Swedbank Visakort & Steam shoppen

Medlem
Swedbank Visakort & Steam shoppen

Jag hade tänkt och köpa Lead and Gold från steam nu. Har försökt 15-20ggr nu och det står så här_

Ditt köp har inte slutförts. Dina kreditkortuppgifter har nekats av din bank.

Observera att banken i vissa fall kan "reservera" summan på ditt konto, men den kommer inte att debiteras. När du har läst informationen nedan, och om du anser att ditt kort har nekats av fel orsak, kan du prova att genomföra köpet igen.

Det finns mycket mer pengar än vad spelet kostar, och det har funkat förut och köpa spel där...
Jag har testat och skriva andra säkerhetskoder också, det står samma sak...

Hur kan jag göra för att få det förbannade spelet!?

Medlem

har fått det där när jag har råkat knappa in datumet när kortet går ut fel eller vänt det bak o fram dvs år före månad osv samt om man angett den 3 siffriga koden på baksidan fel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

De har infört något nytt system som heter "Verified by Visa". Det är bara att logga in på internetbanken och aktivera det. Swedbank har aviserat om detta i flera månader.

[http://www.visa.se/visavarjedag/internet/main.jsp]


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

De har infört något nytt system som heter "Verified by Visa". Det är bara att logga in på internetbanken och aktivera det. Swedbank har aviserat om detta i flera månader.

[http://www.visa.se/visavarjedag/internet/main.jsp]

Jaha, en oerhört dum grej...
Men det har inte kommit något brev alls om detta, hade faktiskt ingen aning om det.

Medlem

Hade också missat detta faktum och stötte på problem vid betalning strax efter införandet. Jag loggar in på internetbanken relativt ofta och kan allt tycka att denna förändring kunde annonserats bättre. Bevisligen eftersom jag inte var ensam om det.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Moderator | Testpilot

Precis detta som hände mig när jag tänkte köpta det med farsans kort, hur gör man då?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis detta som hände mig när jag tänkte köpta det med farsans kort, hur gör man då?

Står hur du går tillväga på internetbanken. Be farsan att han läser och fixar

Moderator | Testpilot

Gjort det nu men det står fortfarande samma bullshit som han i första posten beskriver, eller måste man vänta ett tag?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Ska funka direkt ifall man gör rätt. Gjorde då det för mig.


signatur

You must construct additional pylons.

Skrivet av SuperTank:

De har infört något nytt system som heter "Verified by Visa". Det är bara att logga in på internetbanken och aktivera det. Swedbank har aviserat om detta i flera månader.

[http://www.visa.se/visavarjedag/internet/main.jsp]

Håller med de andra att det annonserats VÄLDIGT dåligt då jag såg det av en slump 1 vecka innan man var "tvungen" att använda det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Om du har provat 20 gånger så har du nog inte läst innantill att det står att det har nekats av din bank, du får nog kolla upp läget med dem...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker inte att det var dåligt annonserat. Såg meddelande om att det skulle införas vid varje köp jag gjorde ca 2 månader innan införandet. Så jag såg rutan kanske 20 ggr totalt.


signatur
1
Skriv svar