Troligtvis aldrig något Journey 2

Robot
Troligtvis aldrig något Journey 2

"Vi lade ner mycket själ och hjärta i Journey, så vi vill lämna det där det är."

#journey, #thatgamecompany


Inaktiv
Troligtvis aldrig något Journey 2

Bra och annorlunda, och imponerande att dom satsar på något nytt istället.

Medlem

Bra, om de känner att de inte har något för en tvåa, gör då inte en tvåa. Vissa saker är bäst så. (EA och andra utgivare, lär er!)

Medlem

En PC version hade de dock gärna fått klämma ur sig. Inte för att jag förväntar mig en men eftersom PC-spelarna gärna tar till sig lite udda skapelser så borde det vara en win-win att släppa på PC också.

Medlem

Skönt att höra. Journey var det bästa spelet jag personligen spelade förra året, och är allmänt less på uppföljare, så det är kul att Journey får vara ifred. Ser hellre vad för nya kreativa projekt de kommer arbeta med istället.

Medlem

Helt rätt!
Men gärna en PC version : )

Medlem

Kan bara instämma

Medlem

Säg detta till CoD-utvecklarna...

Leave it be, bättre att de gör något nytt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte så konstigt, uppföljare funkar helt enkelt inte på sånna här spel, kolla också på deras andra spel: Flower och Flow, har de fått några uppföljare?

Medlem

Skulle gärna se en remake sen i 4K och dubbelt så många sandkorn(Eller ja så många X sandkorn extra dem kan klämma ut då!), men inte en 2a :)!


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

ZF
Medlem
Skrivet av Erunas:

En PC version hade de dock gärna fått klämma ur sig. Inte för att jag förväntar mig en men eftersom PC-spelarna gärna tar till sig lite udda skapelser så borde det vara en win-win att släppa på PC också.

err.. några exempel på liknande skapelser som varit bland de bäst säljande på Windows skulle göra det påståendet mindre uppseendeväckande kanske?

Medlem

Hatar att folk vill ha uppföljare till allt, speciellt saker som absolut inte behöver uppföljare. Börja följa utvecklare istället för franchiser så kanske man får lite mer intressant här i livet!!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Smart val!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Till skribenten: Robin Hunicke är en kvinna (Jenova Chen däremot är en man, knepiga namn på det där företaget )

On topic: Helt rätt beslut imo, Journey är så komplett att ett försök att göra en fortsättning skulle kännas oärligt mot spelet. Kräver en del mod att låta framgångsrika spel stå för sig själva dock, kudos!

Medlem

Journey fungerar bra utan en uppföljare.

Det gav en så perfekt upplevelse att jag inte ens har spelat om det (än). Det är troligen det bästa spelet jag spelade förra året men jag har ändå inte haft något behov att göra om resan.

Inaktiv
Skrivet av virror:

Helt rätt!
Men gärna en PC version : )

Håller med helt!! Så trött på alla uppföljare, ser hellre nya spel med tanke bakom.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Som sagt, en PC version tack.
Jag spelade aldrig Journey eftersom jag inte äger en playstation. Men jag lyckades ändå bli helt såld och förälskad i spelet genom att titta på en "Lets Play". Helt fantastiskt.

Medlem

Helt rätt, Journey behövde ingen uppföljare. Det hade bara dragit ner ett redan fantastiskt spel med en story som avslutade på ett tillfredställande sätt.

1
Skriv svar