Blizzard har stora prylförändringsplaner för Diablo III

Robot
Blizzard har stora prylförändringsplaner för Diablo III

När du idag ser ett legendariskt föremål falla på marken tänker du säkerligen: "Hoppas det inte är helt värdelöst". Målet är att du ska tänka: "Åh, hur grymt blir inte det här?!".

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Blizzard har stora prylförändringsplaner för Diablo III

Är det inte det som är meningen med "Legendary"?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jo, men Blizzard verkar ju vara ett gäng retards.
Aldrig mer ett Blizzard-spel efter den hutlöst dåliga releasen på Diablo 3 och det faktum att spelet sög apballe.

Medlem

Låter som att de lär sig mer och mer av Path of Exile.

Blizzard har sett sina bästa dagar, den saken är klar.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jo, men Blizzard verkar ju vara ett gäng retards.
Aldrig mer ett Blizzard-spel efter den hutlöst dåliga releasen på Diablo 3 och det faktum att spelet sög apballe.

Så de är ett gäng retards för att de vill fixa till spelet? Hur tänker du där?

Själv hade jag skoj när spelet släpptes, även om jag inte tyckte att det infriade alla mina förväntningar. Spelet har blivit oerhört mycket bättre sedan dess och alla deras tankar kring förändring tycker jag verkar gå i en god riktning.

Jag ser fram emot att prova spelet mer ingående igen en dag, men kommer troligtvis vänta till expansionen. Det hade jag inte känt om de inte fortsatt arbeta för förbättring, utveckling och förändring.

Det hade varit en mer konstruktiv debatt om folk inte tog sin besvikelse så extremt personligt och istället arbetade framåt. Senaste åren har väl om något lärt oss att spel har mer potential än någonsin förr att förändras och utvecklas, inte minst när de ofta släpps i lite halvdassigt putsade varianter. Diablo 2 var verkligen inte lika bra när det släpptes som några år senare, och prylarna blev där inte riktigt skoj förrän expansionen kom.

Varför inte krama om och uppskatta möjligheterna som kommer med den informationsteknologiska tidsåldern?

Med det sagt ska man inte blunda för skräpig behandling av konsumenter. I Diablo III:s fall verkade det som om Blizzard i sanning drabbades av hybris, men jag tycker att de tagit emot käftsmällen och är på bättringsvägen. Tabbar de sig på liknande sätt i framtiden rekommenderar jag dock att de råkar ut för en digital fläskläpp igen.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Tror faktiskt inte Blizzard kan muta tillbaka sina spelare från Path of Exile och Torchlight 2.

Path of Exile som är i beta än(?) känns redan nu bättre än vad Diablo 3 gör, nu ett år efter releasen.

Diablo 3 floppade, Blizzard vet om det och försöker genast att få tillbaka sina kunder.

Path of Exile's end game verkar ju hur bra som helst, endless dungeons där du själv får bestämma svårigheten.

Medlem

Vad är meningen med att man ska tänka "Åh, hur grymt kommer inte det här bli?!" om ett vapen när det endå bara teleporteras till ryggen när man attackerar. iaf monk och wizard. Spelet är idiotiskt redan från grunden både storymässigt, art style-mässigt och gameplaymässigt.

Medlem

Bra att blizzard fortfarande jobbar på spelet. Men..
1) Tycker spelet fortfarande är hemskt obalanserat.
2) Ge valmöjligheten att spela lokalt.
3) Ta bort auktionshuset.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Oskmos:

Vad är meningen med att man ska tänka "Åh, hur grymt kommer inte det här bli?!" om ett vapen när det endå bara teleporteras till ryggen när man attackerar. iaf monk och wizard. Spelet är idiotiskt redan från grunden både storymässigt, art style-mässigt och gameplaymässigt.

Haha, det där kan jag relatera till starkt, om än lite annorlunda än det du säger! Minns vid släppet när jag och några polare körde. Vi kom upp oss en bit, plockade bara på oss vapen som skulle "passa med klassen". På något sätt försvann hela känslan när vår Wizard i gruppen blev sanslöst bra genom att bära ett jävla armborst.

Jakten på DPS var/är sannerligen överdriven.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Vad jag tycker Diablo III saknar?

Själ.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tror faktiskt inte Blizzard kan muta tillbaka sina spelare från Path of Exile och Torchlight 2.

Path of Exile som är i beta än(?) känns redan nu bättre än vad Diablo 3 gör, nu ett år efter releasen.

Diablo 3 floppade, Blizzard vet om det och försöker genast att få tillbaka sina kunder.

Path of Exile's end game verkar ju hur bra som helst, endless dungeons där du själv får bestämma svårigheten.

Kan bara hålla med. Jag har ingen som helst anledning att lira Diablo 3 nu när path of exile finns och gör saker bra mycket bättre.
I min mening är Path of exile bra mycket mer "Diablo" än vad Diablo 3 var.

Medlem

Grattis Blizzard

Medlem

Får önska Blizzard grattis återigen

Medlem

Tycker det är skitbra att de insett att auktionshuset inte fungerar som de tänkt sig, men samtidigt tycker jag det är lite för sent. (Detta hade jag kunnat gå med på om de ordnade en till server dock, så alla får en nystart.)

Dessutom finner jag ingen direkt lust att springa igenom områden i Diablo 3 om och om igen på jakt efter ny utrustning. Jag har verkligen ingenting emot att farma i åratal, problemet är det att Diablo 3 känns korridorsaktigt vilket inte riktigt passar den här typen av spel. Områden är inte ens slumpmässiga, men det är precis samma plats om och om igen.

Minimala skillnader om något. Torchlight 2 har bra med slumpmässiga områden. Path of Exile vad jag vet har det också? Kanske har fel. Diablo 2 hade ganska dåliga men de kändes betydligt mer slumpmässiga än i Diablo 3 i alla fall. Åtminstone inte lika korridorsaktigt. Sacred hade inte värst slumpmässigt men det var en så pass enorm värld att det fungerade, det var rena motsatsen av korridorer här(det var ett äkta äventyr!)

Men som sagt, det är skitbra att de verkligen försöker ändra på hela den där grejen med auktionshuset, men de borde patcha in fler slumpmässiga kartor också.

Medlem

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Medlem

Nya och/eller mer randomiserade områden? Akterna nu är väldigt korta och rätt statiska till innehåll, dom är förutsägbara och reptitiva.

Folk kommer säga expansion pack men det borde vara bättre i grunden tycker jag, jämför med tidigare diablo och spel som torchlight.

Medlem

Gillar att alla jämför med PoE, är som att jämföra häst med bil ungefär, "transportsätt" fast ändå så olika.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Enda som får mig att återvända till D3 är ett läge utan AH/RMAH.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Så de är ett gäng retards för att de vill fixa till spelet? Hur tänker du där?

De må hända försöka fixa spelet, dock för sent, jag har t.ex. spelat klart spelet och kommer troligtvis aldrig spela det igen, det var kul de gånger jag spelade men när man reflekterar tillbaka så handlade bara om att farma guld så man kunde köpa bättre saker på AH. Faktum är att jag inte använt ettt enda drop i spelet som droppat självt förutom några få saker i början, vart liksom inte värt det.

Sedan saknade jag svårighets grader som inte hade med vilken gear man hade så man inte insta dog utan faktiskt något som var svårt oavsett vad för gear man har.

Spelet var svårt på helt FEL sätt.

Medlem

andra inlägget som försvinner ... hmm

Medlem

Too little, too late.

Medlem

Motsatt vad många andra tycker anser jag själv att spelet var som bäst första veckan (+2a kanske).

Det fanns i princip ingen som använde AH då allt som lades ut som var bra var i fantasisummor (För den tiden) och således köptes inget.

Inferno var svårt som utav bara helvete, om man bortser från act 1+2 (När du väl hade hell gear farmad).

Hur mycket dom än fixar och donar med hur legendaries ska funka osv så kvarstår problemet; AH. Finns ingen glädje med att farma items när du bara vill åt guldet för att köpa något annat.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

alla legendaries som jag får är rena skitet.. säljer för små summor, fattar inte hur länge man måste spela för att få nåt som säljer för stora summor, rätt trist när man inte tjänar mycket pengar så man kan köra högre MP levels utan man är fast för man hittar inte mycket som man kan sälja för större summor.. blir trist i längden när looten är så dålig.

Medlem

Det inte är utan att man undrar hur det gick så fel, men bra att de rättar till mer och mer, med ett släpp av en rejäl expansion så skulle de kanske kunna vinna tillbaka en del av spelarna. Tyvärr så innebar spelets allt för många designbrister att varumärket Blizzard fått sig en rejäl törn. Visst, spelet är ganska hyfsat på många plan men samtidigt långt ifrån vad man hade förväntat sig av ett företag som har stått för kvalité och genomtänkt spelarupplevelse.

Medlem

Slutade innan de hade slängt in Paragon-level, ändrat Legendaries m.m. Under den tiden då blåa vapen var de bästa. Slutade i Juli,

Tog upp spelet igen i Tisdags. Fyfan va kul det är med alla ändringar

Medlem

Lite försent ute Blizzard? Allt är stort sett fuckat i Diablo 3.

Medlem

Förstår inte meningen med o säga* det är försent o fixa spelet* Det är väl aldrig försent med och fixa det egentligen? vill ni inte spela det, fine skit i de då men vi som faktikst tycker om diablo3 tycker nog inte det är försent med förbättringar.

Och förövrigt tyckte inte jag PoE va särskilt underhållande.

Medlem

Diablo 3 var ett spel som var uselt från början till slut. Den kostanta strömmen av dåliga designval som t.ex. auktionshuset fick mig att höja på ögonbrynet redan från start.

Jag tror fortfarande att auktionshuset var implementerat som ett test inför deras nya MMO titel Titan. Nu har de alla kontakter, avtal och den "kompetens" som krävs att föra över detta till MMO värden. De vet att folk är dumma nog att lägga pengar på saker som endast existerar virtuellt och nu är frågan om de anser att systemet är bra nog för att göra Titan FTP (med PTW) eller monthly fee.

Medlem

Kul att se hur länge utvecklarna försöker polera sin "Turd" till spel och hoppas på att det blir en guldklimp som det borde varigt från början.

Jag är då inte sugen på en polerad "Turd" som är målad i guldfärg som man ändå vet vad som döljer sig under.

Medlem

Det har blivit klart bättre sedan release. Men det finns fortfarande en del designfel som är så djupt rotade att de aldrig kan fixas.

Ett exempel i mängden:
Att införa en extra svårighetsgrad (inferno) var helt onödigt och det har jag tyckt sedan dag 1.
Vem vill köra igenom det linjära spelet 4 gånger per karaktär?
Särskilt nu märks det hur överflödigt det är med en extra svårighetsgrad eftersom inferno blivit mycket enklare. Så allt deras snack om att inferno är för hardcore-lirarna faller ganska platt nu. Precis samma sak som att ha en gitarrförstärkare som går till 11 istället för 10.

Skriv svar