Robot
Func MS-3

Func kompletterar sina musmattor med en gaminggnagare, och man lyckas blanda både högt och lågt.


Medlem
Func MS-3

Ser riktigt go ut


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Func <3


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

Ser klumpig ut, själv kör jag med Razer Imperator och aldrig varit så nöjd med en spelmus.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Ser klumpig ut, själv kör jag med Razer Imperator och aldrig varit så nöjd med en spelmus.

Förstår ditt tänk, det som är så kul med just spelmöss. Jag har en QPad 5K som är väldigt lik denna i design. Jag älskar de större mössen och tycker själv att varken SteelSeries eller Razer har några som känns bra för mig (har visserligen inte testat alla).


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem

Kanske värt att prova. Haft två Q-pad möss men båda har börjat "hacka/lagga" efter ett tag. Verkar vara något med laser sensorn på dem.

Skägg.
10 Chambers

Alltid gillat lite mindre möss, och gärna utan ergonomi. Trots att jag har ganska stora händer.


signatur
Medlem

Jag kör en Logitech G700 och är riktigt nöjd med den iallafall, men då är jag inte så extrem gamer att jag absolut skulle behöva något bättre. Den ligger dock inte riktigt lika bra i handen som min gamla Logitech MX Revolution gjorde (som tyvärr vänster musknapp pajjat så att den för det mesta dubbelklickar när man bara trycker en enda gång). Som radiuz skrev, den ser rätt klumpig ut, men dom där etagerna för fingrarna på höger sida kan säkert vara sköna att vila fingrarna på när man skall köra längre sessioner vid datorn


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Betrayed:
Skrivet av radiuz:

Ser klumpig ut, själv kör jag med Razer Imperator och aldrig varit så nöjd med en spelmus.

Förstår ditt tänk, det som är så kul med just spelmöss. Jag har en QPad 5K som är väldigt lik denna i design. Jag älskar de större mössen och tycker själv att varken SteelSeries eller Razer har några som känns bra för mig (har visserligen inte testat alla).

den har jag med! 750 spänn men det var den värd, funkat klockrent sen jag köpte den o sitter som en smäck i näven 10/10

Medlem

Ser ful ut faktiskt, och kan inte tänka mig att mina små sköra händer hade känt sig hemma på den.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Testpilot

Just det med tumknappar förstår jag mig inte på , köpte en R.A.T 5 för bara nån dag sen och tumknapparna är sånt man aldrig använder.

Skall man trycka på dem så rubbar man ju hela musen då man flyttar fingret.

Medlem

Själv har jag en Razer Orichi, sjukt liten men jag gillar det då jag har små händer.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Just det med tumknappar förstår jag mig inte på , köpte en R.A.T 5 för bara nån dag sen och tumknapparna är sånt man aldrig använder.

Skall man trycka på dem så rubbar man ju hela musen då man flyttar fingret.

Jag använder dom 2 tummknapparna jag har på min mus väldigt ofta i mmorpg's, och jag tror nog jag är långt ifrån vara den enda

Medlem

Vem vann tävlingen av en sån?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Vem vann tävlingen av en sån?

Undrar det jag med! Kan inte hitta tävlingen här på sidan. Jag måste vara blind. Kan någon länka?

Medlem

Säger som conthox å Toomsie. Who won??

Medlem
Skrivet av conthox:

Vem vann tävlingen av en sån?

Ja precis, vart är min Mus+matta?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kör fortfarande med den gamla hederliga Logitechmusen

Skrivet av Zymac:
Skrivet av conthox:

Vem vann tävlingen av en sån?

Ja precis, vart är min Mus+matta?

Ja http://www.fz.se/resultat/tavlingar/398291/

show me the winners!!!

Nu kommer jag med ett plötsligt långt inlägg men jag vill varna för det här företaget. Det är Mionix som har köpt upp Func & de fortsätter att sälja vidare samma kinaskräp till överpris under ett andra namn. Det är en "insert your brand name here" deal de har med kineserna, om ni som jag aldrig skulle beställa den där billiga sortens datortillbehör direkt ifrån Kina, så bör ni vara uppmärksamma så ni inte råkar köpa dem svindyrt i andra hand av Mionix / Func.

Här är ett par varianter av "deras" Zibal 60
http://apcmag.com/gamer-keyboard-with-a-twist-thermaltake-mek...
http://www.jakartanotebook.com/products/detail/2736/3230/76/o...

Ett tidigt exempel på MS-3 tveksamma kvalitet
http://www.tekniksmart.se/2013/func-ms-3-kungens-aterkomst-bl...

Om du är sugen, köp inte grisen i säcken. Googla "monix naos 5000 problems" & bilda en uppfattning, MS-3 kommer säkerligen lida av problem i samma utsträckning.

Mina egna erfarenheter av Mionix musmatta, mus & tangentbord;

Propus 380 förlorade glidet efter ett par veckors bruk, ytan kring i mitten blev helt matt så känslan var då helt ojämn. Ingen katastrof visserligen men inte direkt vad man väntar sig av en så dyr musmatta. Deras Sargas 460 var däremot helt okej.

Naos 5000 hade direkt ur lådan seriösa problem med dubbelregisteringar i mushjul samt RMB LMB & krångel med moderkortets USB portar som resulterade i mystiska problem i Windows som att datorn startade om sig när man bara stängde av den. Sedan blev musens högerknapp lite stel/trög & efter en kort tid slutade den fungera helt. De skickade en ny - som delade exakt samma historia under exakt samma tid. (mjukvaran orkar jag inte ens gå in på)

Deras Zibal 60 kom med fel tryck på tangenterna 8-9-0, ett fel som var rapporterat på deras forum tillräckligt lång tid innan jag fick mitt så det skulle egentligen vara åtgärdat men icke. Jag undrar nu om de fortfarande säljs så... Hursomhelst, det allvarliga problemet låg i hur de fäst metallskivorna på kretskortet som ska hålla lödpunkterna & leda ström vidare ifrån switcharna. Det första tangentbordet fick inom kort glapp i en tangent, det andra hade föga förvånande exakt samma problem på bägge punkter! Jag beslöt mig för att behålla tangentbordet ett tag & laga det själv genom att löda sladdar direkt ifrån switcharna till deras källor, det fungerade ju utmärkt men innan jag tröttnade så hann ytterligare ett par tangenter börja glappa. Jag tror i efterhand att problemet uppkom de få gånger jag lossade tangenterna för rengöring med verktyget. De pallade inte ens det lilla trycket, troligtvis på grund av slarvig montering. Ironiskt nog så stoltserades det med frasen "Rage proof" på lådan.

Både musen & tangentbordet har kända kvalitetskomponenter såsom switchar & sensor, fast övrigt material, konstruktion & montering är under all kritik! Jag kommer aldrig lita på Mionix & vill varna för att köpa saker ifrån varesig Func eller Mionix utan att göra efterforskning om sakerna först.

Fanboys, jag tog mig inte tiden att skriva allt detta för att på något sätt vara otrevlig. Väl mött!

Medlem

jag har en Logitech G5 av första modellserien.. den med bara en tumknapp... och den är så utsliten att det har nötts hål i plasten.. men samtliga efterkommande logitech har varit osköna skräpmöss så denna får vara här tills den ramlar ihop


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Grön:

Nu kommer jag med ett plötsligt långt inlägg men jag vill varna för det här företaget. Det är Mionix som har köpt upp Func &amp; de fortsätter att sälja vidare samma kinaskräp till överpris under ett andra namn. Det är en "insert your brand name here" deal de har med kineserna, om ni som jag aldrig skulle beställa den där billiga sortens datortillbehör direkt ifrån Kina, så bör ni vara uppmärksamma så ni inte råkar köpa dem svindyrt i andra hand av Mionix / Func.

Företaget som Mionix & Func köper sina möss från heter La-View. Qpad, Roccat och Steelseries handlar också sina möss av La-View.

Ska man prata om egen mustillverkning så blir det väl bara Logitech och Microsoft kvar. Möjligtvis Razer, har inte någon koll på dem. Men den första Boomslangen var egen design åtminstone.

Medlem
Skrivet av Grön:

Naos 5000 hade direkt ur lådan seriösa problem med dubbelregisteringar i mushjul samt RMB LMB &amp; krångel med moderkortets USB portar som resulterade i mystiska problem i Windows som att datorn startade om sig när man bara stängde av den. Sedan blev musens högerknapp lite stel/trög &amp; efter en kort tid slutade den fungera helt. De skickade en ny - som delade exakt samma historia under exakt samma tid. (mjukvaran orkar jag inte ens gå in på)

Jag har nu haft min Mionix Naos 5000 i över 2 år nu och musen fungerar fortfarande felfritt utan dubbelregistreringar på scrollhjulet, Mjukvaran fungerar felfritt och det är inget Krångel med usb eller windows, Oh alla knappar klickar på lika fint som dom gjorde när jag för första gången öppnade förpackningen.

Det är ju bara att kolla på recensioner och omdömen på internet så ser du ju själv att Naos 5000 är en bra mus och dom flesta verkar inte gå sönder efter någon vecka som dina möss gör, Då hade nog företaget ha gått i konkurs ^^

Men visst finns det även negativa omdömen från folk som har problem, Vilken produkt har inte negativa omdömen av något slag?

Nu vet jag inte hur hårdhänt du är med dina saker,
Men du kanske bara har beställt en massa nitlotter?

Det finns måndagsexemplar till nästan alla elektronik artiklar som man kan få tag på som inte vill funka som det skall, Men det måste ju inte helt bero på produkten. Datorn kan ju även den ha stenålders/felande hårdvara eller redan installerade program som kan förhindra att saker vill fungera så som det ska.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Just det med tumknappar förstår jag mig inte på , köpte en R.A.T 5 för bara nån dag sen och tumknapparna är sånt man aldrig använder.

Skall man trycka på dem så rubbar man ju hela musen då man flyttar fingret.

Jag använder en av tumknapparna på min Mx518 i nästan alla spel jag spelar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av Sniglum:

La-View

Så hette de ja, bra där! Det är lite synd att västerländska företag så ofta gör på detta viset. Det mesta jag hanterat av Razer har dock varit väldigt bra så de kanske i regel förser bättre resurser åt tillverkningen eller något sånt. Roccat ska också vara väldigt problematiska har jag hört :/

Skrivet av Jeehao:

...

Jag förväntar mig såklart inte att de flesta mössen har problemen jag fick erfara, det hade inte varit genomtänkt av mig. Musen håller dock låg kvalitet i mitt tycke & mina erfarenheter har visat samma välkända problem på två olika exemplar för att inte tala om tangentborden & musmattan. De håller tillräckligt låg kvalitetskontroll för att vara opålitliga helt enkelt. Hade jag varit hårdhänt så hade jag med nog inte fått nya på garanti.

Skrivet av Jeehao:

Men du kanske bara har beställt en massa nitlotter?

Det är just det som är grejen! Jag fick nitlotter som aldrig borde lämnat fabriken

Medlem

Roccat är mycket rikigt värdelösa, fått byta min Kone 3 gånger och den får bara problem efter problem...

Och sen har vi deras dyra headset som gick sönder efter något år...

Medlem

Ser nästintill identisk ut till min mionix 8200. Några olika knapp placeringar men annars är formen exakt likadan.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Den var riktigt ful och såg klumpig ut..

Logitech G400 kör jag på.. 300 spänn idag och kunde inte varit mer nöjd, ligger bra i handen, bra mjukvara, alla knappar man behöver.. toppklass!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kör på med min MX 518 och Surface 1030. Kul att Func är på väg tillbaka även om det är under annan regi.

Skägg.
10 Chambers

Uppgiften om profilerna visades sig vara felaktig, du kan skapa fler än tre genom mjukvaran.


signatur
1
Skriv svar