EA ber om ursäkt för SimCity-problemen med gratis spel

Medlem

Oooh, då får man första delen av The Sims helt gratis tror jag det blir


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag har hittills haft väldigt kul med simcity, fredagen var en katastrof men på lördagen fungerade allt tip top, helt klart värt ett köp i mitt tycke.

Medlem

Den enda anledningen till att jag inte köper spelet är pga deras kassa DRM.
En kompensation som gratisspel går inte heller an för mig, vill verkligen inte ha DRM.

Spelet är byggt runt multiplayer som jag blir avtänd av.

När jag kan på något sätt spela det här spelet helt oberoende av andra spelare samt oberoende av internet så tänker jag köpa det.

Medlem

Sjukt dålig bortförklaring av EA!!!
"a lot more people logged on than we expected"
Hur fan då ?? Vet de inte hur många som köpt spelet ?
De borde veta hur många nycklar som sålts innan release!
Att tro att det kommer funka lika bra som i slutfasen av beta är fanimej idiotiskt!
Ca 4 miljarder människor har tillgång till en dator, 2 miljarder av dessa har kapacitet till att köra SimCity5, räkna stort EA!

Säg att 500 miljoner (stor siffra, men better safe then sorry) människor kan tänkas köpa spelet, bygg FRÅN det! Ni har resurserna!
Fan google maps satsar mer än vad EA gör inför spelrelease på en dag!

Minns hur det var när BF3 släpptes...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av General Failure:

Ok, då är allt i sin ordning då..

Jag undrar bara vilket solsystem de befinner sig på:

"The good news is that SimCity is a solid hit in all major markets. The consensus among critics and players is that this is fundamentally a great game. " - Lucy Bradshaw / Maxis

Någon mer arrogant kommentar gentemot alla missnöjda är svårt att föreställa sig. Ännu värre att det inte är EA utan Maxis som säger det..

1.2 stjärnor på amazon (2744 har röstat 1/5 av 2976)
1.5 på metacritic (2150 neg av 2473)

All time low alltså, men det är säkert inte så representativt.

"SimCity is a GREAT game and the people who made it are incredibly proud."

Jag är snarare övertygad om att de som byggt det är helt vansinniga över att ledningen för utgivaren trashat deras hårda arbete.

Nu vet världen åtminstone att pudeln ALLA vill höra inte kommer: "OK, we agree, online DRM was incredibly stupid, we apologize and are committed to fixing it".

Hade verkligen sett fram emot SimCity, tyvärr kommer det aldrig bli av att jag köper det. Nåja, det finns ju värre problem. Som att min apelsinplanta börjat vissna.

Varför inte? Jag köpte och spelade spelet igår (inte helt felfritt) men spelet var underbart. Jättekul gameplay helst att jag kunde spela med mina vänner eller ej.

Om du kollar mer seriösa reviews (eller tänker lite själv) så är inte spelet så jävla dåligt om det faktiskt funkar, sedan om det inte gjort det för många så kan det vara jobbigt... Men hur jobbigt är det egentligen att vänta .lite? Världen går inte under om spelet inte funkar på release, du har säkert andra saker du kan göra tills det funkar.

Jag var jätte taggad på Diablo III när det var nytt och det slutade med att jag for ut och tog en öl med mina vänner, såg lite film, grillade och sedan så prövade vi igen. Funkade inte, spelade något annat och nästa dag var det "Helt okej" och jag tyckte om spelet.

Med andra ord, köp spelet för dess GAMEPLAY. Server issues fixas så småningom så tycker det är lite onödigt att dissa spelet bara för hur "det var i början".

Men varför bryr jag mig.. Ni personer som missar ett toppenspel!

du har helt rätt. i slutändan betyder bara en sak, och de är om spelet är roligt att spela eller ej.
Samtidigt är det lite respektlöst mot sina kunder att behandla dem på detta sätt. Finns säkerligen många människor med tidsbrist och annat som satt av en kväll åt att njuta sitt nya sim city som de ändå betalat rätt dyra pengar för. Man förväntar sig ju att det ska fungera när man betalat.
Jag är lite sugen på att köpa det, det verkar nice att man kan göra lite städer ihop med sina polare och sen byta resurser med varandra Köpte pecis SimCity 4 från steam och ska köra det lite istället till en början

Moderator | Testpilot
Skrivet av fatboy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av General Failure:

Ok, då är allt i sin ordning då..

Jag undrar bara vilket solsystem de befinner sig på:

"The good news is that SimCity is a solid hit in all major markets. The consensus among critics and players is that this is fundamentally a great game. " - Lucy Bradshaw / Maxis

Någon mer arrogant kommentar gentemot alla missnöjda är svårt att föreställa sig. Ännu värre att det inte är EA utan Maxis som säger det..

1.2 stjärnor på amazon (2744 har röstat 1/5 av 2976)
1.5 på metacritic (2150 neg av 2473)

All time low alltså, men det är säkert inte så representativt.

"SimCity is a GREAT game and the people who made it are incredibly proud."

Jag är snarare övertygad om att de som byggt det är helt vansinniga över att ledningen för utgivaren trashat deras hårda arbete.

Nu vet världen åtminstone att pudeln ALLA vill höra inte kommer: "OK, we agree, online DRM was incredibly stupid, we apologize and are committed to fixing it".

Hade verkligen sett fram emot SimCity, tyvärr kommer det aldrig bli av att jag köper det. Nåja, det finns ju värre problem. Som att min apelsinplanta börjat vissna.

Varför inte? Jag köpte och spelade spelet igår (inte helt felfritt) men spelet var underbart. Jättekul gameplay helst att jag kunde spela med mina vänner eller ej.

Om du kollar mer seriösa reviews (eller tänker lite själv) så är inte spelet så jävla dåligt om det faktiskt funkar, sedan om det inte gjort det för många så kan det vara jobbigt... Men hur jobbigt är det egentligen att vänta .lite? Världen går inte under om spelet inte funkar på release, du har säkert andra saker du kan göra tills det funkar.

Jag var jätte taggad på Diablo III när det var nytt och det slutade med att jag for ut och tog en öl med mina vänner, såg lite film, grillade och sedan så prövade vi igen. Funkade inte, spelade något annat och nästa dag var det "Helt okej" och jag tyckte om spelet.

Med andra ord, köp spelet för dess GAMEPLAY. Server issues fixas så småningom så tycker det är lite onödigt att dissa spelet bara för hur "det var i början".

Men varför bryr jag mig.. Ni personer som missar ett toppenspel!

du har helt rätt. i slutändan betyder bara en sak, och de är om spelet är roligt att spela eller ej.
Samtidigt är det lite respektlöst mot sina kunder att behandla dem på detta sätt. Finns säkerligen många människor med tidsbrist och annat som satt av en kväll åt att njuta sitt nya sim city som de ändå betalat rätt dyra pengar för. Man förväntar sig ju att det ska fungera när man betalat.
Jag är lite sugen på att köpa det, det verkar nice att man kan göra lite städer ihop med sina polare och sen byta resurser med varandra Köpte pecis SimCity 4 från steam och ska köra det lite istället till en början

Vadå "behandla"? Det här är ju bara något som "hänt" ingenting EA VILL ska hända. Något gick snett, antingen för att de inte kunde ha alla spelare online på en gång eller något annat.

Gamespot gav spelet 5.0 mest pågrund av att han knappt kunde spela när han skulle recensera spelet medans andra väntade tills de kunde spela. Han sa iprincip att det är ett UNDERBART spel, men han kan ju knappt spela det, därav betyget.

Så kan ni inte spela? Vänta bara tills ni kan, spela och känn hur bra spelet är! Jag har spelat det i 21 timmar sedan igår utan större problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har EA återställt de funktioner man tog bort för att fixa server problemen som tex "cheeta speed" och så?

blir nog köp när allt är stabilt. lr när dom släppt offline läget som vi efterlyst


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå "behandla"? Det här är ju bara något som "hänt" ingenting EA VILL ska hända. Något gick snett, antingen för att de inte kunde ha alla spelare online på en gång eller något annat.

Nu vet jag ju inte exakt vad fatboy menade med "behandla" i sitt inlägg men EA har ju knappast skött det här särskilt snyggt. De hotar ju bland annat med att stänga av kundens hela Origin-konto permanent, alla spel, om de propsar på att få pengarna tillbaka.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Läste precis om den usla lanseringen på idg och en sak som var skrattretande var detta

"Anledningen är att EAs servrar överbelastades omgående, och enligt spelets producent Kip Katsarelis berodde en del av problemet på spelare som inte slutade spela och därmed tog upp plats som behövdes för att släppa in nya personer."

Haha de måste skämta, spelare som inte slutar spela ja EA ni blir ta mig fasen girigare och girigare för var dag som går. Ni förtjänar inte alla framgångar med era spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parzec:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå "behandla"? Det här är ju bara något som "hänt" ingenting EA VILL ska hända. Något gick snett, antingen för att de inte kunde ha alla spelare online på en gång eller något annat.

Nu vet jag ju inte exakt vad fatboy menade med "behandla" i sitt inlägg men EA har ju knappast skött det här särskilt snyggt. De hotar ju bland annat med att stänga av kundens hela Origin-konto permanent, alla spel, om de propsar på att få pengarna tillbaka.

Döm inte hela företaget pågrund vad en person sa, det kan vara hans egna åsikt eller någon person. Knappast är det något som hela EA verkligen tycker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Parzec:

Nu vet jag ju inte exakt vad fatboy menade med "behandla" i sitt inlägg men EA har ju knappast skött det här särskilt snyggt. De hotar ju bland annat med att stänga av kundens hela Origin-konto permanent, alla spel, om de propsar på att få pengarna tillbaka.

Döm inte hela företaget pågrund vad en person sa, det kan vara hans egna åsikt eller någon person. Knappast är det något som hela EA verkligen tycker.

Ända tills EA går ut officielt med att det inte är deras policy att banna en kunds Origin-konto när de försöker få sina pengar tillbaka, vilket jag inte sett än så länge, så är det faktiskt vad hela EA tycker. Får väl se om det någonsin dyker upp något mer från endera sida.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

SimCity 4 från 2003 äger fortfarande! Och är fortfarande väldigt väldigt snyggt och funkar jättebra i 1080p upplösning.

Har ingen som helst benägenhet alls att gå ut att köpa en ny och fördummad SimCity med always-online DRM och som lär bli helt nedlusat med DLC.

Riktigt tragiskt faktiskt, då GlassBox annars verkar vara en fantastisk spelmotor.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Parzec:

Nu vet jag ju inte exakt vad fatboy menade med "behandla" i sitt inlägg men EA har ju knappast skött det här särskilt snyggt. De hotar ju bland annat med att stänga av kundens hela Origin-konto permanent, alla spel, om de propsar på att få pengarna tillbaka.

Döm inte hela företaget pågrund vad en person sa, det kan vara hans egna åsikt eller någon person. Knappast är det något som hela EA verkligen tycker.

Ända tills EA går ut officielt med att det inte är deras policy att banna en kunds Origin-konto när de försöker få sina pengar tillbaka, vilket jag inte sett än så länge, så är det faktiskt vad hela EA tycker. Får väl se om det någonsin dyker upp något mer från endera sida.

TotalBiscuit pratade om detta i sin senaste Content Patch och om det stämmer som han säger (är inte insatt i det här, TB däremot har en juridisk bakgrund) så är det i så fall frågan om att personen som skrev meddelandet hotar om något som står i det användaravtal man går med på när man skapar Origin (och detta gäller inte bara för Origin utan även för Steam och andra liknande tjänster).

Inaktiv

Undrar vad för spel som kommer att erbjudas?

Jag chansar på Mass Effect 1 eller The Sims 2.
Eventuellt credits till det kommande P2W C&C.

Gratis seasonpass till SimCity hade ju varit guld för kunderna, vilken grej Men inte troligt såklart.

123
Skriv svar