Sony ska skeppa 16 miljoner PS4 under 2013

Robot
Sony ska skeppa 16 miljoner PS4 under 2013

Sony sägs slå på stort när det släpper loss Playstation 4.

#sony


Medlem
Sony ska skeppa 16 miljoner PS4 under 2013

Dags att förhandsboka?

Medlem

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

Medlem
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

Medlem

Gött. Finns kanske en liten chans att vi kan köpa de redan i år då.
Håller tummarna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

k3m
Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Dags att förhandsboka?

Nej!

Jag kommer nog köpa två.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

Finns inga siffror, men analytiker samt utforska hårdvaran ser det ut som att de kommer hamna runt 4000.

Medlem

Blir iaf instabuy

Medlem

köper en wii U istället.

Medlem

Nja, 16 miljoner är nog att ta i. Med tanke på att det knappt är någon uppgradering och dosan är ännu värre nu..

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nja, 16 miljoner är nog att ta i. Med tanke på att det knappt är någon uppgradering och dosan är ännu värre nu..

Att gå ifrån exempelvis 256mb ram på 700mhz till 8GB DDR5 minne är en 'knapp' uppgradering?

dåre.

Medlem

lite o ta i?


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Att gå ifrån exempelvis 256mb ram på 700mhz till 8GB DDR5 minne är en 'knapp' uppgradering?

dåre.

Ja, alltid retar det nån. Sanningen är ju att uppgraderingen från PS3 till PS4 är bra mycket större än hoppet från PS2 till PS3, rent prestandamässigt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Ztreek:

Att gå ifrån exempelvis 256mb ram på 700mhz till 8GB DDR5 minne är en 'knapp' uppgradering?

dåre.

Ja, alltid retar det nån. Sanningen är ju att uppgraderingen från PS3 till PS4 är bra mycket större än hoppet från PS2 till PS3, rent prestandamässigt.

Precis.

Medlem

Jag avstår denna gången från en konsol tills mycket senare och hänger med och läser hur det går för alla konsoler istället.

Har en PS3:a men insett att konsolmarknaden inte är något för mig. Finner mer njutning av att helt enkelt hänga med och läsa om det.

Medlem
Medlem

När jag väl får reda på priset och släpptitlarna så lär det nog bli en bokning.

Inaktiv

Vågar man hoppas att några av dom hamnar i Sverige så att man slipper vänta tills 2014.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ska inte konsolen komma ut sent på året? Kommer bli tufft att sälja så många.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Att den kommer ut i en sån pass stor mängd så skulle jag tro på en prislapp på 3000:-


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Instabuy på den! Hurra för Sony, u rule!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Bättre en playstation 4 i handen än 16 miljoner i spekulationer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ZF
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Ztreek:

Att gå ifrån exempelvis 256mb ram på 700mhz till 8GB DDR5 minne är en 'knapp' uppgradering?

dåre.

Ja, alltid retar det nån. Sanningen är ju att uppgraderingen från PS3 till PS4 är bra mycket större än hoppet från PS2 till PS3, rent prestandamässigt.

i rena nummermumsarsiffror är det la ungefär samma magnitud för både minne och processering, men eftersom det förra gången även gick åt prestanda till den lite högre pixelhalten så märktes det mindre naturligtvis. det är inte en begränsande faktor den här gången.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

6995kr på Cdon Men det ändras väl antagligen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

När jag väl vara Sonys storfår reda på priset och släpptitlarna så lär det nog bli en bokning.

släpptitlarna brukar väll vara Sonys Akilleshäl. Få riktigt bra spel om jag minns rätt. Spelen är a och o.


signatur

Det var detta...

Medlem

jag skulle lätt betala 6000-7000 spänn för den, men tror och hoppas att den kostar runt 4000-5000 i början, beroende på om man köper med mindre eller större hårddiske + tillbehör, för där ligger nog smärttröskeln för väldigt många!!

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

6995kr på Cdon Men det ändras väl antagligen.

Varför köpar man den på CDON för 6995 medans man kan få den för 4995 på Spelbuktiken kolla prisjakt först https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

12
Skriv svar