylld av något explosivt material.

.50 Action Express är ammunitionen man brukar använda till en desert eagle

Sorry jag är en svensk gun nutt

Oj, ja du har såklart rätt Jag kunde bara minnas att det var .50 något, tack för att du rättade mig!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

.50 anger kalibern på ammunitonen som används till Desert Eagle. Kalibern är diametern på patronen och i .50:s fall, 12.7 mm för att vara exakt. Det är uppenbarligen inte för kraftig rekyl för ett handeldsvapen.

Jag kanske missuppfattade dig .357 men i din text uppfattade jag det som att det inte är .50 kaliber i en Desert Eagle. Vilket det är. Dock inte samma längd och form på patronen som till ett prickskyttegevär.

Lägger till en lista över kaliber.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

.50 anger kalibern på ammunitonen som används till Desert Eagle. Kalibern är diametern på patronen och i .50:s fall, 12.7 mm för att vara exakt. Det är uppenbarligen inte för kraftig rekyl för ett handeldsvapen.

Jag kanske missuppfattade dig .357 men i din text uppfattade jag det som att det inte är .50 kaliber i en Desert Eagle. Vilket det är. Dock inte samma längd och form på patronen som till ett prickskyttegevär.

Lägger till en lista över kaliber.

Du missuppfattade det hela:P

Jag visade bara att .50 action express och .50 cal(BMG) är två helt skilda typer av ammunitioner oavsett om dem har samma diameter på kulan.

.50 cal är ju ett officiellt smeknamn för .50 BMG(browning machine gun) vet alla amerikanska krigs filmer där någon säger till en soldat att "get up that .50 cal!"

.50 action express brukas oftast kallas just för .50 action express eller .50 AE bland vapen fantaster och skyttar så man inte blir förvirrad.

Här har du måtten på dem två olika typerna.
.50 cal(BMG) - 12.7x99mm NATO (nästan en decimeter lång)
.50 AE (desert eagle bland annat)- 12.7×33mm är en 1/3 så stor som .50 Caliber BMG

sedan är just Desert Eagle oftast kalibrerad för att använda olika typer av ammunition. Listan ser ni nedan.

* .357 Magnum *Tjena där är ju mitt namn!*
* .41 Magnum
* .44 Magnum *vanligaste typen att använda*
* .440 Cor-bon
* .50 Action Express *Inte .50 cal*

Hoppas du förstod nu


signatur

Suup homie

Medlem

hur som helst så är vapnet redo att slita bort kroppsdelar(action express med) underligt att folk inte har en blekaste aning om hur kraftiga vapen verkligen är, kanske har med att göra att folk bara ser skadan från ingångshållet, eller har bara sett 9mm som inte dödar om man inte träffar på vitala ställen och är på nära håll.

Medlem

Det är lugnt .357:).

".50 kaliber är ganska för grovt för en desert eagle . tror rekylen hade varit för extrem för ett handeldsvapen"

Det var bara den meningen som var lite missuppfattad hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Men förutom att man sprängde bort ben o sånt med hagelbrakare i soldier of fortune så menar nog trådskaparen att man träffa där man sikta...
D.v.s sköt man i foten så ställde sig boven på ett ben och hoppa o hade ont
Sköt man i handen tappade han pistolen o.s.v

Inte som i MW2 där man skjuter 2 skott i foten och fienden DÖR av chocken? blodförlust? eller brist på viljan att leva utan sin fot?? Ja där råder det skilda meningar men faktum kvarstår:
För många skott i en icke dödlig lem tar kål på en


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Grand Theft Auto: San Andreas och Bond: Nightfire hade ju bra skadesystem där man tog olika skada beroende på var man träffade/träffades.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

det skilda meningar men faktum kvarstår:
För många skott i en icke dödlig lem tar kål på en

Klipper du artären i arm, lår eller underben så kommer offret vara dött inom 5 minuter.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

För många skott i en icke dödlig lem tar kål på en

Ja, vilka jävla mesar dom var i första världskriget som dog av lite splitter i armen eller foten.
Edit : vad Nestor sa.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Jo men i spel dör man ju direkt... inte efter 5 min


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag dör hellre direkt än behöva ligga och inte kunna göra något i 5 minuter.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ang. effekter när man skjuter på folk i spel. I verkligheten så går kulorna antingen rakt igenom kroppen eller så stannar de där. Inga tarmar som rinner ut eller armar som flyger av.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men i spel dör man ju direkt... inte efter 5 min

Och därför uppfanns bleed-out i ACE-modden till Arma2

Skrivet av Red_warning:

Ang. effekter när man skjuter på folk i spel. I verkligheten så går kulorna antingen rakt igenom kroppen eller så stannar de där. Inga tarmar som rinner ut eller armar som flyger av.

Beror helt och hållet på var någonstans på kroppen vad träffar.
en 5.56 från sidan på en människas käke kommer riva loss hela käkbenet.

Ett skott rakt framifrån i buken kommer lämna ett litet litet ingångshål och, beroende på vad som finns i buken, inget utgångshål eller ett utgångshål storleksordning knytnäve.

Ett .50 bmg som tar en bra träff på armbågen eller knäet kommer lämna ganska lite vävnad kvar som håller fast sagda extremitet.

osv osv osv osv


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Tror många här glömt att spel är fiktiva. Det går minst lika bra att spela ett orealistiskt spel som ett realistiskt. Det enda jag kräver är instant kill i skallen sedan får man gärna tömma ett mag i magen på någon utan den dör. Finns så många aspekter i ett spel som kan väga upp för dåliga skadezoner.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men i spel dör man ju direkt... inte efter 5 min

Och därför uppfanns bleed-out i ACE-modden till Arma2

Skrivet av Red_warning:

Ang. effekter när man skjuter på folk i spel. I verkligheten så går kulorna antingen rakt igenom kroppen eller så stannar de där. Inga tarmar som rinner ut eller armar som flyger av.

Beror helt och hållet på var någonstans på kroppen vad träffar.
en 5.56 från sidan på en människas käke kommer riva loss hela käkbenet.

Ett skott rakt framifrån i buken kommer lämna ett litet litet ingångshål och, beroende på vad som finns i buken, inget utgångshål eller ett utgångshål storleksordning knytnäve.

Ett .50 bmg som tar en bra träff på armbågen eller knäet kommer lämna ganska lite vävnad kvar som håller fast sagda extremitet.

osv osv osv osv

Ja, men de flesta skjutvapnen i krigsspel använder NATO-ammunition eller 7,62 x 39mm, och av dem blir ingångshålen inte speciellt stora. Och även om en Desert Eagle kan vara .50 så är det fortfarande en pistol, den kan aldrig nå samma kraft som t.ex Barret M95.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Ja, men de flesta skjutvapnen i krigsspel använder NATO-ammunition eller 7,62 x 39mm, och av dem blir ingångshålen inte speciellt stora.

Ingångshålet från en tumlande 5.56 eller 7.62 är allt annat än litet.

Skrivet av Red_warning:

Och även om en Desert Eagle kan vara .50 så är det fortfarande en pistol, den kan aldrig nå samma kraft som t.ex Barret M95.

Vilka .50 är det du jämför? på vilka avstånd?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Citat:

Ingångshålet från en tumlande 5.56 eller 7.62 är allt annat än litet.

Jag förutsätter att en kula inte tumlar när den når sitt mål, och jag talar med egen erfarenhet. Jag jagar med .30-06 och kan säga att effekten definitivt inte blir densamma som i grova spel som Soldier of Fortune. Det blir ett hål, men inte mer.

Citat:

Vilka .50 är det du jämför? på vilka avstånd?

Jag syftade på att ammunition fungerar olika beroende på vilket sorts vapen man använder.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:
Citat:

Ingångshålet från en tumlande 5.56 eller 7.62 är allt annat än litet.

Jag förutsätter att en kula inte tumlar när den når sitt mål, och jag talar med egen erfarenhet. Jag jagar med .30-06 och kan säga att effekten definitivt inte blir densamma som i grova spel som Soldier of Fortune. Det blir ett hål, men inte mer.

Räfflingen på pipan påverkar mycket hur rakt kulan flyger, ju "rakare" räffling det är desto mer tumlar kulan genom luften.
Om jag fattat det rätt vill säga.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Bara militär ammunition som tumlar, Jaktgevär får inte ha denna typ av ammunition. Räfflingen sätter spinn på skottet so det blir som ett gyro o håller en rättare banna, som höjer prick säkerheten och höjer distancen skottet färdas. Kommer inte ihåg hur man gör så att skottet tumlar efter träff.

SOF2 var en pain... ibland, men den skulle ju vara realistisk, tror inte dagens spel vill vara det, för ingen skulle orka spela dem då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker att många av dagens spel har blivit så arakad-peka-klicka så man mår illa.
sjuta på en fot tills nån dör :/
Trodde vi var på rätt väg en gång, men ikke! det blev de här "Cod" stilen på "allt" verkar de som


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar