I veckans Fragzone: Paradox och den galna spelmånaden

Robot
I veckans Fragzone: Paradox och den galna spelmånaden

Paradox Interactive-chefen Fredrik konstaterar att datorer som spelplattform är långt ifrån död och vi går igenom de vansinnigt många releaserna i mars. Och Victor är emot massmord.

#paradox-interactive


Medlem
I veckans Fragzone: Paradox och den galna spelmånaden

Äntligen! Men fan att man inte kan se detta på tvn browsern i tvn får slut på minne om jag kört detta där. Nerladdningsmöjlighet vore något så man kan streama.

Medlem

Jag hade gärna sett mer våld i spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket bra avsnitt, särskilt raljerandet! Håller verkligen med Leijonhufvud!

Medlem

Fan, jag visste inte att Alec Baldwin hade en fjärde brorsa.

(snubben på bannern)

Förresten, vad säger han i slutet?

"- Det är nu du kommer få fnbdgdpde räcket"

Medlem

Så jävla rätt Victor! Jag störde mig flera gånger av allt meningslösa dödande i Tomb Raider, och det är inte det första spelet där jag känner att skjutandet tar för mycket plats. Håll masskjutandet till krigsspel. Övriga spel, och framför allt äventyr, skulle bara må bättre av färre men mer känslofyllda vapenstrider. Lara Croft är bara en arkeolog och ingen killing machine, så varför allt dödande?

AW8
Medlem

Paradox är gudar och Crusader Kings 2 är stöpt i Valhall.

Håller med Victors raljerande om den ständiga hetsen i spel. De spenderar otalig tid på att detaljera områden, och försöker sedan skynda spelaren igenom det.
Försöker själv oftast att ta mig vidare så långsamt som möjligt och undersöka varenda område grundligt. När man håller på som jag så finns inget mer irriterande än hur storyn knackar på och börjar hetsa en. Nog för att det passar i vissa situationer, men det känns ju som att det händer nästan jämt i nästan varenda spel man spelar.

GTA gör det dock bra eftersom att man oftast kan återkomma och undersöka stället senare (till och med i multiplayer med en kompis!) men det är väl något av ett sidospår.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Åh tack för att ni grävde fram Outcast soundtracket till paradox intervjun! Those were the days

Medlem

Ni går från klarhet till klarhet med detta program. Riktigt bra.

Medlem

Ni har blivit riktigt bra riktigt snabbt.

Håller med raljeringen också. Tomb Raider börjar som Lost eller något skönt matinéäventyr men slutar som massmord och blir därmed ointressant. Varför inte göra ett spel där naturen är motståndaren och det finns möjlighet till några få våldsamma konfrontationer där utgången berör?

Medlem

fantastiskt avsnitt. Fruktansvärt hög nivå ni håller på avsnitten samtidigt som det är en skön lite avslappnad stämning i studion.
Victors raljerande var spot-on, och intervjun var mycket intressant.

Medlem

Ni är ju för fan tre kungar, sittandes på varsin tron! Inte skrattat så här mycket på ett bra tag, och intervjun med Fredrik Wester kan ha varit den mest intressanta sedan första avsnittet och Josef Fares. Raljeringen, som många redan skrivit, innehåller så mycket tänkvärt och sant att man nästan får en uppebarelse.

Great job, till alla er som är involverade i Fragzone!

Medlem

Jag håller med Victor. Många gånger när jag spelade Tomb Raider så klättrade jag så högt upp jag kunde bara för att se hela denna underbara vy dem byggt upp. Många tillfällen var det även så att saker och ting skulle göras snabbt, springades och skjutandes med massa fiender runt omkring och det ledde till att man inte hann se den vackra omgivningen som man anade i ögonvrån.
Då tänkte jag exakt samma sak, detta har tagit dem veckor att åstadkomma och nu såg jag knappt något av det utan sprang bara förbi allt, där jag helst velat stanna upp en stund.

Medlem

Vid 21:45 så blir bilden grön, ljudet stängs av och den hoppar fram till ca 25:00 på 2 röda... Wtf?

Medlem

Hade gärna sett alla avsnitt men buffrandet gör det omöjligt... Youtube klipp med full hd buffrar på några sekunder, wtf?

Medlem

Man blir ju bortskämd. Bra i alla kategorier!

Medlem

Bra avsnitt!Gillar Paradox skarpt.

Medlem
Skrivet av Robez:

Bra avsnitt!Gillar Paradox skarpt.

Du får en tumme för din avatar, nostalgin flödar!

Medlem

Det är väldigt skoj att ni möter svenska utvecklare och diskuterar lite allt möjligt

Medlem

Har för mig att tunnelbanorna i simcity 4 kom med en expansion.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Visst dödad det onödigt mycket. men bättre i spel än irl
Man ska ju avreagera sig på något...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tänk om CoD skulle ta en Jarhead vändning?


signatur

Nämen!

Medlem

Vet int ja men kändes som att Fredrik Wester bara var ivägen och förstörde lite av mitt Eftermiddagsmys igår, känns som ni tog ett helt program med honom för ni inte hade nått själv kanske, men ralljeringen var helt rätt! mindre döda mer story till single player!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sageen:

Vet int ja men kändes som att Fredrik Wester bara var ivägen och förstörde lite av mitt Eftermiddagsmys igår, känns som ni tog ett helt program med honom för ni inte hade nått själv kanske, men ralljeringen var helt rätt! mindre döda mer story till single player!

Hade nått?

Vi intervjuade även Gordon van Dyke (även han på Paradox) och även om han hade massa intressant att berätta funkade det inte tillsammans med Westers snack. Kanske kommer vid ett annat tillfälle.


signatur
Inaktiv

Synd att man inte kan hoppa framåt. Kollade på en del igår och tänkte fortsätta men märkte nu att det inte gick att hoppa fram i tid (utöver det som buffrats).

Gillar Paradox, de gör strategispel och är dedikerade till PC. Enda problemet är många buggiga releaser, en del otäckt buggiga (Magicka, SotS II t.ex.)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi intervjuade även Gordon van Dyke (även han på Paradox) och även om han hade massa intressant att berätta funkade det inte tillsammans med Westers snack. Kanske kommer vid ett annat tillfälle.

Ja gör det! Om inte på en måndagsrelease så kanske som ett sidospår. Som ett fan av deras strategispel tyckte jag att det var skitkul att lyssna på Fredrik.

Inaktiv

Måste få vara lite petig. Victor sa att Paradox vuxit fram ur Europa Universalis och Hearts of Iron, "turordningsbaserade historiska strategispel" och ingen sa emot. De är realtidsspel, långsam och pausbar men inte turordningsbaserade.

I övrigt fantastiskt bra, riktigt bra intervju med Fredrik från Paradox.

Medlem

Paradox är säkert unika i att ha en chef med historia i ekonomi snarare än spel. Verkligen ett positivt tecken.

Medlem

43 minuter ren kvalité! Skön humor som vanligt, väldigt bra genomgång av spelmånaden, mycket intressant och bildande intervju och raljeringen, Leijonhufvud satte klara, slipade, minutiösa, roliga uttryck på vad jag också känt med spel av viss genre i flera år! "Jag märker själv till slut hur jag sitter snett i soffan med halvslutna ögon och skjuter fienderna i huvudet som att det vore rutin." hahaha xD Hög igenkännelsegrad på den! Hoppas verkligen det blir strider med mer personlighet och förspel i framtidens actionspel. Det är mycket mer spännande, upphetsande, hög "thrill"-faktor och engagerande.

Medlem

Och, synd att videospelaren inte vill funka nu med de senare versionerna av Android i smartphonen då flash player tagits bort. Har spontant försökt återställa flash player manuellt men inte lyckats. Om någon vet hur man löser detta säg gärna! Annars ser jag fram emot en mer kompatibel videospelare, eller självklart det mest önskvärda, att avsnitten läggs upp direkt på Youtube! Men ni har säkert era skäl till hur ni vill ha det, respekterar det.

12
Skriv svar