Assassin's Creed IV har fått HBO-behandlingen

Robot
Assassin's Creed IV har fått HBO-behandlingen

Carsten Myhill på Ubisoft har pratat om hur de försöker ge en mer mogen bild av pirater.

#assassins-creed-iv-black-flag, #ubisoft


Medlem
Assassin's Creed IV har fått HBO-behandlingen

Vi vill inte ha mer av båtstriderna :P. OK ok, jag tyckte faktiskt det var häftigt första gången i AC3 men jag blev lika glad när det tog slut :P, vad har hänt med Assassins Creed som spel? VI har knappt någonting att klättra i och nu ska vi ut till havs för det mesta?

Medlem

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Thane:

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Hurra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag vill definitivt ha mer av båtstriderna. Efter första turen med skeppet var det enda jag kunde tänka på att jag ville ha en blandning av de och Pirates!. Men jag nöjer mig helt klart med detta!

Medlem
Skrivet av nils45:

Vi vill inte ha mer av båtstriderna :P. OK ok, jag tyckte faktiskt det var häftigt första gången i AC3 men jag blev lika glad när det tog slut :P, vad har hänt med Assassins Creed som spel? VI har knappt någonting att klättra i och nu ska vi ut till havs för det mesta?

Med vi menar du dig personligen? Har hört många som önskat mer båtstrider, och att skippa båtstrider i ett AC med pirater skulle vara ganska dumt. Faktum att det skulle kännas mer passande där än i trean.

Skribent
Skrivet av Thane:

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Med våra syskon.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av nils45:

Vi vill inte ha mer av båtstriderna :P. OK ok, jag tyckte faktiskt det var häftigt första gången i AC3 men jag blev lika glad när det tog slut :P, vad har hänt med Assassins Creed som spel? VI har knappt någonting att klättra i och nu ska vi ut till havs för det mesta?

Med vi menar du dig personligen? Har hört många som önskat mer båtstrider, och att skippa båtstrider i ett AC med pirater skulle vara ganska dumt. Faktum att det skulle kännas mer passande där än i trean.

Tyckte du det var kul?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Thane:

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Med våra syskon.

Precis, vi kommer få reda på en hel del läskiga detaljer om hur lönnmördartalang egentligen är en familjefråga. Minnesbaserat tidsresande är läskigt om man inte vill veta var man kommer ifrån.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Båtstriderna var väll ganska trevliga, och ACs combat passar ju väldit bra för pirater som slåss. Men jag hade hällre sett att de skapat ett nytt pirat IP och gått tillbaks till stora städer och "social stealth" med AC. Känns lite som man tycker att hela social stealth mekaniken har gjorts perfekt och att det är mer värt att lägga till annan mekanik. Men tycker nog man kan göra mer med ACs core-mekanik och göra ett bättre spel på det sättet.

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

Båtstriderna var väll ganska trevliga, och ACs combat passar ju väldit bra för pirater som slåss. Men jag hade hällre sett att de skapat ett nytt pirat IP och gått tillbaks till stora städer och "social stealth" med AC. Känns lite som man tycker att hela social stealth mekaniken har gjorts perfekt och att det är mer värt att lägga till annan mekanik. Men tycker nog man kan göra mer med ACs core-mekanik och göra ett bättre spel på det sättet.

I och med möjligheten att jaga val borde dock din lycka vara gjord!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Då undrar jag om dem också kommer ta med problemen som brist på c-vitamin till sjöss.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Woffen:
Skrivet av nils45:

Vi vill inte ha mer av båtstriderna :P. OK ok, jag tyckte faktiskt det var häftigt första gången i AC3 men jag blev lika glad när det tog slut :P, vad har hänt med Assassins Creed som spel? VI har knappt någonting att klättra i och nu ska vi ut till havs för det mesta?

Med vi menar du dig personligen? Har hört många som önskat mer båtstrider, och att skippa båtstrider i ett AC med pirater skulle vara ganska dumt. Faktum att det skulle kännas mer passande där än i trean.

Tyckte du det var kul?

Ja jag tyckte det var askul. Och jag är inte den enda.

Medlem

inte längre för barn? Sen när har AC vart för barn?

Skribent
Skrivet av Smoo87:

inte längre för barn? Sen när har AC vart för barn?

Pirater är inte längre för barn.

Edit: Såg ingressen nu, den lurades lite.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Thane:

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Njaaa, det är inte Bioware som utvecklar detta som tur är ;D

Tråkigt, ge mig papegojor och krokar!

Medlem

De jag pratat med har fullkomligt hatat båtstriderna. Trodde inte nån gillade dem?

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Thane:

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Njaaa, det är inte Bioware som utvecklar detta som tur är ;D

Eller CD-projekt ^^

Medlem

Hoppas de vågar satsa på ett lite mer moget/djupare gameplay också. De linjära uppdragen och dess cutscenes är inte direkt trevliga.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Thane:

Så vi kommer att få ligga en hel del?

Med våra syskon.

.. what the...??


signatur

Have a good time!

Medlem

"Carsten Myhill på Ubisoft har pratat om hur de försöker ge en mer mogen bild av pirater."

Busenkelt, filma killarna på The Pirate Bay

Nutidens mest framgångsrika och berömda "Svenska" pirater!

Hissa flagget här skall plundras!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Satheus:

Då undrar jag om dem också kommer ta med problemen som brist på c-vitamin till sjöss.

De*, förlåt - kunde inte låta bli.

Medlem

Släpp hela Desmond-skiten så blir spelen nog bra tillslut.

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Satheus:

Då undrar jag om dem också kommer ta med problemen som brist på c-vitamin till sjöss.

De*, förlåt - kunde inte låta bli.

Haha, inga problem. Jag vet att jag har problem med att skilja på när jag ska använda de eller dem.

Medlem

får bara mer och mer "Sid meiers: Pirates!"-känsla över det här. Tror inte jag har varit så sugen på något AC-spel innan. Även om de tidigare spelen också var grymt bra.


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Skrivet av Harpa:
Skrivet av TheWhaleHunter:

Båtstriderna var väll ganska trevliga, och ACs combat passar ju väldit bra för pirater som slåss. Men jag hade hällre sett att de skapat ett nytt pirat IP och gått tillbaks till stora städer och "social stealth" med AC. Känns lite som man tycker att hela social stealth mekaniken har gjorts perfekt och att det är mer värt att lägga till annan mekanik. Men tycker nog man kan göra mer med ACs core-mekanik och göra ett bättre spel på det sättet.

I och med möjligheten att jaga val borde dock din lycka vara gjord!

Ett Moby Dick spel hade ju vart drömmen dock. Ett mörkt valjägar-RPG om livet på en båt.

Medlem

Inte fler båtstrider, det kan ha varit det mest enformiga jag gjort i AC serien. Kan tänka mig att alla båtstrider kommer bli exakt lika...

1
Skriv svar