Maxis: SimCity-problemen snart ett minne blott

Robot
Maxis: SimCity-problemen snart ett minne blott

Inom loppet av några dagar ska alla problem bli sönderservrade. Vårt tips – vänta några dagar med att skaffa spelet.

#ea, #simcity, #maxis


Medlem
Maxis: SimCity-problemen snart ett minne blott

så man kan bygga större städer, spela offline och spara när man vill nu ??

Medlem

Tänker fortfarande inte köpa det. Jag vill med min "röst" säga nej till online drm för SP-spel oavsett hur bra spelet i sig är.

Medlem

Är spelet mer awkward med konstant uppkoppling, och begränsningar överallt så är det ju sämre än simcity 4.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Tänker fortfarande inte köpa det. Jag vill med min "röst" säga nej till online drm för SP-spel oavsett hur bra spelet i sig är.

Jag önskar fler tänkte som dig, till och med Blizzard har offline för SC2 men inte för Diablo 3.

Medlem

Så sjukt sugen på spelet men kan fortfarande inte köpa spelet.. DRM bort usch !

Medlem

Förutom att det inte går att spela så är det för tok små platser för städerna.... vill ha minst 3ggr så stor yta.

Medlem
Skrivet av rubbiten:

så man kan bygga större städer, spela offline och spara när man vill nu ??

Nej, gratisspelet(Simcity 4) får du först 19:e mars, men då kan du göra allt det där.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av rubbiten:

så man kan bygga större städer, spela offline och spara när man vill nu ??

Nej, gratisspelet(Simcity 4) får du först 19:e mars, men då kan du göra allt det där.

Wait what, är det simcity 4 man får?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av rubbiten:

så man kan bygga större städer, spela offline och spara när man vill nu ??

Nej, gratisspelet(Simcity 4) får du först 19:e mars, men då kan du göra allt det där.

Wait what, är det simcity 4 man får?

Hehe, tror inte det, skoja lite bara men hade ju varit väldit kul om det varit så.. haha.

KoP
Medlem

Trevligt. Då blir det nog ett köp till helgen.

Medlem

That's a promise!

Medlem

Jag skulle vänta ytterligare en vecka eftersom det fortfarande finns stora problem med regionsspelandet.

Medlem

Vill ha spelet, men tänker inte köpa det innan det köra offline, stora kartor och spara/ladda när man själv vill.
Så gör som jag brukar när jag ej är nöjd, röstar med plånboken.

Medlem

Jag köpte spelet men kunde inte spela på release date och nästan inget dagen efter.

Byggytan är larvigt liten, jag använde mig av hela ytan efter 3 timmar.....

Mycket som fattas i spelet och jag känner nu efter en heldags spelande att jag typ nåt end game..

Medlem
Skrivet av Lilljak:

Jag köpte spelet men kunde inte spela på release date och nästan inget dagen efter.

Byggytan är larvigt liten, jag använde mig av hela ytan efter 3 timmar.....

Mycket som fattas i spelet och jag känner nu efter en heldags spelande att jag typ nåt end game..

Det är där mikrotransaktionerna kommer i spel antar jag.
Jag kan bara spekulera i vad som kan utökas med det, men några är väl, större byggytor, terraform-verktyg, tunnelbanesystem...
Sådana saker är jag säker på att man får betala för att få

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

Förutom att det inte går att spela så är det för tok små platser för städerna.... vill ha minst 3ggr så stor yta.

DLC...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Lilljak:

Jag köpte spelet men kunde inte spela på release date och nästan inget dagen efter.

Byggytan är larvigt liten, jag använde mig av hela ytan efter 3 timmar.....

Mycket som fattas i spelet och jag känner nu efter en heldags spelande att jag typ nåt end game..

Det är där mikrotransaktionerna kommer i spel antar jag.
Jag kan bara spekulera i vad som kan utökas med det, men några är väl, större byggytor, terraform-verktyg, tunnelbanesystem...
Sådana saker är jag säker på att man får betala för att få

Jo precis, men varför skulle vi behöva betala för nåt som fanns i de tidigare spelen... Tycker det är lite trist

Medlem

Jag hade redan köpt det om det inte vore så jävla dyrt.

Medlem

345 spänn

Skrivet av Wintermist:

Jag hade redan köpt det om det inte vore så jävla dyrt.

345 spänn på green man gaming är väl inte så dyrt?


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Medlem

För att spä på ytterligare i "online-debatten" så är nu massor som har problem med krashade städer som inte går att spela.

Har själv typ 2 städer med minst 6 timmar speltid i varder som helt enkelt inte går att ladda längre. Får meddelande om "Rollback" och sen är de döa.

epic fail

Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-08-simcity-servers-...

"Server capacity is our biggest obstacle. We launched in North America on Tuesday and our servers filled up within a matter of hours. What we saw was that players were having such a good time they didn't want to leave the game, which kept our servers packed and made it difficult for new players to join."

Ja något måste ju vara väldigt fel när folk som betalat för ett spel vill fortsätta spela, det här är för tusan ingen sabla beta som man köper eller är det, ibland börjar man ju undra.

Medlem
Skrivet av kgatan:

För att spä på ytterligare i "online-debatten" så är nu massor som har problem med krashade städer som inte går att spela.

Har själv typ 2 städer med minst 6 timmar speltid i varder som helt enkelt inte går att ladda längre. Får meddelande om "Rollback" och sen är de döa.

epic fail

Hänt mig med. stad med över 200k innevånare blev "corrupted" Rollback å sen fungerar den inte längre. Detta drabbade inte bara mig. Mina kompisar i samma region fick skapa nya städer för att jag inte skulle vara helt ensam på min lilla plätt där jag fick skapa min nya stad. Redigt irriterande.

Medlem
Medlem

Nä... tänker inte köpa det. Kanske vid ett rejält pristapp.
Jag köper inte pga online-DRM och att det verkar som att man inte kan göra tillräckligt stora städer för att tillfredställa mig. Verkat tanigt på något sätt. Får se.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av bloodshed:

345 spänn

Skrivet av Wintermist:

Jag hade redan köpt det om det inte vore så jävla dyrt.

345 spänn på green man gaming är väl inte så dyrt?

Oh, tackar, det visste jag inte!

Medlem

Är redan trött på spelet.
Och då spelade jag ändå 4an i flera år.

Medlem
Skrivet av Securion:

Är redan trött på spelet.
Och då spelade jag ändå 4an i flera år.

Inte spelat så mycket själv än men jag kan tänka mig att man tröttnar pga storleksbegränsningarna främst.

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Väldigt intressant video rörande EA: http://www.youtube.com/watch?v=XZxXEidtxHk#!

Ja fler borde se den och lära av historien men tråkigt nog är detta bara något man säger, väldigt sällan verkar man lära sig av historien.

Som en vis man sade
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

1
Skriv svar