Framtidens spelande i veckans Fragzone

Robot
Framtidens spelande i veckans Fragzone

Avsnitt sex av Fragzone är här och ikväll pratar vi med svenska utvecklare om framtidens spelande och diskuterar aktuella Tomb Raider.

#avalanche-studios, #rovio, #tomb-raider


Medlem
Framtidens spelande i veckans Fragzone

and it's back tack!

Medlem

Detta ska följas! :). P.S vore kul om ni nämnde nått om Star Citizen och Oculus Rift när vi ändå pratar framtid kanske en intervju med Chris Roberts (tyskarna brukar kunna få det!)

AW8
Medlem

Rolig överraskning, hade glömt att det var Fragzone-dag idag!

Tackar tackar!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Detta ska följas! :). P.S vore kul om ni nämnde nått om Star Citizen och Oculus Rift när vi ändå pratar framtid kanske en intervju med Chris Roberts (tyskarna brukar kunna få det!)

Oculus Rift...DEN stora händelsen för mig. Har sett fram emot något istil med detta sen jag satte mig ner för första gången 1982 framför en c64!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Någon slags cool framtidsgrej, vore ju att Spelen ''skjuts'' ut från TV/Dataskärmen och utspelas på ditt vardagsrumsgolv eller vart du nu har tvn etc. Vet inte om det känns på något sätt bättre än vad t.ex Oculus Rift kan erbjuda, men det vore ju något.

Eller något som jag har drömt om i spel såsom RPG-spel etc. Det är ju att det är mer dynamiskt när man för dialoger i spelen, t.ex Nån quest snubbe - Öhh! Hämta den guldkistan etc etc till mig ! Då kan du liksom med egen respons och inte via spelets inbyggda respons system svara. NEJ! Jag orkar inte hämta guldkistan till dig, ditt gamla kräk. Hämta den själv, jag har bättre saker för mig! På Engelska såklart! Då uppfattar spelet ''Aha. Han killen ville inte etc etc'' och skickar tillbaka någon slags respons tillbaka som skulle passa.

Det är något som vore coolt faktiskt, ett dynamiskt Dialogsystem

Medlem

Blev lite fel här tror jag.

"Avsnitt sju av Fragzone är här och ikväll pratar vi med svenska utvecklare om framtidens spelande och diskuterar aktuella Tomb Raider."

Är ju avsnitt 6!

Inaktiv

Kör utan Flash: kan inte kolla?

Medlem

Den sköna ouppklarade sexuella spänningen i studion

Skön raljering, om än lite lång

Ps, hade varit kul om ni kunde göra ett reportage om kickstarter projekten, och kanske åka och snacka med någon av dem som är på väg ut. Eller ett reportage om indie utvecklingen i Sverige/Europa, se lite vad som händer i de små studiorna i närheten


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Raklödder:

Kör utan Flash: kan inte kolla?

Vad har du för enhet? Ska falla tillbaka på html5 om flash saknas.

Skrivet av totamish:

Blev lite fel här tror jag.

"Avsnitt sju av Fragzone är här och ikväll pratar vi med svenska utvecklare om framtidens spelande och diskuterar aktuella Tomb Raider."

Är ju avsnitt 6!

Tack!

Skrivet av Struggle:

Den sköna ouppklarade sexuella spänningen i studion

Skön raljering, om än lite lång

Ps, hade varit kul om ni kunde göra ett reportage om kickstarter projekten, och kanske åka och snacka med någon av dem som är på väg ut. Eller ett reportage om indie utvecklingen i Sverige/Europa, se lite vad som händer i de små studiorna i närheten

Så blir det med tre alfahannar i studion. Eller nått.

Vi har faktiskt ett grymt avsnitt på gång med en svensk indieutvecklare, men det kräver lite meckande.


signatur
ELF
Medlem

Trevligt med ett Fragzone avsnitt så här när man är sjuker.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska falla tillbaka på html5 om flash saknas.

Stöd för html 5, sweet.
Kan ni fixa en inställning för det även om man har flash aktiverat?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ELF:

Trevligt med ett Fragzone avsnitt så här när man är sjuker.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska falla tillbaka på html5 om flash saknas.

Stöd för html 5, sweet.
Kan ni fixa en inställning för det även om man har flash aktiverat?

Ska se vad kodarna kan trolla fram!


signatur
Medlem

Ojdå, jobbar Patrick Liu för Rovio numera?

Inte orkar man tänka på framtidien. Jag vill vara kvar i min ungdom och spela på PS3 hela dagarna, runt 2020 är jag redo för Playstation 4.

Medlem

Dlir depp av att tänka på framtiden

Man kommer ju inte uppleva allt för att man hinner dö...

Medlem

Haha som vanligt helt underbart avsnitt.

Medlem

Sen måste jag bara säga en sak om han längst till vänster. Han låter alltid så poetisk i början av varje mening. Men runt fjärde ordet så spårar det ut totalt, jag gillart.

Medlem

Jag blir mörkrädd, lite ledsen och ibland irriterad när jag tänker på framtiden och hur allt ska "injiceras" in i oss med hjälp av alla möjliga underligheter. Kan inte spel få vara spel?

ELF
Medlem

I framtiden kommer RapeLay 2 att släppas utvecklat just för augmented reality glasögon och det kommer bli en superhit pga dess nytänkande.

Skämt åsido......eller........

När jag blir så gammal att jag inte längre kan vara fysiskt aktiv så vill jag bli lagd i någon slags dvala där bara min hjärna är aktiv så som de gör med alla pensionärer i Futurama. Sen vill jag bli uppkopplad mot internet där jag kan surfa dygnet runt och ha tillgång till ett gigantiskt spelarkiv (både gamla svartvita spel och up-to-date spel).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Så mycket charm och snygg produktion!Raljeringen var ju hur skön som helst också, garvade rakt ut

Svenskare program finns knappt och visst är det vackert!

Inaktiv

Mycket bra avsnitt Ser fram emot nästa, ser gärna mer om oculus rift.

Medlem

Jag undrar om Patrick Liu hade haft samma åsikt om han fortfarande hade varit kvar på Dice?

Jag ogillar trenden med internet/facebook-spel och i viss mån även mobilspel av den anledningen att dom ofta använder sig av Play-2-Win-konceptet. Sen tröttnar jag på spelen relativt snabbt också. Det funkar på bussen eller dasset, men jag hoppas att det inte är där framtiden ligger.

För övrigt; riktigt bra avsnitt, som alltid!

Medlem

enda programet jag följer och tittar på. Ni borde visas på tv

Medlem

Charmigt och härligt att titta på som vanligt medans man lutar sig tillbaka och avnjuter en cigarett och en kaffe.
Håller med att programmet känns som något genuint svenskt, på ett bra sätt, och att detta borde få sändas på tv. Det är tiden mogen för. Men då träder väl vissa torra svenska "politiskt korrekta" riktlinjer in och humorn i programmet kanske inte kommer få finnas kvar lika mycket. Men vem vet, vore coolt om programmet fick sändningstid precis som det är just nu.

Medlem

Som vanligt ren njutning rakt igenom! Synd är dock att tiden går så snabbt när man har roligt .:( Underbart är kort och hade lätt kunnat sträck-kolla en timme till.
För att kommentera veckans raljering så är det helt klart ett problem att vissa speljournalister låter sig mutas, mer eller mindre medvetet. Spelrecensenter borde verkligen belysa ämnet mer i sina artiklar!

Medlem

Riktigt bra avsnitt, gillar't!

Håller även med helt om raljerandet i slutet, skrämmande att det faktiskt fungerar sådär. (...och att så många verkar gå på det.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Jag undrar om Patrick Liu hade haft samma åsikt om han fortfarande hade varit kvar på Dice?

Han jobbar ju inte kvar på Dice, därför har han inte samma åsikter

T ex, vet ingen på dice som öppet skulle säga att de inte vill jobba med BF - hela tiden. Även om de jobbar på något av Dice andra projekt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Eschricht:

Jag undrar om Patrick Liu hade haft samma åsikt om han fortfarande hade varit kvar på Dice?

Han jobbar ju inte kvar på Dice, därför har han inte samma åsikter

T ex, vet ingen på dice som öppet skulle säga att de inte vill jobba med BF - hela tiden. Även om de jobbar på något av Dice andra projekt.

Det är ju det jag menar. Man säger det som företaget man arbetar för satsar på. Frågan är ju vad de själva egentligen tycker och tror.

Med det sagt menar jag inte att Patrick verkligen inte menar det han säger, det har jag ingen som helst aning om och det kanske var därför han började på Rovio istället - för att han delade deras syn, men det hade troligtvis inte låtit såhär om han fortfarande hade varit anställd hos Dice.

Dice (läs EA) delar jag inte heller samma uppfattning med när det gäller gaming-framtiden. Mjölkning och DLC i den form de utnyttjar det på är en trend jag hoppas dör ut fort som tusan.

Inaktiv

Återigen ett toppenavsnitt som tagit mig ifrån grått och trist till regnbågar, ljusgröna dalar och rinnande kristallvatten. -mao. Inspirerad och på underbart humör!

Framtidens spel är något som berör känslor som bara en riktigt bra bok (eller ett avsnitt av fragzone) förmår. De sätter igång hjärnan och uppmuntrar en till att utvecklas som människa. De är en artificiell PT (personlig tränare) som lär känna din personlighet, dina förmågor och dina behov. sedan ger spelet dej rätt rep för att du på allra effektivaste och roliga sätt utveckla de förmågor du vill åt.

Det verkliga livet blir ett RPG, med augmenterad verklighet som finns där med glimten i ögat, men ändå syftar till största möjliga mån hjälpa dej att utvecklas som människa.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag tror starkt på Oculus Rift, i alla fall när det kommer till FPS. Annars tror jag ännu mer på en casual-lösning i stil med Google Glass som ni var inne på i programmet. Att man kan se omgivningen med ett virtuellt lager vore ganska häftigt, illusionen blir då total på något sätt. Själv kommer jag att ha svårt att gå ifrån mus och tangentbord, och då i synnerhet när det kommer till MMORPG, det blir en tuff nöt att knäcka för andra teknologier än de som finns idag. Jag har själv inget stort behov av andra spelteknologier, utan ser hellre till att kvalitén på spelen höjs först och främst innan man rusar till nya sätt att spela dem på. Med det sagt så kommer det säkert ett paradigmskifte när tiden är inne.

Underbart avsnitt!

1
Skriv svar