Dota 2 slår Steam-rekord – flest simultana spelare någonsin

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Zerofrosty:

lol är för barn ! snälla världens segaste spel och så jävla lätt o vinna och döda alla där ! Jag vet att dota 2 kommer att slå LoL med tiden! Nu när dom vågar satsa lite på dota 2 så som dom inte gjorde på dota 1 ! (tack vare de så kom Lol Och Hon)

LoL är otroligt kul när man kör med kompisar och typ äger sönder alla polacker och ryssar ;P För nästan alla chanpions på Lol är OP och inte så balanserad. Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. som det finns på Dota och Heros Of Newerth och det är de som spelet kommer att förlora på i framtiden när dota 2 släpps ut.

85% av LoL-spelarna var mellan 16-30 år gamla i oktober 2012. Om något så borde spelet gynnas av att det är lättillgängligt och för "barn" eftersom de utgör en enormt stor spelargrupp.

Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. ?

Då har du klarligen inte spelat LoL

asså.. det finns men de spelar inte rollen som supporter eller någon av dessa roller i spelet.. de var de jag syftade på

Så du har inte spelat lol? Om du vunnit så mycket matcher kan du inte dela med dig av ditt summoners namn? Skulle vilja veta hur du kan vinna allt, vilka gubbar du kör vilka runor materies samt Items du kör med.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Zerofrosty:

lol är för barn ! snälla världens segaste spel och så jävla lätt o vinna och döda alla där ! Jag vet att dota 2 kommer att slå LoL med tiden! Nu när dom vågar satsa lite på dota 2 så som dom inte gjorde på dota 1 ! (tack vare de så kom Lol Och Hon)

LoL är otroligt kul när man kör med kompisar och typ äger sönder alla polacker och ryssar ;P För nästan alla chanpions på Lol är OP och inte så balanserad. Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. som det finns på Dota och Heros Of Newerth och det är de som spelet kommer att förlora på i framtiden när dota 2 släpps ut.

85% av LoL-spelarna var mellan 16-30 år gamla i oktober 2012. Om något så borde spelet gynnas av att det är lättillgängligt och för "barn" eftersom de utgör en enormt stor spelargrupp.

Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. ?

Då har du klarligen inte spelat LoL

asså.. det finns men de spelar inte rollen som supporter eller någon av dessa roller i spelet.. de var de jag syftade på

Så du har inte spelat lol? Om du vunnit så mycket matcher kan du inte dela med dig av ditt summoners namn? Skulle vilja veta hur du kan vinna allt, vilka gubbar du kör vilka runor materies samt Items du kör med.

Du kanske inte behöver vara fullt så allvarlig.. Han är obviously inte en LoL spelare.

Spelade själv LoL innan dom patcha bort dodge och sånt. IMo blev spelet sämre men jaja.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Zerofrosty:

lol är för barn ! snälla världens segaste spel och så jävla lätt o vinna och döda alla där ! Jag vet att dota 2 kommer att slå LoL med tiden! Nu när dom vågar satsa lite på dota 2 så som dom inte gjorde på dota 1 ! (tack vare de så kom Lol Och Hon)

LoL är otroligt kul när man kör med kompisar och typ äger sönder alla polacker och ryssar ;P För nästan alla chanpions på Lol är OP och inte så balanserad. Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. som det finns på Dota och Heros Of Newerth och det är de som spelet kommer att förlora på i framtiden när dota 2 släpps ut.

85% av LoL-spelarna var mellan 16-30 år gamla i oktober 2012. Om något så borde spelet gynnas av att det är lättillgängligt och för "barn" eftersom de utgör en enormt stor spelargrupp.

Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. ?

Då har du klarligen inte spelat LoL

asså.. det finns men de spelar inte rollen som supporter eller någon av dessa roller i spelet.. de var de jag syftade på

Så du har inte spelat lol? Om du vunnit så mycket matcher kan du inte dela med dig av ditt summoners namn? Skulle vilja veta hur du kan vinna allt, vilka gubbar du kör vilka runor materies samt Items du kör med.

Du kanske inte behöver vara fullt så allvarlig.. Han är obviously inte en LoL spelare.

Spelade själv LoL innan dom patcha bort dodge och sånt. IMo blev spelet sämre men jaja.

Im dead serious, nä men har bara lite tråkigt så kul att ställa sådana här frågor till folk.

En fråga till dig, hur kunde spelet bli sämre när de tog bort mer rng? Jag tycker fortfarande att crit ska bort i spelet.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Groggo:

LoL = mer Casual
Dota2 = mer Hardcore

Säg det till de nuvarande prispengarna och studiosända sändningarna av respektive ligor och turneringar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag spelar LoL för att det är lättast att komma igång med.

Spelar inte särskilt mycket nu för tiden och LoL är mycket mer förlåtande och lättare att komma in på och vara en aning bra.

på Dota måste du komma ihåg mycket mer saker och kunna mycket mer och sånt hinner jag inte lära mig.

Så därför är LoL ett klart val för min del då jag inte orkar slösa för mycket tid på att lulla runt och inte veta vad jag gör.

Medlem

Ett gratis multiplayer beta spel spöar antalet "samtidiga spelare online" än ett spel som kostade $49/€49.

Jag är SHOCKAD.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Palanor:

Minions har även de former då antar jag?

Umm ja..?

Radiant creeps ser inte likadana ut som Dire creeps.

Färgblindhet är inget handikapp i DotA 2.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kan du förklara skillnaden på hur inlärningen är mellan dota och lol? Vad är det som tar längre tid att lära sig i dota än lol?

Jag kan ju försöka i alla fall.

Större skillnader bland hjältar vore väll det första, där LoL satsar stenhårt på deras meta game så kan en DotA hjälte ta på sig andra roller än det som definieras i LoL. Färdigheter skiljer sig ofta rejält i DotA även om det finns många saker som är väldigt lika, vilket gör det väldigt svårt att förutsäga vad en hjälte kan tänkas göra om man aldrig spelat det förr. LoL har ganska så hårt definerade roller, och ännu hårdare definerat meta game med solo bruiser top, ap mid, ad carry och support bot samt nån jungle, antagligen en bruiser det med.

Aktiva föremål är det stora andra, där LoL istället har summoner magier som till stor del ersätter det. Det gör att man dels inte bara kan köpa passiva föremål, då AP inte ens finns så bör man som magiker skaffa flera aktiva items, och det finns väldigt många att välja på, vilket i sin tur kräver mer från spelaren för att använda dessa föremål rätt och för i huvudtaget lära sig vad som finns.

Creep/minions och torn ter sig också annorlunda, då att neka är en stor del av DotA, så går det inte bara att pressa torn hur som helst bara för att man kan få in skada på dem. Animations tider på allt i DotA gör det dessutom mycket svårare att få in sista träffen då det kan vara rejäl skillnad karaktärer emellan.

Flod runor, långt varande osynlighet, större kartor, längre stuns osv osv.

Helt enkelt, det är mer att hålla reda på. När det väl sitter så kanske skillnaden inte känns lika stor, men det håller i alla fall inte jag med om.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Groggo:

LoL = mer Casual
Dota2 = mer Hardcore

Säg det till de nuvarande prispengarna och studiosända sändningarna av respektive ligor och turneringar.

Det beror ju på att LoL har fler tittare (även om DotA haft fler tittare vid några tillfällen), vilket leder till att företag kan lägga mer pengar på det.

Fler tittare beror ju på att LoL är enklare.

Sen är inte DotA 2 så dåligt det heller, med i alla fall en turnering med prispott i miljonklassen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag älskar dotA och gjort det sen 06. Men jag hatar er människor som tjaffsar konstant, dra åt helvete vad irriterande ni är!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Groggo:

LoL = mer Casual
Dota2 = mer Hardcore

Säg det till de nuvarande prispengarna och studiosända sändningarna av respektive ligor och turneringar.

Popularitet har inget med casual och hardcore att göra. Dessutom Dessutom valde du att kvotera halva mitt inlägg och inte förklaringen varför det ena är casual och andra hardcore.
Men, jag har sagt mitt det räcker.

Cheers!


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det beror ju på att LoL har fler tittare (även om DotA haft fler tittare vid några tillfällen), vilket leder till att företag kan lägga mer pengar på det.

Fler tittare beror ju på att LoL är enklare.

Sen är inte DotA 2 så dåligt det heller, med i alla fall en turnering med prispott i miljonklassen.

Det jag försökte sätta fingret på är att jag tycker det är RIKTIGT dumt att blanda in adjektiv som "casual" och "hardcore" i en debatt om olika spel. Att det finns professionella ligor, lag, och spelare motsätter ju hela "casual"-begreppet. Jag säger inte att Dota 2 är "casual", men jag hävdar bestämt att LOL inte är "casual" pga. av sin höga nivå av professionalitet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Zerofrosty:
Skrivet av markuswaldow:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Zerofrosty:

lol är för barn ! snälla världens segaste spel och så jävla lätt o vinna och döda alla där ! Jag vet att dota 2 kommer att slå LoL med tiden! Nu när dom vågar satsa lite på dota 2 så som dom inte gjorde på dota 1 ! (tack vare de så kom Lol Och Hon)

LoL är otroligt kul när man kör med kompisar och typ äger sönder alla polacker och ryssar ;P För nästan alla chanpions på Lol är OP och inte så balanserad. Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. som det finns på Dota och Heros Of Newerth och det är de som spelet kommer att förlora på i framtiden när dota 2 släpps ut.

85% av LoL-spelarna var mellan 16-30 år gamla i oktober 2012. Om något så borde spelet gynnas av att det är lättillgängligt och för "barn" eftersom de utgör en enormt stor spelargrupp.

Finns typ inte Supporter , Carry , Disabler , Nuker , Initiator -, Durable , Pusher och jungler.. ?

Då har du klarligen inte spelat LoL

asså.. det finns men de spelar inte rollen som supporter eller någon av dessa roller i spelet.. de var de jag syftade på

Så du har inte spelat lol? Om du vunnit så mycket matcher kan du inte dela med dig av ditt summoners namn? Skulle vilja veta hur du kan vinna allt, vilka gubbar du kör vilka runor materies samt Items du kör med.

Du kanske inte behöver vara fullt så allvarlig.. Han är obviously inte en LoL spelare.

Spelade själv LoL innan dom patcha bort dodge och sånt. IMo blev spelet sämre men jaja.

Im dead serious, nä men har bara lite tråkigt så kul att ställa sådana här frågor till folk.

En fråga till dig, hur kunde spelet bli sämre när de tog bort mer rng? Jag tycker fortfarande att crit ska bort i spelet.

Eftersom att Crit, Dodge och alla dessa mechanics alltid har funnits i Dota. hon , Lol tycker jag det är svagt att ta bort dom för att communityn klagar. Lägger jag ner massa pengar på ett item ska jag ha mina bonusar för det inte endast Damage / AD / AP eller vad man nu får i LoL dessa dagar.

Nu vet jag inte personligen om det försvann PGA en gnällig community men det är vad min kompis sa iafall och han är en LoL spelare.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Groggo:

LoL = mer Casual
Dota2 = mer Hardcore

Säg det till de nuvarande prispengarna och studiosända sändningarna av respektive ligor och turneringar.

Shack är mer hardcore än poker. Ska vi byta parametrar att jämföra?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Shack är mer hardcore än poker. Ska vi byta parametrar att jämföra?

Om du är ironisk så är det precis det jag tycker. Det är som sagt dumt att blanda in adjektiv som "casual" och "hardcore" när man pratar om olika esport-titlar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Palanor:

Minions har även de former då antar jag?

Umm ja..?

Radiant creeps ser inte likadana ut som Dire creeps.

Färgblindhet är inget handikapp i DotA 2.

Det är det visst om man är som mig och kollar på färgen på healthbars och inte på själva enheterna.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Newklear:

Det beror ju på att LoL har fler tittare (även om DotA haft fler tittare vid några tillfällen), vilket leder till att företag kan lägga mer pengar på det.

Fler tittare beror ju på att LoL är enklare.

Sen är inte DotA 2 så dåligt det heller, med i alla fall en turnering med prispott i miljonklassen.

Det jag försökte sätta fingret på är att jag tycker det är RIKTIGT dumt att blanda in adjektiv som "casual" och "hardcore" i en debatt om olika spel. Att det finns professionella ligor, lag, och spelare motsätter ju hela "casual"-begreppet. Jag säger inte att Dota 2 är "casual", men jag hävdar bestämt att LOL inte är "casual" pga. av sin höga nivå av professionalitet.

Jag tycker dock inte varken casual eller hardcore har någonting som helst att göra med hur inblandat spelet är i e-sport...

Casual och hardcore betyder bara två olika "svårighetsnivåer", och det ena spelet är i detta fallet mycket enklare.

Skrivet av Palanor:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Palanor:

Minions har även de former då antar jag?

Umm ja..?

Radiant creeps ser inte likadana ut som Dire creeps.

Färgblindhet är inget handikapp i DotA 2.

Det är det visst om man är som mig och kollar på färgen på healthbars och inte på själva enheterna.

De ena creepsen kommer från ena hållet, de andra creepsen från andra hållet... Hur svårt kan det vara att hålla reda på?

Jisses, alltså...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så fotboll är mer "casual" än rugby?
EDIT: Trotts att fotboll har fler professionella. Fler som lägger hela sitt liv på att bli bättre. Och antagligen många fler som uppfattas som "större" idrottsutövare. Detta i en sport som från utsidan är lätt att lära sig, följa och förstå. Har jag fattat er som förespråkar grupperingen "casual" och "hardcore" rätt nu?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av GurraFlesk:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av purjo:

Bästa mobat my ass, HoN ftw! Men låt oss inte starta ett krig då det är irriterande som fan, alla har sina för och nackdelar och jag vet vilket jag tycker är bäst och det räcker för mig.

Förstår inte varför folk tycker HoN är bättre än DotA då HoN mer eller mindre var en ren remake på DotA1.

Förstår inte ditt argument. Det är som att säga att alla automobiler som skapas nu är remake på den första bilen och kan därför inte sägas vara bättre än föregångarna.

Kartan, hjältar och annat mellan spelen.. det är näst intill identiska, skillsen är densamma eller näst intill med en liten twist.

Det är till och med bevisat att det finns hjältar i HoN som är direkta kopior av DotA hjältar, bara att 'temat' på hjälten är annorlunda.

Kartan är näst intill identisk på alla sätt.

LoL har många saker som DotA inte har, men HoN är rena rama 'portningen'

Det är bara för att IceFrog, som är skaparen av DotA, lät S2 Games ta hans spelidé så dom kunde göra ett stand alone-spel av det. Jag kan inga exakta detaljer, men någon gång efter HoN lanserats eller var i betastadie så förbjöds dom (antar att det var Valve som förbjöd dem?) att använda sig av gamla DotA-heroes.

Detta tycker jag var synd då jag gillar HoN's motor och snabbhet 100 ggr mer än DotA 2's, samtidigt som jag uppskattar DotA 2's heroes mer än de som nu finns i HoN.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så fotboll är mer "casual" än rugby?
EDIT: Trotts att fotboll har fler professionella. Fler som lägger hela sitt liv på att bli bättre. Och antagligen många fler som uppfattas som "större" idrottsutövare. Detta i en sport som från utsidan är lätt att lära sig, följa och förstå. Har jag fattat er som förespråkar grupperingen "casual" och "hardcore" rätt nu?

Du har så rätt så.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Dunder:

De ena creepsen kommer från ena hållet, de andra creepsen från andra hållet... Hur svårt kan det vara att hålla reda på?

Jisses, alltså...

Seriöst, käften.

Sluta hacka på honom, du vet inte alls hur illa det är för honom att vara färgblind, det finns colorblind mode som är i beta stadie, där allierade creeps har ljusblå HP bar och motståndarna har mörkblå. vilket underlättar otroligt mycket för färgblinda har jag för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=CavKxQG7WsA&feature=player_emb...

Skrivet av Palanor:

.

dota_friendly_color_x [rgb value, range clamped from 0-1]
dota_enemy_color_x [rgb value, range clamped from 0-1]
Använd det där konsollkomandot för att enklare kunna se.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Newklear:

De ena creepsen kommer från ena hållet, de andra creepsen från andra hållet... Hur svårt kan det vara att hålla reda på?

Jisses, alltså...

Seriöst, käften.

Sluta hacka på honom, du vet inte alls hur illa det är för honom att vara färgblind, det finns colorblind mode som är i beta stadie, där allierade creeps har ljusblå HP bar och motståndarna har mörkblå. vilket underlättar otroligt mycket för färgblinda har jag för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=CavKxQG7WsA&feature=player...

Skrivet av Palanor:

.

dota_friendly_color_x [rgb value, range clamped from 0-1]
dota_enemy_color_x [rgb value, range clamped from 0-1]
Använd det där konsollkomandot för att enklare kunna se.

Tackar, ska testa detta när jag kan. Har stannat "Connecting to dota 2 network" de senaste 2 dagarna så inte kunnat komma in. Skönt iaf att det finns :).


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Palanor:

Tackar, ska testa detta när jag kan. Har stannat "Connecting to dota 2 network" de senaste 2 dagarna så inte kunnat komma in. Skönt iaf att det finns :).

Inga problem, Valve är bra utvecklare som låter användaren greja med konsolkommandon, du kan göra kryssen på kartan större exempelvis vilket kan underlätta om du ser dåligt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Newklear:

De ena creepsen kommer från ena hållet, de andra creepsen från andra hållet... Hur svårt kan det vara att hålla reda på?

Jisses, alltså...

Seriöst, käften.

Sluta hacka på honom, du vet inte alls hur illa det är för honom att vara färgblind, det finns colorblind mode som är i beta stadie, där allierade creeps har ljusblå HP bar och motståndarna har mörkblå. vilket underlättar otroligt mycket för färgblinda har jag för mig.

Jag -hackar- inte på någon, så ta och väx upp är du snäll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Så fotboll är mer "casual" än rugby?
EDIT: Trotts att fotboll har fler professionella. Fler som lägger hela sitt liv på att bli bättre. Och antagligen många fler som uppfattas som "större" idrottsutövare. Detta i en sport som från utsidan är lätt att lära sig, följa och förstå. Har jag fattat er som förespråkar grupperingen "casual" och "hardcore" rätt nu?

Nej, det skulle jag inte säga...

Jag jämförde två datorspel, inte fotboll och rugby.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag -hackar- inte på någon, så ta och väx upp är du snäll.

Skrivet av Dunder:

"De ena creepsen kommer från ena hållet, de andra creepsen från andra hållet... Hur svårt kan det vara att hålla reda på?
Jisses, alltså..."

Du har en uppkäftig attityd, visar ingen hänsyn till ett handikapp. så jo, du hackar på någon.
Sen att du säger åt mig att växa upp visar bara mer att du är uppkäftig.

Vet inte hur gammal du är men du beter dig väldigt illa för din ålder om du är över 20.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Newklear:

Jag -hackar- inte på någon, så ta och väx upp är du snäll.

Skrivet av Newklear:

"De ena creepsen kommer från ena hållet, de andra creepsen från andra hållet... Hur svårt kan det vara att hålla reda på?
Jisses, alltså..."

Du har en uppkäftig attityd, visar ingen hänsyn till ett handikapp. så jo, du hackar på någon.
Sen att du säger åt mig att växa upp visar bara mer att du är uppkäftig.

Vet inte hur gammal du är men du beter dig väldigt illa för din ålder om du är över 20.

Nae, det tycker jag inte. Att säga att man inte kan spela DotA för att man är färgblind är dock en dålig anledning/ursäkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag jämförde två datorspel, inte fotboll och rugby.

Ja, men jag tycker inte din jämförelse går ihop. Därför jämförde jag med två andra, mer traditionella sporter. Men där tycker du tydligen att det är helt olikt - fast de täcker alla de kriterier du själv nämnde om de spel du "jämförde".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nae, det tycker jag inte. Att säga att man inte kan spela DotA för att man är färgblind är dock en dålig anledning/ursäkt.

Varför? är du färgblind? vet du hur svårt färgblinda har? vem är du att döma folk över deras handikapp?
Usch.. dåre..

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Newklear:

Jag jämförde två datorspel, inte fotboll och rugby.

Ja, men jag tycker inte din jämförelse går ihop. Därför jämförde jag med två andra, mer traditionella sporter. Men där tycker du tydligen att det är helt olikt - fast de täcker alla de kriterier du själv nämnde om de spel du "jämförde".

Nae, alla har olika åsikter, precis som i alla andra diskussioner. Jag tycker DotA helt klart är mer "hardcore" (även om jag tycker att det är ett korkat ord att använda i det sammanhanget) och att LoL då är det mera "casual"-alternativet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar