Vad vill du veta om Watch Dogs?

Medlem

Undrar huruvida kontrollen och styrningen kommer vara, dvs spelmekaniken, etc. Tyckte AssCreed var väldigt stelt och oengagerat och mest buttonmash så var striden över.

Också intresserad av att veta hur scriptad AI:n är och om det är mer skyrim snarare än t ex uncharted vad gäller linjära aspekten.

Medlem

hur öppen komer välden vara ?
hur verklig komer hacking vara ? (comand line plix!)

vilken detalj nivå kommer det vara på vapen ?
hur "authentiskt" kommer deta vara i känsla på saker ? specielt hacking ?

Vad kommer detta spel att skilja sig från deus ex spelen ?

Medlem

Kan man gå in och upp i husen, eller är hela spelet på gatunivå?

Skrivet av mats:

Always DRM? Eller har de lärt sig av tidigare misstag och pågående kontroverser?
Hur ser de på ovanstående frågor rent generellt?

Det har du ju gått med förra året att det är borta!

Testpilot

Vad innebär multiplayerbiten , kommer andra spelare att interagera med staden men du kommer aldrig se dem?

Eller kommer man vara 2 hackers som konkurrerar om att hacka saker i staden och att man kan stöta på varandra?

Medlem

Filmen som ni skickade med i den här tråden känns väldigt sönderscriptat. Är den det?

- Det tycker jag är en bra fråga.
Självklart är den det

Medlem

Jag har en känsla av att det här spelet kommer bli skit. Jämför videon på FZ med den här

Allt är skriptat. Man märker vissa skillnader, men i det stora hela så är allt som händer skriptat. T.ex. så krockar polisbilen som får sitt hjul bortskjutet in i en lyktstolpe i ena filmen, men i den andra så kör han vidare. Är det bara en ren slump att polisbilen kommer från exakt samma ställe vid samma tidpunkt? Och det samma gäller polisbilen som kommer alldeles innan och som kör in i ett hinder.

Nä, Ubisoft lär tyvärr blåsa oss igen. På E3 så blev jag så exalterad av spelet, men nu känner jag bara att det kommer bli en vanligt hederlig överhype som kommer göra folk besvikna för att det inte erbjuder vad Ubisoft lovat oss.

Medlem

Är myndigheterna så korkade som de verkat vara på alla filmer hittills? Är de så tekniskt underlägsna att de inte har en aning om vad den "undre världen" hittar på med sin teknik?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kommer man att kunna välja kläder i spelet, och i så fall, hur djupt kommer det systemet att vara då?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det såg grymt kul ut!:)
Glömde frågan

Kommer det finnas olika små roliga grejer? Som t.ex. i gta IV då man kan sitta vid datorn, kolla på tv, gå på stripklubb osv


signatur

''You've met with a terrible fate, haven't you?'' — Happy Mask Salesman (Majora's Mask)

Medlem

Något jag undrar är om det kommer att finnas co-op eller någon typ av multiplayer ?

Medlem

Jag vill gärna spela där man är helt fritt, alltså som skyrim men mer frihet, din värld där det är realistisk som t ex gör jag någonting stor nyhet så står det på nyheter t ex. att världen ska vara precis som realitet.

Story är rätt tråkig i ett spel numera, jag vill göra en egen story. Kommer det finnas i spelet? Alltså GTA har ett eget story, men man vill vara mer fri.

Inaktiv
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Segas:

Stöd för riktig co-op? Är spelet exklusivt för Ubisofts egen "klient"? Är PC-spelet ännu en värdelös portning från konsolutvecklingen?

Jag tror du vet svaret redan på de två sista frågorna

Faktiskt inte, även om det finns en viss antydan till syrlig ironi i frågorna. Alla Ubisoft-spel är ju inte bundna till sin egen Launcher-App (tack och lov), och spelet SÄGS utvecklas på PC -och- Playstation 4 (därefter andra enheter).

Huruvida det stämmer är en annan sak...

Medlem

Hur avancerad fighting kommer vi får se? Någon insperation från Sleeping Dogs eller Batman: Arkham City kanske?

KoP
Medlem

"Vad vill du veta om Watch Dogs?"

Ingenting. Jag vill upptäcka det själv utan att vara upphypad. Det är när man inte har några förväntningar man blir som mest överraskad.

Medlem

Erbjuds FOV över 70 eller anpassat för PC eller är denna låst?
Kan HUD anpassas till PC (med mindre ikoner, mindre font etc)?
Erbjuds avancerade grafikinställningar för PC?
Går det att klara spelet utan att döda någon?
Vad är skillnaden mellan konsolversionen och PC-versionen?

Medlem

Kommer man att kunna rida på pudlar? Kommer huvudkaraktären att vara känslig för sprit och hostar om han kommer i närheten av ciggaretter? Är han feminist? Lider han av torgskräck? Planerar ni en kavalkad av spelsläpp? Ni borde låtit första spelet heta Watch Dog, sen Watch Dogs, sen The Watching Dogs, sen Watch the Dog etc etc etc....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av tirim4:

I filmsekvensen ovan så stoppar huvudkaraktären ett brott men kommer liknande situationer gå att lösa på ett mindre våldsamt sätt? Känns moraliskt ifrågasättbart att rädda ett liv genom att ta ett/kanske flera andra samt skapa totalt kaos.

Sen lär ju inte polismännen som kör in i en metallstolpe och den andra polisbilen han skjuter punktering på må så bra heller. Ska man spinna vidare ännu hårdare så lär ju dom i butiken han springer igenom fått en smärre chock.

Medlem
Skrivet av sillensillen:
Skrivet av tirim4:

I filmsekvensen ovan så stoppar huvudkaraktären ett brott men kommer liknande situationer gå att lösa på ett mindre våldsamt sätt? Känns moraliskt ifrågasättbart att rädda ett liv genom att ta ett/kanske flera andra samt skapa totalt kaos.

Sen lär ju inte polismännen som kör in i en metallstolpe och den andra polisbilen han skjuter punktering på må så bra heller. Ska man spinna vidare ännu hårdare så lär ju dom i butiken han springer igenom fått en smärre chock.

Det var det jag tänkte på.

12
Skriv svar