Dreamfall Chapters behöver inte vara slutet

Robot
Dreamfall Chapters behöver inte vara slutet

På söndag går Dreamfall Chapters Kickstarter-kampanj i mål. Men nås det sista stora målet kommer vi också få ytterligare ett spel: Finalen av April Ryans längsta resa.

#dreamfall-chapters-the-longest-journey-2, #red-thread-games


Medlem
Dreamfall Chapters behöver inte vara slutet

Sjysst med kickstarter att spel som kanske inte skulle bli gjorda kan göras.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sjysst med kickstarter att spel som kanske inte skulle bli gjorda kan göras.

Hade slutat hoppats på att få kunna spel bra spel igen av utvecklare som jag spelat sedan jag var barn. Kickstarter har fått mig att känna samma glädje och förväntan som jag hade innan de stora utgivarna fick mer och mer att säga till om i de spel de lanserade.

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Hipshot:

Sjysst med kickstarter att spel som kanske inte skulle bli gjorda kan göras.

Hade slutat hoppats på att få kunna spel bra spel igen av utvecklare som jag spelat sedan jag var barn. Kickstarter har fått mig att känna samma glädje och förväntan som jag hade innan de stora utgivarna fick mer och mer att säga till om i de spel de lanserade.

Mhm! Det som gäller mer och mer är gog.com samt kickstarter.

Medlem

Verkar vara en massa peka klicka spel som går hem på kickstarter.
tyvärr är man och har aldrig varit ett fan av dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Verkar vara en massa peka klicka spel som går hem på kickstarter.
tyvärr är man och har aldrig varit ett fan av dom.

Det är ju iofs en hel del andra som också blir gjorda Själv väntar jag på en Swat 4 kopia och en Dungeon Keeper fortsättning som gick via Kicken.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Själv väntar jag på en Swat 4 kopia och en Dungeon Keeper fortsättning som gick via Kicken.

Woho, nu var du allt lite modern med "kicken" där. Det känns som du använder det som ett ungdomsuttryck "ska vi dra ti' kickan?"

Bara slog mig när jag läste din kommentar

Medlem
Skrivet av Prexun:
Skrivet av WildThing:

Själv väntar jag på en Swat 4 kopia och en Dungeon Keeper fortsättning som gick via Kicken.

Woho, nu var du allt lite modern med "kicken" där. Det känns som du använder det som ett ungdomsuttryck "ska vi dra ti' kickan?"

Bara slog mig när jag läste din kommentar

<----- Trendsättare!

OCH DÅ VET DU VART DU LÄSTE DET FÖRST!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Molotov:

Verkar vara en massa peka klicka spel som går hem på kickstarter.
tyvärr är man och har aldrig varit ett fan av dom.

Ja det är en hel del äventyr som utvecklas tack vare Kickstarter men även andra genrers som inte längre är lika populära och således inte är något som utgivare satsar på som:

Taktisk Shooter (Takedown)
"Oldschool RPG" (Wasteland 2, Shadowrun, Shadowgate, Banner Saga)
Rymdspel med betoning på strider och utforskning (Elite : Dangerous, Star Citizen)

Spel som varit möjliga tack vare Kickstarter och går att köpa på GoG/Steam:
FTL
Giana Sisters : Twisted Dreams
No Time To Explain

Och detta är inte alla men visst är det mycket fokus på äventyrsspel och jag tror detta beror på att just den genren har många saknat, jag själv saknar helt klart det gamla LucasArts och Sierra som stod för de bästa inom äventyrsspel och på senare tid även Revolution Software.

Såg precis att det snart kanske startas en Kickstarter för ett spel som jag minns som revolutionerande (eller snarare stod det att det var det då det var ett av de första spelen utvecklat helt för CD) The 7TH Guest. Nu vill de tydligen utveckla en tredje del i denna serie och jag tror att de kommer lyckas då även detta är en genrer som inte sett många bra spel sedan Myst.

http://www.polygon.com/2013/3/6/4072420/the-7th-guest-3-in-de...

Om det blir en Kickstarter eller inte verkar bero på om de inte lyckas finna andra sätt att finansiera spelet på.

Medlem

En kickstarter av Homeworld 3 (eller liknande spel då jag har för mig någon köpte rättigheterna till HW?) är det jag helst skulle vilja ha atm, dock så har man dessutom donerat en del till Dreamfall också

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Molotov:

Verkar vara en massa peka klicka spel som går hem på kickstarter.
tyvärr är man och har aldrig varit ett fan av dom.

Det är ju iofs en hel del andra som också blir gjorda Själv väntar jag på en Swat 4 kopia och en Dungeon Keeper fortsättning som gick via Kicken.

Väntar som i att det är på gång eller något du vill?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Molotov:

Verkar vara en massa peka klicka spel som går hem på kickstarter.
tyvärr är man och har aldrig varit ett fan av dom.

Det är ju iofs en hel del andra som också blir gjorda Själv väntar jag på en Swat 4 kopia och en Dungeon Keeper fortsättning som gick via Kicken.

Väntar som i att det är på gång eller något du vill?

De är på G, dvs de fick pengar att göra spelen med. Den ena är "Project: Takedown" och den andra heter "War for the Overworld"


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av dotque:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Molotov:

Verkar vara en massa peka klicka spel som går hem på kickstarter.
tyvärr är man och har aldrig varit ett fan av dom.

Det är ju iofs en hel del andra som också blir gjorda Själv väntar jag på en Swat 4 kopia och en Dungeon Keeper fortsättning som gick via Kicken.

Väntar som i att det är på gång eller något du vill?

De är på G, dvs de fick pengar att göra spelen med. Den ena är "Project: Takedown" och den andra heter "War for the Overworld"

Väntar också på dessa spel men tyvärr bara kunnat donera till ett av de. Ser enormt fram emot Takedown som ser ut att bli det spel jag hoppats på.

1
Skriv svar