Thief är nu officiellt

Inaktiv
Skrivet av Katana:

ÅÅååååååh jag vill så gärna bygga upp hype och längtan kring detta spel, men jag är så rädd för att det ska bli moderniserat skit (dvs utvecklat för spelare som inte kan tänka själva) istället för det klassiska thief som de pratar så mycket om :/

Håller med dig.

Medlem

Ett av mina unga års absolut mest spelade spel (vi snackar 2:an). Och jag hoppas att 4:an blir en värdig omstart för spelserien!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

yees!! Så bra spel Hoppas hoppas på detta nu!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av 4liv3:

För någon som aldrig har spelat Thief-spelen. Har jag fått för mig att det är ett action/horror spel? Eller finns det skräckelement i serien?

Kan varken minnas skräck eller action i thief, dock har jag bara spelat några timmar av trean.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ser verkligen bra ut

Medlem

Men fy FAN vad jag avksyr denna jävla trend med att döpa spelen efter det första i serien. Det är totalt onödigt, urbota korkat, respektlöst och förvirrande.

Hade man två ungar, skulle man döpa båda till exempelvis Sven-Håkan? Det är ju mycket coolare att heta nåt i stil med "Sven-Håkan 2: The Reckoning".

Medlem
Skrivet av 4liv3:

För någon som aldrig har spelat Thief-spelen. Har jag fått för mig att det är ett action/horror spel? Eller finns det skräckelement i serien?

Action skulle jag inte kalla det, stealth för hela slanten i stort sett.
Kan dock inte uttala mig om ettan eller tvåan då jag bara spelat demo-versionerna men i trean finns en bana som jag fortfarande rankar som det mest skrämmande som jag spelat (Amnesia inräknat).
Så ja, det finns skräckelement, och iallafall i trean så är den allmänna stämningen lite sådär lagom mysigt obehaglig.

Medlem

yes!
Även om beskrivningen låter väldigt likt Dishonered så tror jag detta lir blir överlägset bättre.

Medlem

Eidos Montreal= Snyggt spel med spelbar karaktär i ursnygga miljöer. Ser framemot det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dang, men det där ser/låter lovande ut! Kommer ihåg känslan från första Thief, och gillar att dom iaf strävar efter att gå tillbaka till rötterna. Miljöerna ser perfekta ut för att smyga omkring i Hoppas bara att det blir riktigt öppet som dom sa.

En bonus till att dom smidde en pilbåge också, istället för att bara rita upp en och klämma in den i spelet. Blev lite orolig för att en compundbåge skulle kännas lite för futuristisk när jag såg den på bilden i början ^^

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av 4liv3:

För någon som aldrig har spelat Thief-spelen. Har jag fått för mig att det är ett action/horror spel? Eller finns det skräckelement i serien?

Action skulle jag inte kalla det, stealth för hela slanten i stort sett.
Kan dock inte uttala mig om ettan eller tvåan då jag bara spelat demo-versionerna men i trean finns en bana som jag fortfarande rankar som det mest skrämmande som jag spelat (Amnesia inräknat).
Så ja, det finns skräckelement, och iallafall i trean så är den allmänna stämningen lite sådär lagom mysigt obehaglig.

Hmm får väl se om det går an. Metros nivå av skräck klarade jag av men mycket värre än så vet jag inte om jag kallar underhållning ^^


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag tror det här kan bli bra så länge man har snappat upp vad som gjorde Thief 3 mediokert i förhållande till de två första (Riktiga) spelen.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

För någon som aldrig har spelat Thief-spelen. Har jag fått för mig att det är ett action/horror spel? Eller finns det skräckelement i serien?

Det var inte ett actionspel. Du kunde ägna tio minuter åt att bara sitta stilla och lyssna på ljud för att bestämma dig för när du skulle fira ned dig för ett rep och grabba åt dig någonting. Spelen har vissa skräckinslag men är presenterade på ett sätt som snarare skapar mystik och olust än rädsla.

I vilket fall tror jag att detta liksom Thief: DS blir något halvsunkigt konsolspel för spelare som inte klarar av att tänka själva eller som somnar om de inte får döda eller skjuta var tredje minut. Jag blir gärna motbevisad dock.

Inga nyheter om röstskådespelare ännu heller. Anlitar de inte Stephen Russel så blir det inget köp.

Medlem
Skrivet av arkhanari:
Skrivet av 4liv3:

För någon som aldrig har spelat Thief-spelen. Har jag fått för mig att det är ett action/horror spel? Eller finns det skräckelement i serien?

Det var inte ett actionspel. Du kunde ägna tio minuter åt att bara sitta stilla och lyssna på ljud för att bestämma dig för när du skulle fira ned dig för ett rep och grabba åt dig någonting. Spelen har vissa skräckinslag men är presenterade på ett sätt som snarare skapar mystik och olust än rädsla.

I vilket fall tror jag att detta liksom Thief: DS blir något halvsunkigt konsolspel för spelare som inte klarar av att tänka själva eller som somnar om de inte får döda eller skjuta var tredje minut. Jag blir gärna motbevisad dock.

Inga nyheter om röstskådespelare ännu heller. Anlitar de inte Stephen Russel så blir det inget köp.

Förstår hur du tänker. Och angående röstskådespelare, menar du kanske som jag tänker att hade det gällt Metal Gear Solid och varit utan David Hayter så vette sjutton


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Alltså jag är lika glad som alla er andra för ett nytt Thief-spel, men visst fan kunde det ha fått heta något annat än bara "Thief" .....

Medlem
Skrivet av Frolle:

Nice som fan, fast vadfasen är det med den ständiga pilbågen i dagens spel? Den är ju överallt?

Pilbåge har Garret alltid haft men inte med Crysis-tema.

Skrivet av Zaptagious:

Men fy FAN vad jag avksyr denna jävla trend med att döpa spelen efter det första i serien. Det är totalt onödigt, urbota korkat, respektlöst och förvirrande.

Hade man två ungar, skulle man döpa båda till exempelvis Sven-Håkan? Det är ju mycket coolare att heta nåt i stil med "Sven-Håkan 2: The Reckoning".

Man kan ju fråga sig vad uppföljaren till dessa kommer att kallas? Får vi se nästa Tomb Raider 2 snart?

Medlem

Jag blir både positiv och negativt inställd till att de nämner det som next-gen. Det betyder bättre utvecklad fysik och grafik motor så att vi pc spelare får utnyttja våra riggar något mer än idag. Men det kan också antyda att de prioriterar next-gen konsoler först och det slutar med en sunkig portning till pc.

Förhoppningsvis så vågar de utveckla ett Thief spel där rötterna får utrymme och spelaren utmanas att tänka och finna vägar runt problemen på egen hand som i originalen(t).
Men risken är stor att de faller för grupptrycket och gör det modernt och mainstream-säkrat med stora pilar som visar vägen, upplysta mål så du aldrig missar en patrul, quicktime events, automatarmborst för den actionsugne och autoaiming ala aimbot.

Men jag håller hoppet levande och väntar med spänning på gameplay demos och utvecklings loggar.

Medlem

Låter nästan som dom säger Teeth Fransmän och deras engelska haha. Montreal är väl en fransktalande stad om jag inte minns helt fel. Hur som helst så längtar jag enormt.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av Frolle:

Nice som fan, fast vadfasen är det med den ständiga pilbågen i dagens spel? Den är ju överallt?

Men Thief har ju alltid haft pilpågen, vafan, det är ju ett signum för honom typ! Klart att den måste vara med

På tal om det? Måste det finnas pistoler och gevär i typ alla spel som görs nu för tiden? De är ju överallt!

Medlem
Skrivet av 4liv3:

För någon som aldrig har spelat Thief-spelen. Har jag fått för mig att det är ett action/horror spel? Eller finns det skräckelement i serien?

Thief är spelet som skapade sneaker-genren. Målet är att ta sig fram obemärkt och helst utan att döda någon även om man har total frihet att nå sina mål på vilket sätt som helst. Om du har sett Dishonored så har det spelet lånat 90% av sin gameplay från Thief. (Arkane sticker inte heller under stolen med att de är stora LGS/Thief-fans)

Det finns en del skrämmande situationer men det handlar inte så mycket om skräck som om SPÄNNING. Det är nog få spel som är så spännande som Thief 1 och 2.
Thief 3 skiljer sig en del från de två första, det är ett mycket 'enklare' spel och även om det är snyggare så offrade man tyvärr väldigt mycket av originalkonceptet för konsollmarknadens skull.

Det har varit en del problem med att köra Thief 1/2 på moderna maskiner men det kom för lite sedan en inofficiell patch som fixar precis alla problem som fanns så jag rekommenderar dessa klassiker varmt. De håller fortfarande väldigt hög klass även om man jämför med moderna spel.

Medlem

Starta upp Looking Glass Studios igen för bövelen!! Skämt åsido detta ser intressant ut. Måtte det bli riktigt hardcore som 1'an och 2'an. Vad är vitsen med att skippa siffran i titeln nu för tiden? Förbannat förvirrande. SimCity igår senast såg jag.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Thief 1 och 2 finns också på GoG och är konfiggat för en modern PC

Medlem

Att ingen av utvecklarna kollat uttalet på egna spelet är ändå facepalm... TiiiF!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Att ingen av utvecklarna kollat uttalet på egna spelet är ändå facepalm... TiiiF!

Så sant....påminner mig om fransmännens uttal av "i think so" Deras blir "i sink so"


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Raid25:

Thief 1 och 2 finns också på GoG och är konfiggat för en modern PC

Sedan så finns även newdark...
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140085

Medlem
Skrivet av tirim4:

Har aldrig spelat de gammla Thiefspelen men har gått och blivit ett fan av stealthspel så ser fram emot det här spelet mycket.

Jag har bara kört 3an...och det var teh shit! Rekommenderar att du testar det


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem

Så länge det inte kräver konstant-uppkoppling, så blir det ett köp.

12
Skriv svar