World of Tanks slår nytt rekord i flest spelare på en server
Nästa Guinness-bok kommer återigen innehålla World of Tanks på flest spelare på en mmo-server. Hela 190 541 spelare hanterades av en av spelets fem servrar.
#wargaming, #world-of-tanks, #gas-powered-games, #day-1-studios
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Vilken server var det?
EU, US eller RUS?
Lite kul att veta tycker jag.
http://worldoftanks.eu/news/6376-world-tanks-sets-new-guinnes...
RU2 Server
Ryska servrarna består av flera stycken servrar men här var det just RU2
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
Det är ett MMO. Som kan läsas på About page.
http://worldoftanks.eu/game/guide/en/general/about_world_tank...
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Förklara hur WoT på något vis kan anses vara för ett MMO? Isåfall kan ju CoD, Battlefield med mera också räknas som just MMO's. Det är inget annat än instans-baserade matcher hela bunten. Den enda väsentliga skillnaden är att man spelar med/mot måfå motståndare varenda match. Knappast något som gör ett spel till ett MMO på något som helst vis. Ett riktigt MMO är ett spel där alla spelare i en server kan interagera med varandra hela tiden. Sorry, men det enda spel som håller det här rekordet är fortfarande EVE Online med dess 60k något simultana spelare för ett par år sedan.
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Förklara hur WoT på något vis kan anses vara för ett MMO? Isåfall kan ju CoD, Battlefield med mera också räknas som just MMO's. Det är inget annat än instans-baserade matcher hela bunten. Den enda väsentliga skillnaden är att man spelar med/mot måfå motståndare varenda match. Knappast något som gör ett spel till ett MMO på något som helst vis. Ett riktigt MMO är ett spel där alla spelare i en server kan interagera med varandra hela tiden. Sorry, men det enda spel som håller det här rekordet är fortfarande EVE Online med dess 60k något simultana spelare för ett par år sedan.
Det är skillnad på ett MMO och MMORPG. Fyi
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Förklara hur WoT på något vis kan anses vara för ett MMO? Isåfall kan ju CoD, Battlefield med mera också räknas som just MMO's. Det är inget annat än instans-baserade matcher hela bunten. Den enda väsentliga skillnaden är att man spelar med/mot måfå motståndare varenda match. Knappast något som gör ett spel till ett MMO på något som helst vis. Ett riktigt MMO är ett spel där alla spelare i en server kan interagera med varandra hela tiden. Sorry, men det enda spel som håller det här rekordet är fortfarande EVE Online med dess 60k något simultana spelare för ett par år sedan.
Det är skillnad på ett MMO och MMORPG. Fyi
Jaså?
Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Massive Multiplayer Online First Person Shooter.
Massive Multiplayer Online etc etc.
Med andra ord, genre har ingen som helst betydelse. Och med Guinnes logic så är alla multi-player spel som har många spelare oavsett interaktiosbegränsningar eller tillfälliga instanser för "massive". Vilket inkluderar som sagt allting från Battlefield till CoD till Team Fortress till League of Legends till Starcraft.
Övertyga mig gärna att dessa ovannämnda spel inte är MMO's och ge skäl till varför. Allt du kontrar med kommer jag använda emot dig angående WoT.
Detta känns som en udda sport att få flest inloggade på samma server. då kan man ju snart börja jämföra detta med något spel som inplenterats till facebook som några miljoner spelar samtidigt.
Att få flest inlogg samtidigt till ett spel borde ha att göra med hur många spelare som kan träffas i den virituella världen samtidigt och inte stå och idla i nåt "väntrum". Nej, man borde istället jämföra med spelet man vs machine där man faktiskt försökte få 1000 spelare att spela emot varandra samtidigt på samma bana. det blev kanske inte riktigt 1000 spelare då det var 6-10 spelare som droppade ur, men DET var ett sant rekord att sträva efter!
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Förklara hur WoT på något vis kan anses vara för ett MMO? Isåfall kan ju CoD, Battlefield med mera också räknas som just MMO's. Det är inget annat än instans-baserade matcher hela bunten. Den enda väsentliga skillnaden är att man spelar med/mot måfå motståndare varenda match. Knappast något som gör ett spel till ett MMO på något som helst vis. Ett riktigt MMO är ett spel där alla spelare i en server kan interagera med varandra hela tiden. Sorry, men det enda spel som håller det här rekordet är fortfarande EVE Online med dess 60k något simultana spelare för ett par år sedan.
Det är skillnad på ett MMO och MMORPG. Fyi
Jaså?
Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Massive Multiplayer Online First Person Shooter.
Massive Multiplayer Online etc etc.
Med andra ord, genre har ingen som helst betydelse. Och med Guinnes logic så är alla multi-player spel som har många spelare oavsett interaktiosbegränsningar eller tillfälliga instanser för "massive". Vilket inkluderar som sagt allting från Battlefield till CoD till Team Fortress till League of Legends till Starcraft.
Övertyga mig gärna att dessa ovannämnda spel inte är MMO's och ge skäl till varför. Allt du kontrar med kommer jag använda emot dig angående WoT.
Jaha ok då, vart hade du sattit WoT då? MMOTPG? Massive Multiplayer Online Tank Playing Game eller? Det finns ingen genre där WoT hör till egentligen, kanske Action. Anledningen till att CoD och Battlefield inte är MMO's är för att de har en klar plats, FPS. MMO = A massively multiplayer online game (also called MMO and MMOG) is a multiplayer video game which is capable of supporting large numbers of players simultaneously. CoD och Battlefield är INTE multiplayer spel. De har Single Player kampanjer och de har dedikerade servrar som INTE gäller för MMO's, där hela spelet hostas på några servrar i olika regioner. Även om det inte är det mest logiska så måste du inse fakta, WoT ÄR ett MMO. Utvecklarna säger det, kritiker säger det, de får belöningar inom kategorin MMO osv.
Det enda jag skulle kritisera är att de är inte så många spelare på samma ställe på en gång, vilket man kan tro. Utan bara där på servern. Lite synd
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Förklara hur WoT på något vis kan anses vara för ett MMO? Isåfall kan ju CoD, Battlefield med mera också räknas som just MMO's. Det är inget annat än instans-baserade matcher hela bunten. Den enda väsentliga skillnaden är att man spelar med/mot måfå motståndare varenda match. Knappast något som gör ett spel till ett MMO på något som helst vis. Ett riktigt MMO är ett spel där alla spelare i en server kan interagera med varandra hela tiden. Sorry, men det enda spel som håller det här rekordet är fortfarande EVE Online med dess 60k något simultana spelare för ett par år sedan.
Det är skillnad på ett MMO och MMORPG. Fyi
Jaså?
Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Massive Multiplayer Online First Person Shooter.
Massive Multiplayer Online etc etc.
Med andra ord, genre har ingen som helst betydelse. Och med Guinnes logic så är alla multi-player spel som har många spelare oavsett interaktiosbegränsningar eller tillfälliga instanser för "massive". Vilket inkluderar som sagt allting från Battlefield till CoD till Team Fortress till League of Legends till Starcraft.
Övertyga mig gärna att dessa ovannämnda spel inte är MMO's och ge skäl till varför. Allt du kontrar med kommer jag använda emot dig angående WoT.
Jaha ok då, vart hade du sattit WoT då? MMOTPG? Massive Multiplayer Online Tank Playing Game eller? Det finns ingen genre där WoT hör till egentligen, kanske Action. Anledningen till att CoD och Battlefield inte är MMO's är för att de har en klar plats, FPS. MMO = A massively multiplayer online game (also called MMO and MMOG) is a multiplayer video game which is capable of supporting large numbers of players simultaneously. CoD och Battlefield är INTE multiplayer spel. De har Single Player kampanjer och de har dedikerade servrar som INTE gäller för MMO's, där hela spelet hostas på några servrar i olika regioner. Även om det inte är det mest logiska så måste du inse fakta, WoT ÄR ett MMO. Utvecklarna säger det, kritiker säger det, de får belöningar inom kategorin MMO osv.
Det enda jag skulle kritisera är att de är inte så många spelare på samma ställe på en gång, vilket man kan tro. Utan bara där på servern. Lite synd
Skapa en ny genre alt. Tank Battle?
När kom moba genren?
Det är ju inte suffixet som är problemet i genren här. Det är prefixet MMO som betyder MASSIVE multiplayer online som folk inte tycker passar in på WoT då du inte kan se mer än typ 40-60 pers (?) samtidigt. Det är som en stor multiplayer match i BF3 och det är inte ett MMO
Här är en som fattar poängen
Som sagt, MMO är det inte. Om jag skapar en tetris klon samt kallar det tetris MMO är det automatiskt ett MMO då med?
Gnäller inte på fz utan mer på spelmedia i allmänhet då det är väldigt lite kritiskt tänkande i branshen och de köper i princip alltid vad utgivarna säger rakt av...
Enda undantaget är väl om battlefield 4 skulle döpas om till Battlefield MMO/Online och marknadsföras som ett MMO...
Synd bara att WoT inte är ett MMO. Ogiltigt "rekord" med andra ord.
I dina ögon eller?
Det vann förra året pris för "Best MMO" av Golden Joystick
http://www.goldenjoystick.com/best-mmo/world-of-tanks
Förklara hur WoT på något vis kan anses vara för ett MMO? Isåfall kan ju CoD, Battlefield med mera också räknas som just MMO's. Det är inget annat än instans-baserade matcher hela bunten. Den enda väsentliga skillnaden är att man spelar med/mot måfå motståndare varenda match. Knappast något som gör ett spel till ett MMO på något som helst vis. Ett riktigt MMO är ett spel där alla spelare i en server kan interagera med varandra hela tiden. Sorry, men det enda spel som håller det här rekordet är fortfarande EVE Online med dess 60k något simultana spelare för ett par år sedan.
Det är skillnad på ett MMO och MMORPG. Fyi
Jaså?
Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Massive Multiplayer Online First Person Shooter.
Massive Multiplayer Online etc etc.
Med andra ord, genre har ingen som helst betydelse. Och med Guinnes logic så är alla multi-player spel som har många spelare oavsett interaktiosbegränsningar eller tillfälliga instanser för "massive". Vilket inkluderar som sagt allting från Battlefield till CoD till Team Fortress till League of Legends till Starcraft.
Övertyga mig gärna att dessa ovannämnda spel inte är MMO's och ge skäl till varför. Allt du kontrar med kommer jag använda emot dig angående WoT.
Jaha ok då, vart hade du sattit WoT då? MMOTPG? Massive Multiplayer Online Tank Playing Game eller? Det finns ingen genre där WoT hör till egentligen, kanske Action. Anledningen till att CoD och Battlefield inte är MMO's är för att de har en klar plats, FPS. MMO = A massively multiplayer online game (also called MMO and MMOG) is a multiplayer video game which is capable of supporting large numbers of players simultaneously. CoD och Battlefield är INTE multiplayer spel. De har Single Player kampanjer och de har dedikerade servrar som INTE gäller för MMO's, där hela spelet hostas på några servrar i olika regioner. Även om det inte är det mest logiska så måste du inse fakta, WoT ÄR ett MMO. Utvecklarna säger det, kritiker säger det, de får belöningar inom kategorin MMO osv.
Det enda jag skulle kritisera är att de är inte så många spelare på samma ställe på en gång, vilket man kan tro. Utan bara där på servern. Lite synd
Ordet MMO är väldigt luddigt och har blivit för brett dom senaste åren. Tanks faller in i den luddiga kategorin då det egentligen är exakt likadant som dina ovan nämnda spel CoD/Battlefield. Båda spelen har Ranking system, Klan system, matchmaking(även om dom fungerar lite sämre), progression och massa annat som WoT har. Det läggs konstant till vapen och banor till BF3.
Alla spelen spelas på varsin server med dryga 20-60 spelare. Alla progression hänger med dig vart du än går. Dom kräver login etc. Och alla 3 spelen har miljontals med spelare. Men ingen va spelen har den egentliga MMO meningen att ha hundratalls med spelare på en och samma server.
Bara för att Wargaming kallar sitt spel för ett MMO betyder det inte att det är ett MMO. Tanks är inget annat än ett vanligt F2P Multiplayer spel med en loginportal som råkar har en kvarts miljon spelare. Blizzard lyckades ha ännu fler på Diablo 3s Login Portal och dom gick inte till Guinness och lurade till sig ett falsk rekord.
Idono. That's me!
Det är ju inte suffixet som är problemet i genren här. Det är prefixet MMO som betyder MASSIVE multiplayer online som folk inte tycker passar in på WoT då du inte kan se mer än typ 40-60 pers (?) samtidigt. Det är som en stor multiplayer match i BF3 och det är inte ett MMO
Här är en som fattar poängen
Hehe, tack
Jag är ju uppenbarligen inte den enda men tror en del argument försvinner i massiva vägar av text!