Medlem

Tycker inte denna recention ger en rättvis bild av spelet. Har själv följt alla avsnitt i http://letsallbemayor.com
Där de tacklar olika problem som dyker upp.

Tycker att upplägget med små banor + regioner är riktigt bra då man måste tänka lite om hur man vill ha sin stad. IRL har man oxå mycket begränsad plats (gäller ej i svergie, speciellt norra)

Sedan att halva recensionen går ut på att man skall vara uppkopplad & tror att detta retade skribenten till att bara ge en 3a är inte rättvist. Vi är ett uppkopplat land. Sitter själv & spelar onlinespel på datorn när jag åker tåg / buss via mobilen så ser inte detta som något problem för den stora skaran.
Bara bra föräldrar kan rycka internetkablen när barnen spelat förmycket och skall göra läxor / sova.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Vioche:

rätt konstiga minus, alla har ju fan bra uppkoppling i princip.
Dåligt att ge det minus just för det, om vi kikar på diablo 3 recension så är det inga minus på always online
"Storyn lämnar en del att önska
Linjärt upplägg
Tekniska problem"

sen verkar det som att någon kan se framtiden i och med att han vet att det kommer vara ASMÅNGA expansioner och hur många dlc's som helst!

nåja det är kul att bli förvånad ibland

Kul att bli förvånad över hur ignoranta en del är, bara för att du själv och några bekanta har bra uppkoppling betyder inte alla andra har det.

Sen är det jäkligt dåligt för det straffar dem som faktiskt köper spelet mer än dem som laddar ner det olagligt.

Men var superanarkisten och tanka hem spelet då, INGEN BRYR SIG. Det är för fasiken 2013, gör vad du vill.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av totte1015:

Ganska lågt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

DÅLIGT BETYG? 3/5 = BRA, aka BRA SPEL.

Herregud att vi ska behöva ha dumskallar på den här sidan somb bara anser 8-10 vara ett "bra spel".

DÅ FÅR DE FAN I MIG REFLEKTERAS I TEXTEN OCKSÅ ÄRKEMUPP.

Det finns inget i texten som skulle kunna dra ner betyg utöver spekulationer om DLC och onlinebiten. Online-spel har funnits förr och där har ICKE betyget dragits ner så pass pga kravet. Typiskt exempel må vara Diablo III där man inte kan spela singleplayer utan internetuppkoppling(är det samma visa i Starcraft 2?).

Jag tycker att hans trea är en väldigt väldigt konstig fyra på det som texten uttrycker då han menar på att spelmekaniken är fulländad. Det är helt enkelt bara massa trams och gråt som sänker betyget.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Vioche:

rätt konstiga minus, alla har ju fan bra uppkoppling i princip.
Dåligt att ge det minus just för det, om vi kikar på diablo 3 recension så är det inga minus på always online
"Storyn lämnar en del att önska
Linjärt upplägg
Tekniska problem"

sen verkar det som att någon kan se framtiden i och med att han vet att det kommer vara ASMÅNGA expansioner och hur många dlc's som helst!

nåja det är kul att bli förvånad ibland

Kul att bli förvånad över hur ignoranta en del är, bara för att du själv och några bekanta har bra uppkoppling betyder inte alla andra har det.

Sen är det jäkligt dåligt för det straffar dem som faktiskt köper spelet mer än dem som laddar ner det olagligt.

Men var superanarkisten och tanka hem spelet då, INGEN BRYR SIG. Det är för fasiken 2013, gör vad du vill.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av totte1015:

Ganska lågt betyg ändå... Hoppas mina förväntningar är annorlunda, så jag inte blir besviken

DÅLIGT BETYG? 3/5 = BRA, aka BRA SPEL.

Herregud att vi ska behöva ha dumskallar på den här sidan somb bara anser 8-10 vara ett "bra spel".

DÅ FÅR DE FAN I MIG REFLEKTERAS I TEXTEN OCKSÅ ÄRKEMUPP.

Det finns inget i texten som skulle kunna dra ner betyg utöver spekulationer om DLC och onlinebiten. Online-spel har funnits förr och där har ICKE betyget dragits ner så pass pga kravet. Typiskt exempel må vara Diablo III där man inte kan spela singleplayer utan internetuppkoppling(är det samma visa i Starcraft 2?).

Jag tycker att hans trea är en väldigt väldigt konstig fyra på det som texten uttrycker då han menar på att spelmekaniken är fulländad. Det är helt enkelt bara massa trams och gråt som sänker betyget.

Han skriver att spel mekaniken är bra, men genom alla begränsningar, små kartor, ständig uppkoppling, kan inte ladda om sparfiler mm, blir den dålig.

Är mer ett Simscity än simcity, vilket är synd då fyran är
grymt kul.

Medlem

Verkar vara många fanboys härinne. bara för att ni inte håller med om betyget så är väl inte recensionen dålig.
Jag tycker det är bra att påpeka att spelet lider av brister som troligen kommer kosta dig pengar att lösa, EA är ju inte direkt kända förr att ge folk något gratis.

Enda jag hoppas på är att någon riktig eldsjäl med en trevlig utgivare gör ett riktigt sim city nu.
Ett där man kan ha så stor karta man vill, modda och teraforma kartan hur man vill, spara och ladda när man vill, och att det har fullt modstöd.

Medlem

Även om jag inte gillar EAs metoder så kommer jag ju köpa det här spelet, så är det bara...

Utmärkt recension - synnerligen bra skrivet. Jag älskar att du tar upp hetsen med DLC, microtransaktioner och dylikt som håller på att förstöra våra kära spel totalt. Tacka iphone-"spelarna" för den utvecklingen.

Medlem
Medlem

Bra recension men om du tvekar inför ett köp så läs fler recensioner: http://www.metacritic.com/game/pc/simcity


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Bra recension men om du tvekar inför ett köp så läs fler recensioner: http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Vet inte riktigt hur man ska tolka det där, 96 får det av recensenterna och 3.3 av användarna med 17 positiva och 40 negativa betyg.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thunde:
Skrivet av NexusSolo:

Bra recension men om du tvekar inför ett köp så läs fler recensioner: http://www.metacritic.com/game/pc/simcity

Vet inte riktigt hur man ska tolka det där, 96 får det av recensenterna och 3.3 av användarna med 17 positiva och 40 negativa betyg.

Vem bryr sig om användarnas betyg på Metacritic? Trollas jämt och ständigt av sura människor som sätter ettor. Jag bryr mig i alla fall inte om användarbetygen, vare sig de är höga eller låga. Framför allt kan du ju tänka på att spelet inte ens är släppt än, vilket borde ge dig en bild av hur seriösa de där användarbetygen är... Det är helt enkelt folk som är sura på EA och därför sätter 1.

Medlem

undrar hur länge det dröjer innan vi ser offline releaser ...

Medlem

Typiskt EA... så jävla typiskt...

Medlem

Medlem
Skrivet av Dummy:

Fin kö för att få spela ett SimCity
http://www.youtube.com/watch?v=RUl_Cj2_KWU

Var vad det jag sa, inte förvånad verkar mera vara normen idag och folk tycker detta är helt okej. Skrämmande utveckling då jag som barn iaf kunde spela de spel jag köpt och inte behöva stå i någon sabla kö (mer än att få tag på spelet vill säga) för att få spela ett spel jag betalat för sparade pengar.

Medlem

Påtvingad MP, mindre städer.

Kö för att spela.

Nej tack, jag sitter hellre med nå gammalt skräp SimCity tills de ändrar att man kan spela offline

Medlem

http://penny-arcade.com/report/editorial-article/why-you-shou...

"The problem is that we’re not playing on final, retail servers. EA knew exactly how many reviewers would be playing the game, so our experiences with the always-on requirement is in no way representative of the final product. It could be the same, or the servers may buckle under the pressure and no one will be able to play the game they paid for"

Medlem

Det är rätt intressant att läsa på metacritic där folk dömer ut spelet utan att ens ha spelat det. Och den största anledningen till kritiken är "online drm".

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av Kerrai:

Sen när klassas en 3a som ett "dåligt" betyg.. herre gud.. inflation på betyg eller?

Jag tycker en trea är average xD det e liksom ett medelmåttigt xD men ändå bra.

det ända medelmåttiga här är dina "xD"

Eller att du stavar "enda" med "ä".


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

De hade ju kunnat lösa "100% online"-problemet om man kunde spela vidare för sig själv när ens uppkoppling eller någon router hos EA fallerar. Visst man kan inte få hjälp/resuser av sina grannar men man kunde ju vara tillåten att spela vidare i alla fall. Det krävs ju inte bara att man har en schysst uppkoppling, för det har de flesta hemma, utan att det krävs att Origins servrar är uppe 100% och att Simcity-servrarna är uppe 100%. Lägg till att arga skript-kiddies säkert kommer försöka DOSa EA ett par gånger i veckan/månaden.

Kolla bara ME3-mp där det var minst 2 gånger i veckan som man inte kunde spela multi-player, men där man i alla fall kunde nöta lite single-player (utan DLC).

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Påtvingad MP, mindre städer.

Kö för att spela.

Nej tack, jag sitter hellre med nå gammalt skräp SimCity tills de ändrar att man kan spela offline

+1
Jag vill spela Sim CITY, inte Sim Vetlanda. Själv. Släppa loss bränder, UFOs etc tills jag tröttnar, ladda om staden och fortsätta bygga.

Nä, blir inget köp för min del.


signatur

yolo

Inaktiv

Begränsat eller ej så verkar spelet trevligt, köpte LE för 348:- på Green man gaming. Man kan redan köpa DLC för totalt 297:- innan spelet har släppts, haha.

Medlem

Min korta recension: Ett riktigt bra spel, som är helt ospelbart tills efter helgen någon gång.

Medlem
Skrivet av shelter:

Det är rätt intressant att läsa på metacritic där folk dömer ut spelet utan att ens ha spelat det. Och den största anledningen till kritiken är "online drm".

De har helt rätt, dessutom. Always-online-DRM har ingen effekt på piratkopiering, men det är ett bra sätt att jävlas med sina betalande kunder!

Medlem

Spelet kan ju vara kul ändå om man bortsker från DRM. Men visst, det ser inte bra ut för en utvecklare om deras spel får kritik på metacritic, kanske får dom att tänka om lite.

Hur som helst, ett riktig jävla katastrof är vad denna release har varit, folk kan fortfarande INTE spela.

Skriv svar