SimCity-katastrofen: Amazon stänger digital nedladdning

Robot
SimCity-katastrofen: Amazon stänger digital nedladdning

Den stora återförsäljaren tillåter dig inte längre ladda ner spelet digitalt. De anser nämligen att folk inte ska köpa ett spel de ändå inte kan spela.

#simcity


Medlem
SimCity-katastrofen: Amazon stänger digital nedladdning

Oväntat att EA skulle fucka upp detta. Har lyckats spela lite i förmiddags, efter ett 10-tal försök att komma in. Men nu är det kört.
Ingen hint om hur många som skulle spela spelet med tanke på förbokningar? 2 dagar efter USA fail så har man fortfarande inte smällt upp mer servrar för att åtgärda det.
Fan-fucking-tastic!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hoppas fler gör det tills deras servrar är stabila... så kanske EA lär sig någon gång.

De enda spel jag har köpt dag 1 var de två senaste Call Of Duty - spelen, och då funkade allt på direkten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Jag har ändå fått spela rätt mycket idag. Det var roligare än något jag spelat på väldigt länge.

Med det sagt fungerade inte de funktioner som gör att man måste vara ansluten till internet alls. Kunde inte komma åt mina vänner, vilket gör att Hisingen ligger öde som när på blomstrande Biskopsgården.

Sedan blev jag iofs utkickad.

2 av 5 i betyg.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Verkar som de försöker allt möjligt för att komma undan någon som helst support med. Så de slipper ta itu med Refunds.

http://techreviewsandhelp.com/2013/03/07/ea-is-refusing-to-re...


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Helt sjukt. Ladda ner och installera var inga problem. Sen lyckades jag direkt starta spelet via en server som verkade fungera. Sen spelade min tutorial tills jag skulle byta stadsdel. Då tappade jag kontakten med servern och har inte kunnat spelat på ca 3 timmar nu o det va 5 timmar sen jag började installera spelet.

Medlem

Bra gjort av Amazon. Man ska inte medvetet sälja trasiga varor.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Servers unavailable. Thanks a fucking lot ._.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag har ändå fått spela rätt mycket idag. Det var roligare än något jag spelat på väldigt länge.

Med det sagt fungerade inte de funktioner som gör att man måste vara ansluten till internet alls. Kunde inte komma åt mina vänner, vilket gör att Hisingen ligger öde som när på blomstrande Biskopsgården.

Sedan blev jag iofs utkickad.

2 av 5 i betyg.

Glöm inte säve!!
För att få med en representation av genuint lantliv

Medlem

Man visste ju stort sett redan att detta skulle hända. Känns som att EA testar gränserna för vad som skulle hända. Tyvärr så verkar detta bli framtiden. Att Online är det som kommer gälla. Först Ubisoft, sen, blizzard och till sist EA. Sen kommer säkert kravet på online släppas inom några få månader. För då kan de ändå inte tjäna mycket pengar på skiten.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Jag är glad att jag inte förbokade spelet

Dock ser jag fram emot att spela spelet någon vacker dag i framtiden.

Var det bättre förr? Nej! Det blir bättre i framtiden när saker fungerar som de ska


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

njuter av skadeglädje

Och sen fanns det folk som gnällde på de som sa att det e så här det kommer bli.. Åter igen har vi alla EA och detta system hatare rätt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Medlem

Brukar hamna i kö när jag ska försöka spela får alltid vänta cirkus 18 min... Mycket bra spel men skitservice!

Medlem

För den som vill försöka göra något åt detta spektakel kan jag rekommendera att skriva under nedanstående upprop mot onlinekravet i Sim City.

Länk: https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skribent
Skrivet av Zibbit:
Skrivet av Johan Olander:

Jag har ändå fått spela rätt mycket idag. Det var roligare än något jag spelat på väldigt länge.

Med det sagt fungerade inte de funktioner som gör att man måste vara ansluten till internet alls. Kunde inte komma åt mina vänner, vilket gör att Hisingen ligger öde som när på blomstrande Biskopsgården.

Sedan blev jag iofs utkickad.

2 av 5 i betyg.

Glöm inte säve!!
För att få med en representation av genuint lantliv

Startade en ny stad som jag inte byggt på än. Det får väl bli Säve det


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Skulle inte posta mer gnäll om detta, så jag postar en nyhet istället, fri att tolka som man själv vill:
http://www.p4rgaming.com/?p=1473

Nyheten handlar om att kinesiska farmers (gaming då)
är inne på forum (IGN, NeoGAF etc) och sprider positiva rykten om Maxis, EA och alwaysonline DRM. Dvs EA betalar folk för att komma ut med sina åsikter...

Plockar fram mina popcorn o fortsätter resan på internets, det här kan bli väldigt intressant.

Inaktiv

Varför är sånt här acceptabelt?

Snälla är jag så helt bakom öronen när jag tycker det är sjukt att det går till så här när man vill lira ett spel i singleplayer och man får stå i kö?

Jag vet att en del data skickas och tas emot men herrejösses.

Medlem

Värsta spelsläppet jag varit med om. D3 kunde jag iaf spela en timme eller två efter releasen med mina polare. Detta är ju bara katastrof. Väntat hela dagen (jobbat emellan). När man väl lyckas komma in i spelet fungerar inte kommunikationen mellan ens städer ändå pga överbelastade servrar. Detta är skandal.
Dessutom stängt av funktioner i spelet men inte fan hjälper det.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Skulle inte posta mer gnäll om detta, så jag postar en nyhet istället, fri att tolka som man själv vill:
http://www.p4rgaming.com/?p=1473

Nyheten handlar om att kinesiska farmers (gaming då)
är inne på forum (IGN, NeoGAF etc) och sprider positiva rykten om Maxis, EA och alwaysonline DRM. Dvs EA betalar folk för att komma ut med sina åsikter...

Plockar fram mina popcorn o fortsätter resan på internets, det här kan bli väldigt intressant.

hohoh. Det där är riktigt illa

Medlem

Längtar redan hem från jobbet för att sitta och lira trots lite strul så är det lätt det bästa spel jag lirat i år. Älskar Simcity <3 kramar .
Kände att det behövdes lite positiv energi xD

Medlem

Har själv suttit och försökt kunna starta ett spel i ca 6 timmar nu...tänkte ju att det skulle gå så småningom, jo...men hej du... *suck*


signatur

"De professionella är förutsägbara, det är amatörerna som är farliga."

Medlem
Medlem

Katastrof.

EN av många anledningar till varför online-only singleplayer är en dålig idé.

Medlem
Skrivet av Kritter:

Längtar redan hem från jobbet för att sitta och lira trots lite strul så är det lätt det bästa spel jag lirat i år. Älskar Simcity &lt;3 kramar .
Kände att det behövdes lite positiv energi xD

Om du kommer in då serverna inte funkar alls just nu

Medlem
Skrivet av Disasterpiece:
Skrivet av Kritter:

Längtar redan hem från jobbet för att sitta och lira trots lite strul så är det lätt det bästa spel jag lirat i år. Älskar Simcity &amp;lt;3 kramar .
Kände att det behövdes lite positiv energi xD

Om du kommer in då serverna inte funkar alls just nu

Var precis i kön i 19 min för att sedan få "could not connect to server" och hamna i en ny kö på 19 min...

Medlem

förstår inte hur publishers kan vara så jävla oförberedda på att ett spel som folk väntat på i flera år kommer å ha sjukt mycket folk som vill spela det day 1. tycker det händer titt som tätt när ett stor spel släpps som har online att servrarna inte hänger med. tror dom inte att spelen ska sälja bra eller nåt efter som dom gång på gång blir överraskade av mängden folk som vill spela??

Medlem

"Servrarna är ej tillgängliga. Använd informationslänken om du vill ha fler detaljer"

Kommer då till deras hjälpcenter:D

FM-guru
F.d. Sisyr

Det här är så jävla sjukt. Själva spelet överträffade mina förväntningar - det är ett av de mest intressanta och underhållande spelen jag kört. Synd då att EA/Maxis/whoever kände sig nödgade att förstöra hela jävla upplevelsen. Helt sanslöst.

Skriv svar