Torment: Tides of Numenera har redan nått målet

Robot
Torment: Tides of Numenera har redan nått målet

För ett fjärdedels dygn sedan påbörjade Inxile en Kickstarter-insamling för en spirituell uppföljare till det magiska Planescape: Torment. Jakten på 900 000 amerikanska dollar är redan över.

#inxile-entertainment, #planescape-torment, #torment-tides-of-numenera, #wasteland-2


Medlem
Torment: Tides of Numenera har redan nått målet

Så himla fint. Ibland, i stunder som denna så återfår jag min tilltro till mänskligheten


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Aldrig hört talas om Torment. Men verkar vara riktigt intressant.

Medlem

När man har chansen att bevisa att: Ja jag älskade och älskar de gamla isometriska rollspelen så tar det inte lång tid att bestämma sig för att sponsra sådant här!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Ja jävlar, en miljon nu

Skrivet av OddGreen:

Aldrig hört talas om Torment. Men verkar vara riktigt intressant.

Då borde du ta chansen och spela igenom Planescape. Finns inget bättre CRPG (enligt mig).

phi
Medlem

Shut up and take my $250!

eld
Medlem
Skrivet av OddGreen:

Aldrig hört talas om Torment. Men verkar vara riktigt intressant.

[http://www.gog.com/gamecard/planescape_torment]

Testpilot

Läste & kastade mig över chansen att sponsra.

Jag var tydligen inte ensam om samma tanke

Medlem

Det gick fort. Såg ngt om det på twitter tidigare idag, då låg de på 600k... Känns som det blir lite stretchgoals incoming

Medlem

Torment må vara bra men kommer inte i närheten av hur bra Baldursgate och ice wind dale var.

Medlem

fan...vad imponerande! jag visste väl att det fanns en stor skara fans därute men detta var insane

Medlem

Hoppas det blir bra nu då

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Torment må vara bra men kommer inte i närheten av hur bra Baldursgate och ice wind dale var.

Det beror givetvis på tycke och smak men samtidigt skulle jag generellt sett inte nödvändigtvis jämföra dem eller ens placera dem i samma fack.

Planescape: Torment är ett tungt dialogdrivet spel där man, om man så vill, kan ta sig igenom större delen av spelet utan att behöva bruka våld överhuvudtaget. Icewind Dale spelen är å andra sidan hack-n-slash titlar som kan ses som Baldurs Gate möter Diablo ungefär. Balduts Gate spelen kan i jämförelsen ses som någon form av mellanting. Det de har gemensamt är spelmotorn och att de är RPG:n.

Jag tycker både Planescape: Torment och Baldurs Gate (framförallt tvåan) är fantastiska spel om än på olika sätt. Planescape: Torment har dessutom en av de kanske största "vändningarna" jag har varit med om i ett spel och som jag seriöst kan få rysningar av än idag när jag tänker på det (till viss del upp till spelaren att lista ut, ledtrådar dyker upp om man är noggrann, även om det till slut uppdagas i main storyn med). Storyn och dialogen är fan svårslagen i det spelet.

Medlem

Tack Kickstarter för att ni ser till att det kommer spel gjorda av folk som älskar spel mer än de älskar pengar och DRM.

Icewind Dale, Baldurs Gate, Planescape och Neverwinter Nights, DET är underbara rollspel rakt igenom.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jäkla snabbt det går då, över 1.5mille nu ^^ Härligt!

k3m
Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Tack Kickstarter för att ni ser till att det kommer spel gjorda av folk som älskar spel mer än de älskar pengar och DRM.

Icewind Dale, Baldurs Gate, Planescape och Neverwinter Nights, DET är underbara rollspel rakt igenom.

Vi får inte glömma Fallout & 2an

Medlem

Vi får se om det blir nytt kickstarter rekord
Någon som vet vad de kickstarter projekt som blivit dränkta i pengar kommer göra med allt? Jag syftar självklart på bland annat Space Citizen som fick runt 8 miljoner kronor.

Kommer dom bjuda på gratis expansioner så länge pengarna räcker till utvecklingen och utgivandet? Jag minss att Herr Lejonhufvud tog upp ämnet i ett Fragzone avsnitt, vore intressant om Fragzone tog och granskade ämnet lite mera


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcKaffe:

Tack Kickstarter för att ni ser till att det kommer spel gjorda av folk som älskar spel mer än de älskar pengar och DRM.

Icewind Dale, Baldurs Gate, Planescape och Neverwinter Nights, DET är underbara rollspel rakt igenom.

Vi får inte glömma Fallout &amp; 2an

Jag måste bekänna att jag aldrig lyckades sätta mig in i Fallout spelen. Så inte för mig tyvärr


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcKaffe:

Tack Kickstarter för att ni ser till att det kommer spel gjorda av folk som älskar spel mer än de älskar pengar och DRM.

Icewind Dale, Baldurs Gate, Planescape och Neverwinter Nights, DET är underbara rollspel rakt igenom.

Vi får inte glömma Fallout &amp;amp; 2an

Jag måste bekänna att jag aldrig lyckades sätta mig in i Fallout spelen. Så inte för mig tyvärr

You really should, spelade igenom dem för första gången för 2-3 år sen, suveräna spel, än idag!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Är det någon som använt MasterCard till Kickstarter nyligen? Vet att Amazon payments hade problem med MasterCard förra året då det var Wasteland 2. Amazon glömde fråga om CVC-koden om man hade valt ett MasterCard vilket gjorde att betalningen misslyckades.

Märkte att Amazon inte frågade om CVC-koden nu heller så man undrar ju om det blir samma sak igen.

Medlem

Föga förvånande. Märkligt att man måste kickstarta såna här spel när halva gamingcommunityn sitter och väntar på dem.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Uppe i det dubbla av vad de begär och antalet som donerat är nu över 30.000 stycken. Tror inte att det kommer nå vad trenden pekar mot (vilket är 30 miljoner dollar) men jag tror mycket väl att detta kan bli spelet som sätter nytt rekord i högst donerad summa.

Skrivet av gebe:
Skrivet av Darkflow:

Torment må vara bra men kommer inte i närheten av hur bra Baldursgate och ice wind dale var.

Det beror givetvis på tycke och smak men samtidigt skulle jag generellt sett inte nödvändigtvis jämföra dem eller ens placera dem i samma fack.

Planescape: Torment är ett tungt dialogdrivet spel där man, om man så vill, kan ta sig igenom större delen av spelet utan att behöva bruka våld överhuvudtaget. Icewind Dale spelen är å andra sidan hack-n-slash titlar som kan ses som Baldurs Gate möter Diablo ungefär. Balduts Gate spelen kan i jämförelsen ses som någon form av mellanting. Det de har gemensamt är spelmotorn och att de är RPG:n.

Jag tycker både Planescape: Torment och Baldurs Gate (framförallt tvåan) är fantastiska spel om än på olika sätt. Planescape: Torment har dessutom en av de kanske största "vändningarna" jag har varit med om i ett spel och som jag seriöst kan få rysningar av än idag när jag tänker på det (till viss del upp till spelaren att lista ut, ledtrådar dyker upp om man är noggrann, även om det till slut uppdagas i main storyn med). Storyn och dialogen är fan svårslagen i det spelet.

Ja den som förväntar sig ett spel som Baldur´s Gate kommer nog bli väldigt besviken då Torment tillhör ett av de mer läsintensiva RPG jag spelat, kändes mer som att man läste en bok än att man spelade ett spel även om man hade många val. Har fortfarande inte spelat klart det här spelet men det jag har spelat har varit tillräckligt för att jag ska kunna klassa det som ett av de bästa RPG jag spelat.

Så jag tror man får ut mycket mer av Planescape Torment om man gillar böcker för det är som sagt var väldigt mycket läsning som krävs för att man nog ska kunna förstå varför många anser detta vara ett av de bästa RPG som gjorts.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Föga förvånande. Märkligt att man måste kickstarta såna här spel när halva gamingcommunityn sitter och väntar på dem.

Tror du att spel företagen kan ett skit?
Det har anställt ekonomer, web 2.0 experter, humanitarier , sociologer och psykologer , konsument experter - dessa har större budget en utvecklings teamet .

Dessa bestämmer också vad som ska utvecklas.

Snart ändras hela gaming industrin. Det är bara att värma popcorn och njuta.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcKaffe:

Tack Kickstarter för att ni ser till att det kommer spel gjorda av folk som älskar spel mer än de älskar pengar och DRM.

Icewind Dale, Baldurs Gate, Planescape och Neverwinter Nights, DET är underbara rollspel rakt igenom.

Vi får inte glömma Fallout &amp;amp;amp; 2an

Jag måste bekänna att jag aldrig lyckades sätta mig in i Fallout spelen. Så inte för mig tyvärr

You really should, spelade igenom dem för första gången för 2-3 år sen, suveräna spel, än idag!

Jag har försökt, flertalet gånger. Jag vill verkligen uppleva dem, men mitt problem är att det känns så extremt stelt och bökigt. Men en vacker dag kanske det kommer någon remake som är trogen orginalet, då ger jag mig på dem igen.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar