Torment: Tides of Numenera finns nu på Kickstarter

Robot
Torment: Tides of Numenera finns nu på Kickstarter

Den spirituella uppföljaren till Planescape: Torment väntar på dina pengar.

#nyhetstips, #inxile-entertainment, #planescape-torment, #torment-tides-of-numenera


Medlem
Torment: Tides of Numenera finns nu på Kickstarter

A definite maybe

Medlem

Steam är väl ett DRM?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ni verkar ha klantat till länken till kickstartern : )

Skribent
Skrivet av virror:

Ni verkar ha klantat till länken till kickstartern : )

Extremt udda, hade missat "http://" och det gillade inte vårt system


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Steam kan användas som DRM eller så kan man helt enkelt använda steam som en ren distributionskanal.

Inaktiv

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

Skribent
Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

Det tar ju inte tre veckor att utveckla ett spel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jaaa!!!

Nu slängde jag precis lite av de oförtjänta pesetas CSN skickade till mig förra veckan på det här

eld
Medlem
  • text

Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

FTL

Annars om vi kollar på den mest välbetalda kickstartern OUYA på 8,5 miljoner usd så existerar den på riktigt och är på väg till alla backers.

Men som sagt ovanför så är nästan alla av dom större projekten fortfarande i utveckling, inXile har dock släppt gameplay-videos på deras wasteland 2 project och allt ser lovande ut, folk har goda anledningar till att backa det här.

Medlem
Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

Inga resultat från vad? Kickstarter har funnits i flera år och har tiotusentals projekt som finansierats och levererats.

Medlem
Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

FTL: Faster Than Light
Chivalry: Medieval Warfare
Giana Sisters: Twisted Dreams
Ravaged
Strike Suit Zero
Banner Saga (multiplayer delen)

För att bara nämna några.

Inaktiv

De har redan (under bara timmar) fått in över 700 000, av sina begärda 900 000. Grymt vilken support de får från fans som vill ha spel som är gjorda utan att vara styrda av vinstdrivande aktiebolag.

Medlem

Kan inte mer än säga äntligen.

tog en 45a för att få Wasteland 2 också

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

Det tar ju inte tre veckor att utveckla ett spel.

...och kickstarter-projekt har inte pågått i tre veckor, vad ville du ha sagt med det?

Redaktör
Ponny

... Och där var det i hamn!


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Finansierat på 6 timmar. Inlägg av Fargo på Kickstartersidan
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-n...

Många som gjort en shut up and take my money.

Medlem

Bevisar väl mer än något annat att många fortfarande tror på Kickstarter. Måste vara rekord att få ihop en så stor summa på så kort tid.

Edit: För att inte tala om antalet som donerat, nästan 20 000. Har inte spelat första spelet än men nu blir man ju väldigt sugen på att en gång för alla spela klart det.

Medlem

Det här blir min första kickstarter jag stöttar. Helt galet att dom drog in över 700.000 på bara några timmar!


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Testpilot

Givet stöd - 50$ så man fick 2 spel på köpet!

Hoppas de tar tid på sig och gör ett klockrent spel !

Medlem
Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

Det är rätt kul att vissa anser detta inte är okej medan samma personer inte verkar se något som helst fel i att utgivare tar betalt för spel som inte ens släppts eller att man betalar för s.k säsong pass. Själv lägger jag bra mycket hellre pengar på utvecklare som funnits med ett tag och bevisat för mig att de kan göra bra spel än att ge pengarna till giriga utgivare som EA.

phi
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Segas:

Är det någon av alla dessa parasiter som levererat något än? Det här fenomenet har pågått länge nu men ännu inga resultat?

Det är rätt kul att vissa anser detta inte är okej medan samma personer inte verkar se något som helst fel i att utgivare tar betalt för spel som inte ens släppts eller att man betalar för s.k säsong pass. Själv lägger jag bra mycket hellre pengar på utvecklare som funnits med ett tag och bevisat för mig att de kan göra bra spel än att ge pengarna till giriga utgivare som EA.

Håller med. Folk som är negativt inställda till crowdfunding måste ha en jävligt fucked up syn på saken om dom samtidigt kan förhandsboka spel, utan att ha något som helst att säga till om i utvecklingen av spelet, där en stor del av pengarna går till utgivarna istället för utvecklarna, där vi med all säkerhet kommer att få dras med day 1 DLC:s, DRM, fördummade spel, dåliga konsolportningar osv.

1
Skriv svar