Tillbaka i Kratos trygga famn

Flakmonkey
Tillbaka i Kratos trygga famn

Efter gårdagens bedrift att äntligen slutföra huvudstoryn i Borderlands 2 så var det dags att välja ett nytt spel. Alternativen var såklart många och jag hittade många kandidater i min egna spelhylla där bland annat "nya" Deus Ex, Batman Arkham City och LA Noire står och väntar på att jag ska ta mig an dem. Ändå så föll valet på HD-versionen av #God of War: Ghost of Sparta som fanns att köpa i Playstation Store. Passade samtidigt på att skaffa #The Walking Dead: A Telltale Games Series, men det ska jag se om inte tjejen ska få vara med och spela så ja det blev Kratos.

Vet inte riktigt varför valet föll på ständigt förbannade krigsguden men jag antar att det känns tryggt att få spela något där jag vet vad som väntar och att jag vet att det inte är något jag kommer bli sittandes med alltför länge. Spelen i serien följer ju ett rätt hårt inpräntat mönster där Sonys Santa Monica-studio inte tillåter alltför mycket nymodigheter och det gäller när Ready At Dawn står för utvecklingen.

Självklart sker detta på gott och ont. Det goda är att grunden är såpass stabil att det i princip alltid levereras kvalitativ underhållning, jag har själv uppskattat samtliga spel i serien enormt mycket, medan det onda då skulle vara att det är upprepande, enformigt, etc etc. Personligen har jag inga större problem när kvalitetsrecept används pånytt sålänge det inte serveras varje dag. Jag har svårt att se att jag skulle tröttna på pannkaka och detsamma tycks gälla Kratos.

Så nu har jag iaf spenderat en del av förmiddagen med att slakta fiender till höger och vänster, klurat mig igenom pussel och undvikit säker död med hjälp av snabba (och korrekta) knapptryckningar i rätt lägen. Ingenting nytt som sagt, men underhållande både när det kommer till spelmekanik och handling. Fast som alltid så är det ju Linda Hunt som är den stora stjärnan i sin roll som berättare

#blogg

Medlem
Tillbaka i Kratos trygga famn

Har inte spelat något God of War, testade demot till trean för ett tag sen, och det var som du säger kvalitativ underhållning. Det var kul helt enkelt. Inte komplicerat, inte särskilt tankekrävande (den del jag fick spela åtminstone) och inte dåligt på något sätt. Hm. Den får ligga på min "kanske snart"-hög ett tag till tror jag.

1
Skriv svar