"Jag borde flytta till Götgatan, Stockholm"

Flakmonkey
"Jag borde flytta till Götgatan, Stockholm"

Det är inte jag som säger det utan en liten kul Facebook-app från Svenska Fastighetsförmedlingen där man får fylla i hur högt man värderar olika saker kring sitt boende som närhet till butiker, natur, etc. Nu känns det såklart fel att tipsa om en sådan sak, allt som har med Facebook är ju ont och kanske då speciellt det där man ska gilla någon sida eller app för att få göra något kul men den här var faktiskt värt besväret. Jag blev nämligen rätt förvånad över att den ändå tog min prefenser och kom väldigt nära där jag vill bo.

För den som inte vet så ligger Götgatan på Södermalm i Stockholm (åtminstone den som de hänvisar till här) och när jag och tjejen har tittat på potentiella lägenheter så har mycket kretsat kring just Södermalm. Kanske inte just Götgatan, den är ju lite väl "gapig" men södra mälarstrand är ju fantastiskt fint och Mariatorget är mysigt samtidigt som det är nära röda linjen vilket är något av ett krav. Synd bara att det ska kosta därefter också för det är ju inte det enda kravet. Lägenheten får ju inte vara för liten, för dåligt planerad, för långt ner, för mycket avgaser, etc etc etc... fast jag tror nog att man kommer tvingas skruva ner de kraven lite och kompromissa, annars lär man leta hela livet utan att hitta något som stämmer på allt och som man samtidigt har råd med.

Men men var skulle ni vilja hamna i Sverige om ni fick bestämma och stämmer det överens med vad appen säger att du bör bosätta dig?

Till appen

#blogg

Medlem
"Jag borde flytta till Götgatan, Stockholm"

Jag hamnade i Visby och där vill jag definitivt inte bo, även om staden i sig är ganska fin ..

ZF
Medlem

hmm.. en icke inmutad grotta i Svartliden.

close enough..

Japan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Berlin har alltid hållt en plats i mitt hjärta.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Linköping... tydligen?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Såg en sparvhök som åt en duva på götgatan - ett klipp som DN hade... otrevligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar