Odöda invaderar i Neverwinter

Robot
Odöda invaderar i Neverwinter

Zombies och annat ruttet skräp gör livet surt för dig och dina kamrater i Aldrigvinter. Nu i filmform.

#neverwinter


Medlem
Odöda invaderar i Neverwinter

Körde betan som var i helgen. Gillade det skarpt, helt i min smak. Fz-Guild, någon?


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Tycker spelet ser rätt okej ut faktiskt.

Det som är extremt avtändande är de extremt fåniga namnen på klasserna....

Medlem

om de bara inte hade gjort det till ett fucking "lås upp spelet genom att köpa varenda MB för 10kr st" så hade jag gärna spelat det, ser väldigt intressant ut.

Inaktiv
Skrivet av nilsmull:

om de bara inte hade gjort det till ett fucking "lås upp spelet genom att köpa varenda MB för 10kr st" så hade jag gärna spelat det, ser väldigt intressant ut.

Free-to-play är så fruktansvärt trasigt för konsumenter. Det skapas en enorm klyfta mellan spelare, att spelet helt och hållet tappar sin själ.

Personligen anser jag att om en utvecklare väljer att släppa sitt spel som "free-to-play", har de själva redan dömt spelar som mediokert eller sämre.

Jag menar, varför gör inte te.x Blizzard så med sina spel?

Kvalitén är det som skiljer...

Medlem

Ska det vara free-to-play ska det finnas ett gratisläge och ett premiumläge. Inte en jävla massa microtransaktioner även om jag förstår varför företag vill ha det så.

Medlem

Är så trött på den där manga-stilen under fighterna, extremsnabba stora rörelser med swishande ljud och ett ljus-sken bakom alla slag man gör. X_x

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Är så trött på den där manga-stilen under fighterna, extremsnabba stora rörelser med swishande ljud och ett ljus-sken bakom alla slag man gör. X_x

Vadå manga :(.
Jag har då aldrig läst en manga där det finns feta ljus-skenen bakom slag i strider och jag vet inte ens vart jag ska börja med att rörelser är snabba i manga :O.
Skämt åsido, jag tror du kanske ville säga "anime-stil".

Medlem
Skrivet av nilsmull:
Skrivet av FL3JM:

Är så trött på den där manga-stilen under fighterna, extremsnabba stora rörelser med swishande ljud och ett ljus-sken bakom alla slag man gör. X_x

Vadå manga :(.
Jag har då aldrig läst en manga där det finns feta ljus-skenen bakom slag i strider och jag vet inte ens vart jag ska börja med att rörelser är snabba i manga :O.
Skämt åsido, jag tror du kanske ville säga "anime-stil".

Alla andra fattade..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av rosski:

Ska det vara free-to-play ska det finnas ett gratisläge och ett premiumläge. Inte en jävla massa microtransaktioner även om jag förstår varför företag vill ha det så.

-Eller- så kan man ju har ett helt gratis spel, där man betalar för kosmetika..

Xp boosts och liknande funkar om de egentligen är överflödiga, som i GW2, men absolut inte om de är helt obligatoriska för att komma någonstans över huvud taget..

Det som skapar problem är inte free to play, det är sättet man försöker driva in pengar på och att det oftast lutar åt att "tvinga" folk att betala i alla fall.

GW2 är ett lysande exempel på när det görs rätt.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Är så trött på den där manga-stilen under fighterna, extremsnabba stora rörelser med swishande ljud och ett ljus-sken bakom alla slag man gör. X_x

Om jag kunde upptumma tusen gånger skulle jag ägna förmiddagen åt det.

Det där tjaffset tröttnade jag på för tio år sedan. Vad är problemet med, säg, ordentliga animationer i stället för färggranna, billiga grafikeffekter över precis hela skärmen?

I NWN och NWN2 minns jag att man kunde ta bort eller minska det där om man ändrade i konfigurationsfilerna, fast med den bieffekten att man fick mindre feedback under striderna förstås.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Namm:
Skrivet av FL3JM:

Är så trött på den där manga-stilen under fighterna, extremsnabba stora rörelser med swishande ljud och ett ljus-sken bakom alla slag man gör. X_x

Om jag kunde upptumma tusen gånger skulle jag ägna förmiddagen åt det.

Det där tjaffset tröttnade jag på för tio år sedan. Vad är problemet med, säg, ordentliga animationer i stället för färggranna, billiga grafikeffekter över precis hela skärmen?

I NWN och NWN2 minns jag att man kunde ta bort eller minska det där om man ändrade i konfigurationsfilerna, fast med den bieffekten att man fick mindre feedback under striderna förstås.

Tycker dock att NWN2 funkade utan större problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar