Sniper Ghost warrior 2.. nått luktar rutten fisk.

Medlem
Sniper Ghost warrior 2.. nått luktar rutten fisk.

Mycket strul kring det här spelet, ettan var mediokert och dog ut rätt snabbt. dock var multiplayer fantastiskt kul med bara snipers.. och det sålde väl närmare 2 miljoner kopior?

Hur eller hur, 2:an har ju skjutits upp massor men idag ska det släppas i USA, inte en enda recension syns till, svenska spelsajter/tidningar är lika tysta som graven och det släpps på fredag här i europa?
Nu har dem haft lång utvecklingstid, bytt team och köpt licens för Cryengine 3... 2-12 spelare online, co-op måntro? Butikerna listar det för 399/499 och kallar det en budgetskjutare... och det kan jag ta, jag kommer köpa det iaf. Men vart fan är recensionerna?

Fz.. har ni hört något? Har ni efterfrågat ett ex?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Förhandsköpte faktiskt det här i helgen på Steam, bra pris och då fick jag med ettan. Tycker den är helt okej, även om jag hatar att det är så mycket action. Vill ha långa skott i lugn och ro med smygande. Inte springa runt och skjuta massa folk på nära håll med ett prickskyttegevär.

Hoppas tvåan levererar, dags att få ett nytt prickskyttespel. Sniper Elite börjar bli tjatigt på femte genomspelningen.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Förhandsköpte faktiskt det här i helgen på Steam, bra pris och då fick jag med ettan. Tycker den är helt okej, även om jag hatar att det är så mycket action. Vill ha långa skott i lugn och ro med smygande. Inte springa runt och skjuta massa folk på nära håll med ett prickskyttegevär.

Hoppas tvåan levererar, dags att få ett nytt prickskyttespel. Sniper Elite börjar bli tjatigt på femte genomspelningen.

Håller med att en sniper inte ska springa runt o ösa på med sniper bössan eller ak mm. Vill också smyga runt o hitta bästa läget. Sniper elit lovade smartare AI men det var bara högre bullet drop oj vad jag blev besviken.
Tyckte att 1'an var lite för linjär så jag fick spela om en massa gånger då jag valde egna lösningar.

Hoppas 2'an blir lite friare och att aldrig tids kartor kommer in i spelet det avskyr jag det är för brådmogna fjortisar de kan spela cod om de vill rusa omkring

Köpten mitt ex (en steam kod via mail) på G2play för 215 kr helt ok pris. Hoppas på en trevlig helg.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jaja, varit inne och hämtat det i butik och ska sätta mig och spela lite senare ikväll, uppdaterar er med mina intryck (PS3 versionen). Nu är det verkligen "köpa grisen i säcken" men el-giganten har det för 399kr. Överkomligt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Linjärt och styrt i sp. Tråkiga banor, sunkiga uppdrag och trög A.I.
Multiplayer erbjuder bara 2 banor och en speltyp (TDM) och visst, båda banorna är relativt stora (Resort och Sarajevo) men ack så tråkiga. Ingen co-op heller.
Man varken känner eller ser att det är Cryteks cryengine dem använt här. Spelet ser absolut okej ut, men det är inget Crysis.
Nja.. för 200kr kan det vara ok, allt där över skulle jag nog rekommendera att spara till Metro, Army of two eller Bioshock.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ganska kul kommentarer men en inte helt seriös sniper spelare klantiga missar men underhållande dock.
Detta ser ut att vara bättre än ettan men det ger sig Ser fram emot mittex när det dimper ner i brevlådan


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar