Senaste nytt om DayZ – ny film och information

Robot
Senaste nytt om DayZ – ny film och information

Dean Hall och hans gäng arbetar hårt, men har ändå tagit sig tid att publicera en ny utvecklardagbok samt skriva ner några snabba informationssnuttar om prylskapande, pathfinding och mer.

#nyhetstips, #dayz


Medlem
Senaste nytt om DayZ – ny film och information

Det här blir bara mer fantastiskt för varje vecka som går

Medlem

Gillar Law & Order-parodin i början

Medlem

Ser riktigt trevligt ut alltså. Tyckte det var en skön känsla på bostadsområdet de sprang runt i. Vill spela

Medlem

Alla zombies ser ju likadana ut? De får skärpa till sig och iallafall få fram 6-8 st olika zombie utseenden/skins.

Ser inte heller ut som zombies förutom sättet de går på.

Förhoppningsvis är det bara för spelet är i ett tidigt stadium.

Eller?.....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Alla zombies ser ju likadana ut? De får skärpa till sig och iallafall få fram 6-8 st olika zombie utseenden/skins.

Ser inte heller ut som zombies förutom sättet de går på.

Förhoppningsvis är det bara för spelet är i ett tidigt stadium.

Eller?.....

Han säger ju för fan att alla zombies i videon är placeholders + att de nya animationsskletten inte är implementerade. Kollade du ens på videon?

Medlem

Hahah åh, vad jag garvade xD
Speciellt introt, han har humor dendär rocket

Medlem
Skrivet av Remus:

Alla zombies ser ju likadana ut? De får skärpa till sig och iallafall få fram 6-8 st olika zombie utseenden/skins.

Ser inte heller ut som zombies förutom sättet de går på.

Förhoppningsvis är det bara för spelet är i ett tidigt stadium.

Eller?.....

Är väl princip det första han säger att det är temporärt...

Medlem

Jag riktigt gillar känslan man fick när dom sprang runt i bostadsområdet.. Det såg så overkligt verkligt ut på något sätt för att vara ett spel ^^

Jag hoppas verkligen att dom gör så att man kan gå in i nästan varje trappuppgång och att man kan gå in i nästan alla lägenheter och hus. Det var lite avtändande i Arma2 modden när så många hus bara var objekt som man inte kunda gå in i..

Det vore sjukt kul att bara springa runt i bostadsområden och söka saker i flera timmar utan att behöva springa till en annat bostadsområde för att det finns för mycket att göra där man är.. Typ som i videon, Låt oss gå in i alla lägenheter som skulle kunna finnas i det bostadsområdet.. Man svettas utav att bara tänka tanken på hur lång tid det skulle ta i verkliga livet ^^

ZF
Medlem

wow, det har alltså gjorts nått för att ge lite zombiekänsla hos zombierna i zombiezpelet? det gick fort..

Medlem

Kommer dom kunna springa inomhus nu? Blir riktigt svårt o försvara sig

Medlem

Det ska bli intressant att se hur armborstet blir, de har väl gjort koger till standalon, till skillnad från modden då varje bolt tog upp en slot i inventoryt. Andra grejer jag hoppas på? Molotov cocktails skulle kunna vara nice, eller iaf möjligheten att på nåt sätt sätta eld på zombies. Jag hoppas också att det här med sjukdomar/smitta på grejer inte går för långt. Det var så mkt som fungerade bra i modden och jag hoppas att de inte förändrat allt som gjorde den så populär.

k3m
Medlem

Se fram mot detta, fan va nice det ska bli o springa runt där

Medlem

Jag hoppas starkt att de förbättrat arma 2's ljus system, då de inte portade dayz till arma 3.

Fanns inget störigare än att lysa up insidan av en vägg och hela huset började lysa i mörkret.

Aven ai'n i arma 2 motorn behöver en eller två förbättringar.

Medlem

Kan ju påpekas att zombies inte längre zig-zaggar i DayZ-modden heller, de har fixat pathfindingen rätt rejält i och med senaste patchen.

Medlem

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Medlem

Och här trodde jag att jag kunde hålla mig ett bra tag till för DayZ, men så visade de upp den nya layouten av staden, och det ser ju faktiskt ut som en stad nu!

Nepp, nu blir det ett bra antal månader att lida istället för att tålmodigt vänta. Jag saknar DayZ.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Lite som left4dead då? Nja, jag tror jag personligen skulle föredra "vanliga" zombies, då de inte ska representera den verkliga faran, utan snarare fungera som ett riskmoment. Slänger man in superzombies så ändras målet med själva spelet tycker jag.

Medlem

AP ap, stavfel på Tumblr i länken ovan.

Medlem

Känns som att FPS,en är väldigt låg -.-"

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Lite som left4dead då? Nja, jag tror jag personligen skulle föredra "vanliga" zombies, då de inte ska representera den verkliga faran, utan snarare fungera som ett riskmoment. Slänger man in superzombies så ändras målet med själva spelet tycker jag.

Tänker mer på olika variation av svårighetsgrad. hjälm, olika typ av skydd och intelligens bla. När man möter samma fiende hela tiden så börjar man känna igen ett mönster efter ett tag, då blir det genast så mycket lättare. Vad som gör nuvarande Dayz svårt enligt mig är att man inte kan lita på sina medmänniskor.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Känns som att FPS,en är väldigt låg -.-"

har väl ändå inte med spelet att göra, snarare rockets dator

Youtuber
Skrivet av xermalk:

Jag hoppas starkt att de förbättrat arma 2's ljus system, då de inte portade dayz till arma 3.

Fanns inget störigare än att lysa up insidan av en vägg och hela huset började lysa i mörkret.

Aven ai'n i arma 2 motorn behöver en eller två förbättringar.

Fast nu är det ju inte ArmAII-motorn
Är en specialvariant av ArmaII, ArmaIII och TakeOnHelicopters... så är mer en DayZ-motor ;D


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

ZF
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Lite som left4dead då? Nja, jag tror jag personligen skulle föredra "vanliga" zombies, då de inte ska representera den verkliga faran, utan snarare fungera som ett riskmoment. Slänger man in superzombies så ändras målet med själva spelet tycker jag.

Tänker mer på olika variation av svårighetsgrad. hjälm, olika typ av skydd och intelligens bla. När man möter samma fiende hela tiden så börjar man känna igen ett mönster efter ett tag, då blir det genast så mycket lättare. Vad som gör nuvarande Dayz svårt enligt mig är att man inte kan lita på sina medmänniskor.

och däri ligger det mest svårläsbara mönstret nämligen, andra spelare. tror du missade poängen om "den verkliga faran" lite där?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Lite som left4dead då? Nja, jag tror jag personligen skulle föredra "vanliga" zombies, då de inte ska representera den verkliga faran, utan snarare fungera som ett riskmoment. Slänger man in superzombies så ändras målet med själva spelet tycker jag.

Tänker mer på olika variation av svårighetsgrad. hjälm, olika typ av skydd och intelligens bla. När man möter samma fiende hela tiden så börjar man känna igen ett mönster efter ett tag, då blir det genast så mycket lättare. Vad som gör nuvarande Dayz svårt enligt mig är att man inte kan lita på sina medmänniskor.

och däri ligger det mest svårläsbara mönstret nämligen, andra spelare. tror du missade poängen om "den verkliga faran" lite där?

jo, det var väl så jag menade ZF:) Men, jag kan stödja att militär-zombies kanske kan ha hjälm och väst på sig, men zombies ska vara dumma och bara drivas av hunger:)

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av xermalk:

Jag hoppas starkt att de förbättrat arma 2's ljus system, då de inte portade dayz till arma 3.

Fanns inget störigare än att lysa up insidan av en vägg och hela huset började lysa i mörkret.

Aven ai'n i arma 2 motorn behöver en eller två förbättringar.

Fast nu är det ju inte ArmAII-motorn
Är en specialvariant av ArmaII, ArmaIII och TakeOnHelicopters... så är mer en DayZ-motor ;D

Man får ju hoppas.

Har dock inte sett någon video från stand alone som visar ljuskällor i mörkret. Och lite synd att de inte verkat plocka den uppgraderade grafikmotorn. Byggnader och annat ser inte lika bra ut som i Arma 3 (modellerna, inte texturerna).

Hur som, kommer oculus rift stöd så förlåter jag allt, inklusive krachar(till en viss grad).

Medlem

Herregud vilket must buy detta är...

Medlem
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Här:
www.google.se
Sök på t.ex " zombie games with different types of zombies". Eller enklaste sökordet "zombie spel/games"

Bring it on...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Här:
www.google.se
Sök på t.ex " zombie games with different types of zombies". Eller enklaste sökordet "zombie spel/games"

du din lilla pajas... ett totalt onödigt inlägg. Vad jag söker efter finns inte. Rekommendera istället för en googling som ger mig noll. Jag vet redan vad som finns.

12
Skriv svar