Senaste nytt om DayZ – ny film och information

FM-guru
F.d. Sisyr

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Medlem

Komma skaffa detta spel ja, men är osäker på hela skiten i alla fall. Modden var bra det säger jag inget om, bara drygt att behöva leta i fem timmar efter mat eller något och sedan går man och dör. Sedan tycker jag att dom borde göra så man börjar med en vattenflaska direkt. Det är inte precis så att man sköljs upp vid kusten efter att varit skeppsbruten eller liknande.

Vissa saker bör ändras i spelet, sedan hoppas jag fan inte det kommer vara lika bökiga kontroller som i modden.

eld
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Dayz är nog ett av det första spelen i sin genre, (inte att blandas ihop med andra spel som har zombies i sig)

Medlem
Skrivet av Remus:

Alla zombies ser ju likadana ut? De får skärpa till sig och iallafall få fram 6-8 st olika zombie utseenden/skins.

Ser inte heller ut som zombies förutom sättet de går på.

Förhoppningsvis är det bara för spelet är i ett tidigt stadium.

Eller?.....

Du tror inte det hade varit en bra idé att faktiskt kolla på videon innan du lägger en kommentar? Som tidigare skribenter redan påpekat så är detta en av de första saker som nämns i videon.

OT: Riktigt kul att se mer gameplay från något som jag tror kommer bli ett sjukt bra spel! Ser verkligen fram emot release!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Du vet att Day Z är först i sin genre?

Openworld Post Apocalyptic FPS

Sen så vet varken du eller jag hur gameplay kommer vara på releasen, då de döljer näst intill allt i dessa filmer.

Dum kommentar grabben, dum.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av eld:
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Dayz är nog ett av det första spelen i sin genre, (inte att blandas ihop med andra spel som har zombies i sig)

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Du vet att Day Z är först i sin genre?

Openworld Post Apocalyptic FPS

Det beror på hur man väljer att definiera genrer. Ditt, Ztreek, val av titel på genren låter exempelvis som en beskrivning av de nyare Fallout-titlarna - spel som förstås inte är ett dugg lika DayZ. För mig är DayZ ännu ett i raden av alla "open world zombie survival"-spel som hypas till skyarna av allt och alla, sen får väl andra kalla det vad dem vill. Det enda intressanta med spelet är att det är multiplayer, även om inte heller det är en unik aspekt...

Skrivet av Ztreek:

Sen så vet varken du eller jag hur gameplay kommer vara på releasen, då de döljer näst intill allt i dessa filmer.

Har man spelat DayZ-modden och sett de släppta videorna (som denna t.ex.) har man nog ett ganska bra hum om hur gameplay kommer vara, såvida de inte radikalt förändrar hela konceptet under tiden som är kvar och släpper, säg, ett plattformslir eller bilspel. Och det kommer ju inte hända, förstås.

Skrivet av Ztreek:

Dum kommentar grabben, dum.

Jadu, vad svarar man på sånt här trams?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av eld:
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Dayz är nog ett av det första spelen i sin genre, (inte att blandas ihop med andra spel som har zombies i sig)

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Du vet att Day Z är först i sin genre?

Openworld Post Apocalyptic FPS

Det beror på hur man väljer att definiera genrer. Ditt, Ztreek, val av titel på genren låter exempelvis som en beskrivning av de nyare Fallout-titlarna - spel som förstås inte är ett dugg lika DayZ. För mig är DayZ ännu ett i raden av alla "open world zombie survival"-spel som hypas till skyarna av allt och alla, sen får väl andra kalla det vad dem vill. Det enda intressanta med spelet är att det är multiplayer, även om inte heller det är en unik aspekt...

Skrivet av Ztreek:

Sen så vet varken du eller jag hur gameplay kommer vara på releasen, då de döljer näst intill allt i dessa filmer.

Har man spelat DayZ-modden och sett de släppta videorna (som denna t.ex.) har man nog ett ganska bra hum om hur gameplay kommer vara, såvida de inte radikalt förändrar hela konceptet under tiden som är kvar och släpper, säg, ett plattformslir eller bilspel. Och det kommer ju inte hända, förstås.

Skrivet av Ztreek:

Dum kommentar grabben, dum.

Jadu, vad svarar man på sånt här trams?

Welcome to the internetz.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Här:
www.google.se
Sök på t.ex " zombie games with different types of zombies". Eller enklaste sökordet "zombie spel/games"

du din lilla pajas... ett totalt onödigt inlägg. Vad jag söker efter finns inte. Rekommendera istället för en googling som ger mig noll. Jag vet redan vad som finns.

Haha, ja pajas, hmm... nu är ju saken att om man skulle göra dayz till t.ex left 4 dead så har hela skiten blivit mainstreamad och antagligen inte lika bra. Så mitt svar var för jag tycker helt enkelt om du vill ha ett spel med flera sorters zombies så finns dom i överflöd. Så att kalla mig för pajas var lite onödigt, men men du förstod antagligen inte vad jag menade. Peace out

Medlem
Skrivet av Sisyr:

För mig är DayZ ännu ett i raden av alla "open world zombie survival"

Alla? nämn 2 spel som inte heter War Z och Day Z

Skrivet av Sisyr:

Har man spelat DayZ-modden och sett de släppta videorna (som denna t.ex.) har man nog ett ganska bra hum om hur gameplay kommer vara, såvida de inte radikalt förändrar hela konceptet under tiden som är kvar och släpper, säg, ett plattformslir eller bilspel. Och det kommer ju inte hända, förstås.

De har sagt i alla dessa videos att de har ändrat i princip allt. de har inte visat inventory systemet heller för att de har gjort en total re-work osv.
Du kommer ha actionbars som i ett MMORPG också tydligen, Day Z stand alone kommer vara oerhört olikt Day Z som mod.
Det att som att jämföra WoW alphan med releasen, i grunden är allt sig lik, men inte annars.

Skrivet av Sisyr:

Jadu, vad svarar man på sånt här trams?

det var menat som en tramskommentar det där sista så tolka det som trams

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ungefär så långt ifrån ett must buy jag kan komma. Snacka om tradigt gameplay i en tröttkörd genre.

Kan inte hålla med och då är jag emot fps samt zombies.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:

För mig är DayZ ännu ett i raden av alla "open world zombie survival"

Alla? nämn 2 spel som inte heter War Z och Day Z

The Lingering Dead och Project Zomboid. Annars finns det State of Decay, Dead State osv.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:

Har man spelat DayZ-modden och sett de släppta videorna (som denna t.ex.) har man nog ett ganska bra hum om hur gameplay kommer vara, såvida de inte radikalt förändrar hela konceptet under tiden som är kvar och släpper, säg, ett plattformslir eller bilspel. Och det kommer ju inte hända, förstås.

De har sagt i alla dessa videos att de har ändrat i princip allt. de har inte visat inventory systemet heller för att de har gjort en total re-work osv.
Du kommer ha actionbars som i ett MMORPG också tydligen, Day Z stand alone kommer vara oerhört olikt Day Z som mod.
Det att som att jämföra WoW alphan med releasen, i grunden är allt sig lik, men inte annars

Du förstår inte vad jag menar. Jag pratar inte om mindre funktioner, utan gameplaykonceptet som helhet. Det har inte ändrats, precis som att WoW-alphasn och den färdiga produkten har samma koncept rörande gameplay.

Medlem
Skrivet av baggso:

Herregud vilket must buy detta är...

och detta är en så tidig version o_O tänk på launchtrailern


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Om inte annat en stående bevis på hur dum "zombie survival" conceptet igentligen är och hur lite alla som säger "oh så häftigt" igentligen tänkt igenom saken. Wow vi går runt i en värld som till största delen består utan absolut ingenting, och ibland ser vi zombies som vi bankar skiten ur. Du har sett och gjort i princip allt spelet har att erbjuda på mycket kort tid, och det har inte speciellt mycket att erbjuda.

Och nej jag tänker inte ta deras ord på hur annorlunda de gjort saker. Det är bara att köpa grisen i säcken utan någon möjlighet till ansvärsutkrävande.

Och att försöka hävda att det är det första i sin genre genom att säga det är "open world zombie survival" är inte bara osant i sig utan också bara löjligt då man försöker skapa en alltmer specifik genre tills man kan hävda att det är det första i sin genre. Antar darksiders också var först som "religöst apokalyps ryttar äventyr spel".

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:

För mig är DayZ ännu ett i raden av alla "open world zombie survival"

Alla? nämn 2 spel som inte heter War Z och Day Z

The Lingering Dead och Project Zomboid. Annars finns det State of Decay, Dead State osv.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sisyr:

Har man spelat DayZ-modden och sett de släppta videorna (som denna t.ex.) har man nog ett ganska bra hum om hur gameplay kommer vara, såvida de inte radikalt förändrar hela konceptet under tiden som är kvar och släpper, säg, ett plattformslir eller bilspel. Och det kommer ju inte hända, förstås.

De har sagt i alla dessa videos att de har ändrat i princip allt. de har inte visat inventory systemet heller för att de har gjort en total re-work osv.
Du kommer ha actionbars som i ett MMORPG också tydligen, Day Z stand alone kommer vara oerhört olikt Day Z som mod.
Det att som att jämföra WoW alphan med releasen, i grunden är allt sig lik, men inte annars

.

The lingerine dead, ligger inte den i alpha? So then it doesnt counts, eftersom den kom efter. Project Zomboid, kom inte den EFTER DayZ? State of decay, har det släppts än? Dead state,...... VARFÖR, VARFÖR kommer du med saker som kommer efter DayZ, när du skall försöka få dayZ som en i raden. Jag tror att det är tack vare dayZ som gjort att fler företag försöker på idén.

MEN Jag hoppas att du inte kommer ta bara Zombies. Kan ju vara psykostiska rymlingar från mentala sjukhus, kan ju vara aliens, hippies som gone it all wrong. Ja T.o.m hemmafruar som fått nog och snappat. Survival går att utvecklas... synd bara att det alltid ska handla om zombies :/

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DAoG:

Hoppas på flera varianter av zombies. Långsamma, snabba, "special" osv.

Här:
www.google.se
Sök på t.ex " zombie games with different types of zombies". Eller enklaste sökordet "zombie spel/games"

du din lilla pajas... ett totalt onödigt inlägg. Vad jag söker efter finns inte. Rekommendera istället för en googling som ger mig noll. Jag vet redan vad som finns.

Haha, ja pajas, hmm... nu är ju saken att om man skulle göra dayz till t.ex left 4 dead så har hela skiten blivit mainstreamad och antagligen inte lika bra. Så mitt svar var för jag tycker helt enkelt om du vill ha ett spel med flera sorters zombies så finns dom i överflöd. Så att kalla mig för pajas var lite onödigt, men men du förstod antagligen inte vad jag menade. Peace out

Jag insåg en sak för en stund sen... Zombieserna har olika klasser, finns ju en som rör sig som en chimpans, sen kan dom springa fort som fan jämfört med dom andra, sen har vi crawlers, (dom kan du tillverka själv om du träffar rätt med bilen och hon överlever ) Och sen dom vanliga, dom är bara dör för att förstöra för dig. Så spelet har ju faktiskt lite mainstream zombie tänkande som du vill

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Smoo87:

The lingerine dead, ligger inte den i alpha? So then it doesnt counts, eftersom den kom efter. Project Zomboid, kom inte den EFTER DayZ? State of decay, har det släppts än? Dead state,...... VARFÖR, VARFÖR kommer du med saker som kommer efter DayZ, när du skall försöka få dayZ som en i raden. Jag tror att det är tack vare dayZ som gjort att fler företag försöker på idén

Dead State och State of Decay har varit i utveckling sedan 2010, Project Zomboid sedan 2010 eller början av 2011 (minnet sviker) och The Lingering Dead sedan 2011. Föreslår att du slutar uttala dig om ting du beviserligen inte har en susning om.

Men oavsett vilket - även om dessa spel hade påbörjat sin utveckling långt efter det att DayZ-modden populariserades så ändrar det inte det faktum att jag finner zombiegenren förbannat uttjatad, vilket var min poäng. Det tycks enbart finnas två läger i denna genre; antingen massmördande zombieslakt, eller survivalspel. Det enda spelet som gjutit lite positiv anda i genren och inte kört på samma trötta koncept och idéer är The Walking Dead - men lik förbannat är zombiesarna den sämsta delen med spelet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Smoo87:

The lingerine dead, ligger inte den i alpha? So then it doesnt counts, eftersom den kom efter. Project Zomboid, kom inte den EFTER DayZ? State of decay, har det släppts än? Dead state,...... VARFÖR, VARFÖR kommer du med saker som kommer efter DayZ, när du skall försöka få dayZ som en i raden. Jag tror att det är tack vare dayZ som gjort att fler företag försöker på idén

Dead State och State of Decay har varit i utveckling sedan 2010, Project Zomboid sedan 2010 eller början av 2011 (minnet sviker) och The Lingering Dead sedan 2011. Föreslår att du slutar uttala dig om ting du beviserligen inte har en susning om.

Men oavsett vilket - även om dessa spel hade påbörjat sin utveckling långt efter det att DayZ-modden populariserades så ändrar det inte det faktum att jag finner zombiegenren förbannat uttjatad, vilket var min poäng. Det tycks enbart finnas två läger i denna genre; antingen massmördande zombieslakt, eller survivalspel. Det enda spelet som gjutit lite positiv anda i genren och inte kört på samma trötta koncept och idéer är The Walking Dead - men lik förbannat är zombiesarna den sämsta delen med spelet.

<Det som spelar roll är när det släppts till massan, då du snackar om att genren är uttjatad. Så visst spelar det stor roll. För att en genre ska vara uttjatad så krävs det oxå att spelen har släppts i genren, eller hur?

edit: fast sen så handlar ju denna om stand alonen, så litet + får du. Men fortfarande inte så många spel som släppts med den här stilen . Om vi nu bara ska se till zombie survival sandbox. Men ja, det börjar snart bli uttjatat. För kolla nu när Dayz stand alone gör sälj rekord och EA börjar pumpa ut 1 zombie survival minst 1 gång var 6 månad

Medlem
Skrivet av Smoo87:

edit: fast sen så handlar ju denna om stand alonen, så litet + får du. Men fortfarande inte så många spel som släppts med den här stilen . Om vi nu bara ska se till zombie survival sandbox. Men ja, det börjar snart bli uttjatat. För kolla nu när Dayz stand alone gör sälj rekord och EA börjar pumpa ut 1 zombie survival minst 1 gång var 6 månad

Det enda spelet som är sandbox och har zombies i sig som också är släppt är väl i så fall minecraft? ;ppPPPPPPpPpppPPpppppPP

Medlem

Rockets engelska <3


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

12
Skriv svar