Guild Wars 2 – nu med gillesuppdrag och ny form av PvP

Robot
Guild Wars 2 – nu med gillesuppdrag och ny form av PvP

I samband med den andra stora delen i Flame & Frost-sagan medföljer en bunt efterlängtade uppdateringar. Låt det väl smaka!

#guild-wars-2


Medlem
Guild Wars 2 – nu med gillesuppdrag och ny form av PvP

Gillesuppdragen blir nog först på fredag för de flesta. 75k inf. för 25% boost är inte billigt direkt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Synd att de inte har lika bra combat som Tera :/


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Bra spel upp till 80, men tråkigt sen.

Allt är för jämlikt och spelet är i överlag för lätt. Finns inge svårare content

Medlem
Skrivet av TexN:

Bra spel upp till 80, men tråkigt sen.

Allt är för jämlikt och spelet är i överlag för lätt. Finns inge svårare content

antar då att du är en av dom som busenkelt klarar alla paths i arah explo ? na har detsutom en del bossar blivit buffade i senaste tillägget till ex ac


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Finns mycket att lära av World of Warcraft när det gäller End game.

Medlem

Nja, vissa bossar är ju svårare. Men i helhet så är det flesta dungeons och bossfighter rätt hjärndöda

Tråkiga är att man inte får så mycket till prestigefullt till att döda de som är svårare Vill ha riktig belöning. Men nee, det är lika bra som alla andra kan få. Inte så mycket till unik loot från specifika bossar.

WvW och PvP förstår jag varför det ska vara jämlikt, men PvE? Tycker man ska få känna sig och få bättre saker om man klarat något som inte alla kan eller har för svårt för.

Antar att jag helt enkelt valt fel spel x;

Medlem

Älskade detta spel tills man dingade 80 med den tredje karaktären. Efter det så blev det hyperboring.

PvPn+levlandet samt den vackra grafiken var det som var bra med spelet.

Nu kör jag Tera istället. Verkar riktigt nice hittills.

Medlem

Jag hoppas verkligen att man kan steka hamburgare även om solen gått ner. 1+1=4


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

helt klart roligare mmo

Medlem

Har inte lirat GW2 på ett tag, trots att jag bara har en warrior i lvl 80. Men nu kanske man ska hoppa in igen och ge sig på några Guild Missions, har för det mesta kört WvW med guilden, vilket å andra sidan är svinkul!

Testade även Tera när det blev gratis... och efter att ha vant sig vid GW2:s combat så kändes det hela oerhört stelt. Not my cup of tea, helt enkelt.

Medlem

GW2 hade kunnat bli det nya WoW imo om det hade haft riktig end game.

Medlem

Var det bara jag som tyckte att även levlandet var ganska kasst? Orkade bara upp till runt level 30 med varje karaktär jag skapade. Efter level 5 hade man ju alla skills med alla vapen ens karaktär kunde equippa, så skulle man sedan förväntas använda dem för resten av spelet och bara få några class abilities utöver det. Som mesmer hade jag alla skills jag behövde, både för pvp och pve vid level 25 typ.

Sen var vissa av de dynamiska eventsen roliga och innovativa, som t.ex. ha snöbollskrig med några ungar eller svara på gåtor, men majoriteten var bara att döda X antal eller samla X antal tills mätaren nådde toppen.

Och det kanske har ändrats nu, men PVP var lika repetitivt det, för det kändes inte som man fick nånting för det. Skill och taktik var inte heller så viktigt när man inte hade manaförråd att tänka på, så det var bara att hitta effektiva kombos och spamma dem, och ibland rulla undan fiendernas attacker.

I RVR är alla är lika starka och gör samma saker, så det fanns inte några specifika roller, som att man kunde specialisera sig på siege-vapen eller försvar eller liknande. För det mesta så var det den största zergen som vann.

Var så sjukt peppad på GW2 från de första videosarna man fick se, och i closed beta hade jag stundvis kul, kanske mestadels för att det kändes så exklusivt att få köra det då, men i slutändan var det nog att det var så otroligt casual som det var som fick mig att tappa intresset för det. Det fanns verkligen ingenting som fick adrenalinet att pumpa. Allt var så lätt, så förutsägbart och så vanilj. Alla val gick att reverta, och det fanns inga konsekvenser för att misslyckas eller göra dumma beslut.

</end rant>

Medlem

Vart någonstans står det att det faktiskt är 2-spelar lag man kan spela med? "Two Team Rated Play in PvP"?

eXp
Medlem
Skrivet av Gedan:

Vart någonstans står det att det faktiskt är 2-spelar lag man kan spela med? "Two Team Rated Play in PvP"?

Two Team Rated Play in PvP

It’s time to prove your skill! In this new type of competitive PvP, two teams of equal average rating are pitted against each other in a quick, intense match. The ratings for every member of each team is then adjusted after the match.

https://www.guildwars2.com/en/the-game/releases/february-2013...

Medlem
Skrivet av eXp:
Skrivet av Gedan:

Vart någonstans står det att det faktiskt är 2-spelar lag man kan spela med? "Two Team Rated Play in PvP"?

Two Team Rated Play in PvP

It’s time to prove your skill! In this new type of competitive PvP, two teams of equal average rating are pitted against each other in a quick, intense match. The ratings for every member of each team is then adjusted after the match.

https://www.guildwars2.com/en/the-game/releases/february-2013...

"Two Team rated play" är inte "Two player team rated play" det säger bara att det är 2 (två) lag? Försöker inte vara dryg här utan är mer intresserad av att veta om det faktiskt kommer bli arena style 2v2 eller inte?

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Finns mycket att lära av World of Warcraft när det gäller End game.

Du måste försöka tänka efter innan du säger något sånt korkat.

GW2 är inte ens ett år gammalt medans wow har alldeless för många år på ryggen. När World of Warcraft var nytt fanns det inte ens Battlegrounds och det fanns verkligen inte mycket till end game där heller.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av showerguy:

Finns mycket att lära av World of Warcraft när det gäller End game.

Du måste försöka tänka efter innan du säger något sånt korkat.

GW2 är inte ens ett år gammalt medans wow har alldeless för många år på ryggen. När World of Warcraft var nytt fanns det inte ens Battlegrounds och det fanns verkligen inte mycket till end game där heller.

Det fanns i alla fall raids.

Fanns PvP i starten, du kunde raida motståndarens huvudstad.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fall:
Skrivet av showerguy:

Finns mycket att lära av World of Warcraft när det gäller End game.

Du måste försöka tänka efter innan du säger något sånt korkat.

GW2 är inte ens ett år gammalt medans wow har alldeless för många år på ryggen. När World of Warcraft var nytt fanns det inte ens Battlegrounds och det fanns verkligen inte mycket till end game där heller.

Det fanns i alla fall raids.

Fanns PvP i starten, du kunde raida motståndarens huvudstad.

Jo, men det var open world pvp i contested areas. Det var svinkul när det begav sig, men tror knappast någon spelare hade nöjt sig med det idag.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av kill455:

Synd att de inte har lika bra combat som Tera :/

Testade Tera nu när det blev F2P. Combaten var helt fruktansvärt stel i min mening! Varför måste min gubbe stå still medan den kastar en liten eldboll eller svingar sitt vapen? Stod inte ut med det :S

Edit: Detta i jämförelse med GW2. Om jag aldrig hade spelat det kanske Tera hade vart något men GW har gjort saker så mycket mer flytande och härligare att spela. Plus att du inte får något för att hjälpa randoms att döda saker. Den korkade mekaniken trodde jag skulle dö men uppenbarligen inte.

Medlem

Gw2 pve skulle vara mycket bättre om man slapp levlandet. Enda man vill är ändå att se alla miljöer. Sen blir man inte starkare när man levlar så det känns ganska meningslöst, ungefär som levlandet i oblivion.

Pvp var kul, men svårt

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av TexN:

Bra spel upp till 80, men tråkigt sen.

Allt är för jämlikt och spelet är i överlag för lätt. Finns inge svårare content

antar då att du är en av dom som busenkelt klarar alla paths i arah explo ? na har detsutom en del bossar blivit buffade i senaste tillägget till ex ac

Spelet är för enkelt. Bara för att Dvaina (Ingen anning hur det stavas) är lite svårare en de andra.
Dessutom tycker jag dem nerfat mer de senaste månaderna en dem buffat.

Ex Cof path 3, nu bara 3 facklor.
Cof path 2, sista rummet innan sista bossen är nu bara en time sink där en cripplad veteran spawnar lite då och då, med andra ord, spring runt i en circkel och tryck 1 i 2 minuter så vinner man.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Thunde:

Gw2 pve skulle vara mycket bättre om man slapp levlandet. Enda man vill är ändå att se alla miljöer. Sen blir man inte starkare när man levlar så det känns ganska meningslöst, ungefär som levlandet i oblivion.

Pvp var kul, men svårt

Nu vet inte jag riktigt vad du menar med att man inte blir starkare när man levlar, både i Gw2 och Oblivion? I Oblivion fick man ju välja +Strength, +Endurance, +Speed etc. efter att ha sovit, och i Gw2 ökar HP automatiskt samt att du får tillgång till fler traits via Training Manuals vid lvl 11, 40 & 60 som du därefter spenderar dina traitpoints på för att bli starkare inom ett visst område. Så jag förstår inte alls vad du menar här, care to elaborate?

Skrivet av Annanaz:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av TexN:

Bra spel upp till 80, men tråkigt sen.

Allt är för jämlikt och spelet är i överlag för lätt. Finns inge svårare content

antar då att du är en av dom som busenkelt klarar alla paths i arah explo ? na har detsutom en del bossar blivit buffade i senaste tillägget till ex ac

Spelet är för enkelt. Bara för att Dvaina (Ingen anning hur det stavas) är lite svårare en de andra.
Dessutom tycker jag dem nerfat mer de senaste månaderna en dem buffat.

Ex Cof path 3, nu bara 3 facklor.
Cof path 2, sista rummet innan sista bossen är nu bara en time sink där en cripplad veteran spawnar lite då och då, med andra ord, spring runt i en circkel och tryck 1 i 2 minuter så vinner man.

Mja, Balthazar-eventet är ju inte det enklaste, ingen jätteutmaning, men inte en dans på rosor heller. CoF kan jag definitivt hålla med om, den har varit för enkel från första början. Och den delen med facklorna kräver ju bara att gruppen är lite samspelt, men jag antar att alla kids som bara pug:ar och inte vet vad fan orden "kommunikation" och "samarbete" betyder var tvungna att whina som fan på ArenaNets forum. Nu finns det ingen utmaning ALLS i CoF, men det är väl så folk vill ha det: Inte behöva kämpa alls för att få tag i sin "coola", brinnande rustning. (Som förövrigt är skitful, iaf HA-varianten.)

Däremot kan jag råda er som tycker att PvE är för enkelt att prova på CoE. Den kan få mig att spotta svordomar som djävulen själv skulle sky.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Thunde:

Däremot kan jag råda er som tycker att PvE är för enkelt att prova på CoE. Den kan få mig att spotta svordomar som djävulen själv skulle sky.

Det där förstår jag mig på, sett andra som sagt att Coe är svår. Själv tycker jag den är väldigt enkel.
Antar det är Alpha du tycker är svår?
Isf gå bara alla 5 in och ställ er i en cirkel kring honom. När han sedan lägger sin Is AOE, så vänta ca1,5sec, sen tryck V. Sen gör om detta i 3-4 min tills ni vinner.
Enkelt, tyvärr.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Thunde:

Däremot kan jag råda er som tycker att PvE är för enkelt att prova på CoE. Den kan få mig att spotta svordomar som djävulen själv skulle sky.

Det där förstår jag mig på, sett andra som sagt att Coe är svår. Själv tycker jag den är väldigt enkel.
Antar det är Alpha du tycker är svår?
Isf gå bara alla 5 in och ställ er i en cirkel kring honom. När han sedan lägger sin Is AOE, så vänta ca1,5sec, sen tryck V. Sen gör om detta i 3-4 min tills ni vinner.
Enkelt, tyvärr.

Minns inte vilken path, men det är någonstans där han sätter ut saftiga AoEs över ett rätt så trångt område, och de aktiveras olika snabbt. Så dodgar man ifrån en så hamnar man i en annan. CoE överlag är mer utmanande än de flesta andra dungeons, och Subject Alpha är ju den som orsakar mest smärta.

Märk väl att jag inte på något sätt tycker detta är dåligt, tvärtom! Jag tycker varje dungeon borde vara såhär, så att man faktiskt får kämpa för sin belöning. Just nu är det bara AC och CoE som är förståeliga, AC som är den första dungeon man låser upp ska såklart vara enklare, medans CoE som är näst sista såklart ska vara svårare.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Thunde:

Däremot kan jag råda er som tycker att PvE är för enkelt att prova på CoE. Den kan få mig att spotta svordomar som djävulen själv skulle sky.

Det där förstår jag mig på, sett andra som sagt att Coe är svår. Själv tycker jag den är väldigt enkel.
Antar det är Alpha du tycker är svår?
Isf gå bara alla 5 in och ställ er i en cirkel kring honom. När han sedan lägger sin Is AOE, så vänta ca1,5sec, sen tryck V. Sen gör om detta i 3-4 min tills ni vinner.
Enkelt, tyvärr.

Minns inte vilken path, men det är någonstans där han sätter ut saftiga AoEs över ett rätt så trångt område, och de aktiveras olika snabbt. Så dodgar man ifrån en så hamnar man i en annan. CoE överlag är mer utmanande än de flesta andra dungeons, och Subject Alpha är ju den som orsakar mest smärta.

Märk väl att jag inte på något sätt tycker detta är dåligt, tvärtom! Jag tycker varje dungeon borde vara såhär, så att man faktiskt får kämpa för sin belöning. Just nu är det bara AC och CoE som är förståeliga, AC som är den första dungeon man låser upp ska såklart vara enklare, medans CoE som är näst sista såklart ska vara svårare.

Tips är att du inte behöver dodga ut från hans AOEs, du behöver bara vara i Dodge animationen när dem "smäller"

Lär du dig at time:A det så blir det hur enkelt som helst.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Thunde:

Däremot kan jag råda er som tycker att PvE är för enkelt att prova på CoE. Den kan få mig att spotta svordomar som djävulen själv skulle sky.

Det där förstår jag mig på, sett andra som sagt att Coe är svår. Själv tycker jag den är väldigt enkel.
Antar det är Alpha du tycker är svår?
Isf gå bara alla 5 in och ställ er i en cirkel kring honom. När han sedan lägger sin Is AOE, så vänta ca1,5sec, sen tryck V. Sen gör om detta i 3-4 min tills ni vinner.
Enkelt, tyvärr.

Minns inte vilken path, men det är någonstans där han sätter ut saftiga AoEs över ett rätt så trångt område, och de aktiveras olika snabbt. Så dodgar man ifrån en så hamnar man i en annan. CoE överlag är mer utmanande än de flesta andra dungeons, och Subject Alpha är ju den som orsakar mest smärta.

Märk väl att jag inte på något sätt tycker detta är dåligt, tvärtom! Jag tycker varje dungeon borde vara såhär, så att man faktiskt får kämpa för sin belöning. Just nu är det bara AC och CoE som är förståeliga, AC som är den första dungeon man låser upp ska såklart vara enklare, medans CoE som är näst sista såklart ska vara svårare.

Tips är att du inte behöver dodga ut från hans AOEs, du behöver bara vara i Dodge animationen när dem "smäller"

Lär du dig at time:A det så blir det hur enkelt som helst.

Min timing är det intet fel på, och jag vet att att dodgen egentligen inte är mer än ett odödligt tillstånd som varar från animationens start till dess slut. Är det något det är fel på så är det kanske min build, som bygger på mycket toughness, vitality och healing/condition removal shouts (spelar nästan bara med min warrior), vilket inte ger mycket utrymme över för min endurance generation. Men men, det är inget jätteproblem, då min hp-pool ligger på 30k, och med -of the Soldier-runor/trinkets är jag i princip immun mot conditions och riktigt tålig mot direct damage. Men ibland står man där utan endurance, cooldown på block och "evasive" skills, omringad av röda ringar som skriker "död" haha.

Sen ska väl sägas att jag ju inte kört CoE allt för många gånger, så jag har inte riktigt lärt mig SA:s mönster, men det känns som att tröskeln för att smidigt klara den är klart mycket högre än många andra dungeons. Men som sagt, jag tycker att det är så det ska vara.

Medlem

Tips är att köra med Signet of stamina på den bossen ifall du har för lite endurance.

Mönster.

Path 1: Eld aoe > Stenspikar > Eld Aoe > Sten spikar.
Path 2: Eld Aoe > Is Aoe > Eld Aoe > Is Aoe.
Path 3: Is Aoe > Sten spikar > Is Aoe > Sten spikar.

Och från andra fighten och vidare så fångar han en spelare i en kristall efter att han hoppat upp i luften.

Nej jag står fast i att dungeonsen är alldeles för enkla.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar