Sony ska skeppa 16 miljoner PS4 under 2013

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nja, 16 miljoner är nog att ta i. Med tanke på att det knappt är någon uppgradering och dosan är ännu värre nu..

Snarare ännu bättre, på alla fronter

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

6995kr på Cdon Men det ändras väl antagligen.

Varför köpar man den på CDON för 6995 medans man kan få den för 4995 på Spelbuktiken kolla prisjakt först https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

Spelbutken är inget att lita på när det gäller förhandsboknings priser. De ändrar priser utan att meddela, finns inga garantier där. Hänt mig flera ggr

Medlem

5499kr Låter som ett ok pris tycker jag!

Medlem

Lycka till säger jag bara, tror många har tröttnat på storförsäljarnas hype och BULLSHIT!

Kommer garva när folk gnyr om hur dålig den visade sig vara

Kommer nog dyka upp en hel del Rrod motsvarande problem då man väljer ATI / AMD rätt över, så räkna med att få bygga om maskinerna.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Nu är ju 16 miljoner skeppade inte samma sak som 16 miljoner sålda till slutkund, men det finns ingen möjlighet i världen att sälja så många PS4or om inte priset är löjligt lågt.

Att slå sig för bröstet och säga vi har skeppat 16miljoner PS4or är ju ingen bedrift om 10-12 miljoner är osålda.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

6995kr på Cdon Men det ändras väl antagligen.

Varför köpar man den på CDON för 6995 medans man kan få den för 4995 på Spelbuktiken kolla prisjakt först https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

Bättre fantasi-pris här: http://www.thehut.com/ps4-hardware/ps4-new-sony-playstation-4...


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

Jag förbereder mig på 5000kr. Det är en rimlig förväntant tror jag enligt de resonemang jag sett. Men mer än så så börjar jag nog knorra lite och kanske avvaktar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Ztreek:

...8GB DDR5 minne

Nästan rätt. 8 GB GDDR5, som bygger på DDR3.

sen när då?

Sist jag hörde skulle grafikminnet och ram-minnet vara ihop byggt eller något liknande..

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

6995kr på Cdon Men det ändras väl antagligen.

Varför köpar man den på CDON för 6995 medans man kan få den för 4995 på Spelbuktiken kolla prisjakt först https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

Jo jag vet, men lite märkligt att CDON säljer det för så jäkla mycket

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Stingshot:

vad kommer ps4:an att kosta?

hoppas på under 4000..

3000 har jag hört!

För billigt.

Hårdvaran i PS4 är inte av samma kaliber som den i PS3. 3000kr låter i och för sig lite väl lågt för ett lanseringspris, men jag tvivlar på att prislappen hamnar över 4000kr om Sony planerar att skeppa ut 16 miljoner exemplar runt om i världen innan året är slut. 3990kr lär bli det rekommenderade priset här i Sverige och sen när hysterin har stillnat efter några månader så kan den mycket väl gå att få tag på för runt 3000kr hos prispressarna.

6995kr på Cdon Men det ändras väl antagligen.

Varför köpar man den på CDON för 6995 medans man kan få den för 4995 på Spelbuktiken kolla prisjakt först https://www.spelbutiken.se/catalog/product/78265-playstation_...

Jo jag vet, men lite märkligt att CDON säljer det för så jäkla mycket

Det är ganska vanligt att butiker sätter ett skyhögt pris innan ett ordinarie pris har getts. Kanske är det för att avskräcka förhandsbokningar men samtidigt marknadsföra att man kommer sälja den? Det rätta priset lär vi få veta på E3, och allt innan dess ska tas med en nypa salt

Medlem

Jag väntar nog och ser vad Microsoft har i kikarn innan jag öppnar plånboken för någon utav dem.


signatur

Nämen!

Medlem

Förbokad sedan länge hos webhallen


signatur

Meep!

Medlem

Jag ska ha en i alla fall!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Ztreek:

sen när då?

DDR5 finns inte ens. De första DDR4-modulerna släpptes av Samsung för några månader sedan bara.
GDDR5 som Sony sagt att det är i PS4 bygger på DDR3.
http://en.wikipedia.org/wiki/GDDR5#Overview

Satte kaffet i halsen när jag hörde Victor Leijonhufvud säga i ett avsnitt av Fragzone att det var 8 GB DDR5. "Wooow!" tänkte jag eftersom jag inte ens visste det fanns. Men det gör det ju inte heller :/ Lätt att glömma det där G:et.

Ja det är bara ett trick av Sony, om det hade varit riktig DDR5, fy fan. Det är eftersom det är en APU (CPU+GPU) så kommer CPU:n ta del av GDDR5 ramen som gpun använder, alltså DDR3. Det är så jag har förstått det i alla fall.

Inaktiv

Blir nog att köpa ett relativt tidigt, fastän jag inte använder PS3 särskilt mycket nu, verkar fyran vara riktigt bra!

Medlem

Aaaaaand no one bought them so Sony died.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

16 miljoner gånger 3000kr = 48 miljarder kronor. Kanske skulle köpa lite aktier?

Tänkte först köpa en men väntar nog åtminstone på "Xbox720".

Å andra sidan köpte jag precis ett GTX580 som ihop med en fyrkärnig Q6600 @3,4Ghz och 4Gb RAM ändå kommer kunna visa bättre grafik med högre fps än PS4.

AMD´s åttakärniga Jaguar är väl som bulldozer, dvs det är inte 8st separata fysiska kärnor såsom tex en fyrkärnig Core i5. Och nu vet jag inte men om jaguar är liknande bulldozer så är det inte mycket att bli upphetsad över. Den nya Bulldozern som kom som åttakärnig prestanda-processor som i princip skulle vara efterföljare till Phenom II X4 å X6 var ju i verkligheten Sämre i alla spel.

Med det sagt så kommer det ändå bli en rejäl och märkbar förbättring av grafiken, men den blir inte bättre än en mainstream spel-PC för ca 2 år sedan.

Medlem
Skrivet av Bassepojken:

Blir nog att köpa ett relativt tidigt, fastän jag inte använder PS3 särskilt mycket nu, verkar fyran vara riktigt bra!

Jag känner likadant! Men nu kanske det är dags? Jag menar de titlar som kommer till PS4:an lockar ju med guld!
Sen kan man ju alltid koppla in mus och t-bord!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:

16 miljoner gånger 3000kr = 48 miljarder kronor. Kanske skulle köpa lite aktier?

Tänkte först köpa en men väntar nog åtminstone på "Xbox720".

Å andra sidan köpte jag precis ett GTX580 som ihop med en fyrkärnig Q6600 @3,4Ghz och 4Gb RAM ändå kommer kunna visa bättre grafik med högre fps än PS4.

AMD´s åttakärniga Jaguar är väl som bulldozer, dvs det är inte 8st separata fysiska kärnor såsom tex en fyrkärnig Core i5. Och nu vet jag inte men om jaguar är liknande bulldozer så är det inte mycket att bli upphetsad över. Den nya Bulldozern som kom som åttakärnig prestanda-processor som i princip skulle vara efterföljare till Phenom II X4 å X6 var ju i verkligheten Sämre i alla spel.

Med det sagt så kommer det ändå bli en rejäl och märkbar förbättring av grafiken, men den blir inte bättre än en mainstream spel-PC för ca 2 år sedan.

Testa med i alla fall 5000!


signatur

Niet.

12
Skriv svar