Skakig första dag för SimCity

Robot
Skakig första dag för SimCity

Electronic Arts verkar inte ha insett att folk vill spela stadssimulatorn.

#nyhetstips, #diablo-iii, #blizzard, #electronic-arts, #simcity


Medlem
Skakig första dag för SimCity

Va vad det jag sa...

(på Beta forumet Simcity)

Jag var så jävla säker på att just detta skulle hända

Medlem

Bättre att köpa nya spel lite senare...

Så kan de patcha ett par ggr, fixa servrarna etc


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Precis exakt som med EA's lansering av Battlefield 3. För att nämna ett fall av tusen när det här händer.

Jag hade betalat en hundring extra för tre dagars tidigare access, midnattsköade på Webbhallen. Men det tog dryga tre dagar innan man kunde logga in!

Nej, renskärig gammalmodig idioti kan man iallfall inte beskylla crackarna för...

Medlem

Förbannat oväntat...

Skribent
Skrivet av BadMrBox:

Förbannat oväntat...

Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Knappast förvånade att deras servrar går ner när ett stort spel släpps trodde att folk lärt sig det nu.

Inte bara EA som lider av detta, samma sak med GW2 och det är i princip omöjligt att ladda ner något på steam när ett nytt CoD släpps, för att nämn några.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Testpilot

Det puckade var ju att de samtidigt inte har pre-load av spelet så de sänker sina linor pga detta också.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av BadMrBox:

Förbannat oväntat...

Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.

Då är väl frågan: Vilka är idioterna?

- EA och dylika företag, som inte lyckas fixa dessa problem innan launch?
- Vi som kunder, som går på dessa löjligheter varje gång

Så länge vi som kunder inte säger ifrån, så fortsätter företagen att "mjölka" pengar ur oss, för dom vet att kunder i många fall är ganska dumma, och köper vad som helst, så länge det har ett visst namn.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Inget konstigt att ett spel som kräver internet har problem vid launch. Inte direkt första gången det sker så man är ju inte förvånad

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av BadMrBox:

Förbannat oväntat...

Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.

Då är väl frågan: Vilka är idioterna?

- EA och dylika företag, som inte lyckas dessa problem innan launch?
- Vi som kunder, som går på dessa löjligheter varje gång

Så länge vi som kunder inte säger ifrån, så fortsätter företagen att "mjölka" pengar ur oss, för dom vet att kunder i många fall är ganska dumma, och köper vad som helst, så länge det har ett visst namn.

Det är ju tyvärr inte många som "vågar vägra" om man säger så, och kanske inte förstår bättre.

Unga kunder reflekterar nog inte desto mer ibland om man ska generalisera.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

O här väntar folk i KÖ för att spela sitt SimCity

http://youtu.be/RUl_Cj2_KWU

Här har vi en användare som förlorat sin stad och en massa pengar (ingamepengar)

"TIL: Your cities will randomly break and you will lose your work and have to rollback. This is a screenshot of that. I lost everything including 2 millions credits."

http://i.imgur.com/vXCoLJZ.jpg

Så glad att jag inte köpte detta, av flera anledningar.

Kan inte ladda din stad, du äger inte innehållet som används för att skapa den, dat DLC?
http://i.imgur.com/xpSJFMG.jpg

O slutligen en related image (återigen)
http://imgur.com/9GjQgvL

herregud...

Medlem

Jag kan inte komma på en enda vettig anledning till varför man ska köpa ett spel på just releasedagen.

jamen sånt här är ju förväntat när hela spelet byggs på servrar. Någon som kommer ihåg d3 launchen?

Det brukar lösa sig efter ett par dagar (förhoppningsvis tills torsdag )

Medlem

Har förbeställt, så väntar ivrigt på min kopia..
Funkar det inte måste man väl ha rätt att reklamera?
Fyller man kraven på dator och internet anslutning och man inte kan spela spelet på grund av EA så måste det väl gå att reklamera?

Medlem

=-O


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag väntar mig såna här problem numera, oavsett utvecklare eller utgivare. Måhända är jag en ovanligt snäll och förståelig konsument, men jag brukar inte hetsa upp mig över sånt här. Efter några dagar brukar de värsta problemen vara lösta och i övrigt brukar jag ha tur! Kunde spela BF3 från the get-go t.ex.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av BadMrBox:

Förbannat oväntat...

Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.

Problemet är väl snarare att folk fortsätter kasta pengar på dom trots att de vet att det inte kommer fungera då det alltid är samma visa när det gäller always-on-drm.

Efter diablo 3 kommer jag aldrig mer köpa ett spel som är byggt på det viset oavsett hur många svepskäl utvecklarna kommer med om att det är uppbyggt med multiplayer i tanke osv.

Det trista är väl i sammanhanget att om ett tag kommer det säkert komma en piratversion med offlineläge och vips så har piraterna en överlägsen version än de som faktiskt betalat pengar för spelet. Jo jag vet att en del beräkningar sköts på serversidan osv men crackare har visat sig vara väldigt klyftiga så...

Medlem
Skrivet av Biggles:

Jag väntar mig såna här problem numera, oavsett utvecklare eller utgivare. Måhända är jag en ovanligt snäll och förståelig konsument, men jag brukar inte hetsa upp mig över sånt här. Efter några dagar brukar de värsta problemen vara lösta och i övrigt brukar jag ha tur! Kunde spela BF3 från the get-go t.ex.

Grejen är ju att detta framför allt är ett singelplayerspel, kan helt klart köpa att ett spel avsett för multiplayer kan krångla vid release.

Medlem

Men det vet man väl för fasen. Det är EA; de är hatade av väldigt legitima anledningar.
Sista spelet jag köpte av dem, förköpt sedan 7 månader tillbaka, drog de pengarna på releasedatum, och gav mig inte access till spelet, eller nerladdningen på 3 veckor! Vägrade svara i telefon, på mail, i chatt. Till slut fick jag tag på en Amerikan som jobbade på US support genom en hel massa omvägar, och han släppte in mig. 3.5 veckor senare. Så EN dag med strul och EA, då har ni en djävla tur.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Jag kan inte komma på en enda vettig anledning till varför man ska köpa ett spel på just releasedagen.

Nej, inte något mer. Tror senaste som fungerade bra på releasedagen var Dragon Age: Origins.
Efter det har det bara varit bekymmer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag har lärt mig att inte köpa sådana här spel första dagen, bättre att vänta.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Jag väntar mig såna här problem numera, oavsett utvecklare eller utgivare. Måhända är jag en ovanligt snäll och förståelig konsument, men jag brukar inte hetsa upp mig över sånt här. Efter några dagar brukar de värsta problemen vara lösta och i övrigt brukar jag ha tur! Kunde spela BF3 från the get-go t.ex.

Håller med. Folk reagerar som om de aldrig sett en kö förr. Jag har aldrig varit med om så mycket gnäll och tjöt om något spel förr och egentligen verkar det som att själva spelet är rätt bra. Visst, det finns saker som jag hatar som t ex mikrotransaktioner men EA publicerar faktiskt många spel med bra kvalité, Battlefield, FIFA, Crysis, Mass Effect för att nämna några...

Medlem

detta spel kommer jag aldrig betala för, ska spela det, men betalar inte för sånhär skit. aldrig.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag har lärt mig att inte köpa sådana här spel första dagen, bättre att vänta.

jag önskar att jag hade ditt tålamod

Medlem

Hallå, ta det lite lugnt! WoW hade också köer tidigt i sitt liv.

Medlem

EA, no money for y00000000!!!!

Medlem

Långa köer det första dygnet får man nog vara beredd på i många fall. Inte ens det åh så oskuldsfulla Valve kan undvika dom. Jag minns när Co-op läget till TF2 släpptes, kom inte till att spela det förrän flera dagar efter släppet...bara att bita ihop!

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Då är väl frågan: Vilka är idioterna?

- EA och dylika företag, som inte lyckas dessa problem innan launch?
- Vi som kunder, som går på dessa löjligheter varje gång

Så länge vi som kunder inte säger ifrån, så fortsätter företagen att "mjölka" pengar ur oss, för dom vet att kunder i många fall är ganska dumma, och köper vad som helst, så länge det har ett visst namn.

Förhandsbokningar är en av de största bidragande faktorerna till att de kan göra pannkaka av sina släpp gång efter annan. TotalBiscuit sammanfattar problematiken utmärkt:


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag säger bara; Konsolololol! För de som faktiskt vill kunna spela det de köpt.

123
Skriv svar