Dead Space-döden förnekas

Robot
Dead Space-döden förnekas

Dino Ignacio på Visceral Games slår hål på ryktena om utvecklarstudions död.

#dead-space-3, #electronic-arts, #visceral-games, #dead-space


Medlem
Dead Space-döden förnekas

Woohoo!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ja de bör vara stolta över det, det var verkligen något nytt från EA när det kom 2008, riktigt oväntat. Att DS3 inte lever upp till DS1 thats true by far, men det var oavsett en kvalitativ action-pangare långt bättre än många andra "mainstream-spel".

Inaktiv

hmmm...mer rykten här:
http://feber.se/spel/art/266419/inget_mer_dead_space/

Stämmer det så har man gjort buisness efter följande episka modell

1. gör spelet sämre
2. säljer sämre, va konstigt?
3. lägg ner spelet
4. lägg ner studion
5. analyserar och kommer fram till att man hade för lite miniskit att sälja via mikrotransaktioner
6. försöker igen, fokus: försämra mer
7. profit

Medlem

Jag förstår mig verkligen inte på EA. Det är dem själva som tar hand om PR:n, till spel som de inte verkar förstå varför de blev bra succéer i början och sen försöker göra dem mer attraktiva till en publik som inte bryr sig om varumärket. Resultatet är ju ganska givet att de som stödde de första spelen kommer backa...

Jag har fortfarande inte köpt det. I demot märktes det tydligt att Weapon-Crafting bara försämra spelet.

Skribent
Skrivet av Aresz:

hmmm...mer rykten här:
http://feber.se/spel/art/266419/inget_mer_dead_space/

Stämmer det så har man gjort buisness efter följande episka modell

1. gör spelet sämre
2. säljer sämre, va konstigt?
3. lägg ner spelet
4. lägg ner studion
5. analyserar och kommer fram till att man hade för lite miniskit att sälja via mikrotransaktioner
6. försöker igen, fokus: försämra mer
7. profit

Frode använder samma kalla, som sedan uppdaterade sin artikel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Skiter i vilket som sagt. Ettan är och förblir min enda favorit i serien.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Skiter i vilket som sagt. Ettan är och förblir min enda favorit i serien.

Håller med.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Aww


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag säger det igen, ryktena uppstod efter en (1) månads försäljning. Har man sunt förnuft så förstår man att tveka inför ett rykte som säger att ett bolag dömer ut sin spelseries framtid efter så kort tid.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag förstår mig verkligen inte på EA. [..] Resultatet är ju ganska givet att de som stödde de första spelen kommer backa... Jag har fortfarande inte köpt det. I demot märktes det tydligt att Weapon-Crafting bara försämra spelet.

Jag håller helt med det första du säger - mycket i DS 3 har ändrats för att "appeal to the masses" ("omg it's diablo 3 all over again!") och sälja bättre vilket dragit ner på den där "nya fräscha asskraj för vad som är runt hörnet!"-känslan man hade i ettan. Men av allt som gör det sämre är inte weapon crafting ett av dom tycker jag. Tycker det är kul att variera och sätta ihop sina egna vapen för att försöka hitta dom bästa fyra kombinationerna för att röja snabbast oavsett. Det jag inte gillade i ettan och tvåan var det begränsade inventory som man behövde ha olika ammon i så man kunde inte praktiskt gå runt med hur många vapen som helst. Fast å andra sidan, i både ettan och tvåan klarade man sig bra med en plasma cutter genom hela spelet , vilket man inte gör längre om man inte är jäkligt envis och obstinat!

Men efter att ha kört igenom DS3 så kändes det faktiskt på slutet att man mest körde för att se hur slutet var, till skilnad från dom tidigare då man med spänning såg fram emot ny miljö och ny utmaning.

Medlem
Medlem

Förstår inte hur weapon crafting skulle försämrat spelet .. Helt ok minispel som påverkar resten av spelet

Medlem

Dead space 3 var riktigt bra, till pc såklart med.

Medlem

3an var helt okej, inte i klass med första eller andra tycker jag. Det var oerhört kul coop dock, så det är massor + där.

Det jag igentligen blev mest less på i spelet var hur alla side missions i stort sett var copy paste, varenda förbaskade tunnel... Precis som om budgeten inte riktigt höll. Fick lite Mass Effect 1 nostalgi om någon förstår mig.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Förstår inte hur weapon crafting skulle försämrat spelet .. Helt ok minispel som påverkar resten av spelet

Man kunde bära fyra vapen innan med varsin primary fire och alternate fire. I 3:an kan du bara bära 2 stycken och de vapnen som du bygger upp är ändå samma vapen som du köpte hela i de föregående spelen. Det är verkligen en helt meningslös förändring som bara gör det hela mer opraktiskt och invecklat än vad det behöver vara.

Medlem
Skrivet av stoff75:

Det jag inte gillade i ettan och tvåan var det begränsade inventory som man behövde ha olika ammon i så man kunde inte praktiskt gå runt med hur många vapen som helst.

Det var exakt det jag uppskattade mest i både ettan och tvåan! Man var tvungen att tänka och planera istället för att bara rusa fram. På de svårare nivåerna blev det en äkta balansakt att ta sig fram, just tack vare begränsningarna i inventoryt. Underbart!

Det är begränsningarna som gör spelet. Ta bara känslan i 2:an på hardcore, när man efter ett par timmars spelande och utan att ha sparat på ett tag (och det finns inga checkpoints som bekant), plötsligt är utan ammo - den känslan är oslagbar. Man plockar upp vad man hittar och smyger sig fram. Upp för en trappa, rundar ett hörn och där får man syn på tre slashers. Och de har sett dig. Game on. Episkt!

1
Skriv svar