The Witness körs bättre på PS4 än PC

Robot
The Witness körs bättre på PS4 än PC

Jonathan Blow har pratat om The Witness och Playstation 4.

#braid, #the-witness, #sony


Medlem
The Witness körs bättre på PS4 än PC

Dåligt kodat mao..

Inaktiv

Precis...och RAM fungerar lite annorlunda i en konsol, än i en PC.

Medlem

Nope.

Finns alltid snabbare hårdvara till PC.
Jag tror de mäter från en vanlig gamingdator, inte en high end

Medlem

Känns som att Jonathan Blow blåser Sonys snopp. Spelar ingen roll vad han säger, han FICK betalt av Sony för att göra The Witness tidsexklusivt på PS4. Ingen med sinnet i behåll skulle välja att släppa ett spel tidsexklusivt om det inte fanns pengar involverat. Och är det så som han säger, ja då är karln helt dum i huvudet.

Medlem

Its ober Mustar race is finished!
Ps4 better hardware!
ps4 hit ps4 dit

jag undrar hur mycket de får betalt för att sitta och skrika en massa lögner.
hur mycket ljög de inte om ps3

Inaktiv

Löjligt. Inget slår en hembyggd persondator.

Medlem

PS4:an klarar inte av spel som Crysis 3, Far cry 3 och Arma 3 på ultra med sin hårdvara. Det är fakta. Man kan ju undra hur mycket tid de har lagt på PC respektive PS4 verisionerna...

Medlem

Sponsrat av Sony? Givetvis säger han så.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

PS4:an klarar inte av spel som Crysis 3, Far cry 3 och Arma 3 på ultra med sin hårdvara. Det är fakta.

Hur vet du det?

Hur som helst så jämför väl de som diskuterar dylik prestanda en PS4 med en "normal" PC. Det är klart att en PC som kanske kostar fem gånger mer också presterar bättre - troligen ej fem gånger bättre dock.

Inaktiv

Självklart måste nu både Sony och sen Microsoft påpeka för alla hur speciell PS4 och Xbox 3 är, när de nu är mer lika standard-PC än någonsin.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

PS4:an klarar inte av spel som Crysis 3, Far cry 3 och Arma 3 på ultra med sin hårdvara. Det är fakta.

Hur vet du det?

Hur som helst så jämför väl de som diskuterar dylik prestanda en PS4 med en "normal" PC. Det är klart att en PC som kanske kostar fem gånger mer också presterar bättre - troligen ej fem gånger bättre dock.

Därför att jag har kollat på PS4:ans komponenter och bedömer att det inte skulle klara av det.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

PS4:an klarar inte av spel som Crysis 3, Far cry 3 och Arma 3 på ultra med sin hårdvara. Det är fakta.

Hur vet du det?

Hur som helst så jämför väl de som diskuterar dylik prestanda en PS4 med en "normal" PC. Det är klart att en PC som kanske kostar fem gånger mer också presterar bättre - troligen ej fem gånger bättre dock.

Därför att jag har kollat på PS4:ans komponenter och bedömer att det inte skulle klara av det.

Nu är det ju löjligt stor skillnad mellan arma,crysis och farcry 3 så vetifasen hur du tänker när du jämför där. Vad ps4an har som pc inte har i något bredd är ju det extremt snabba ram-minnet men utöver det finns det väl inte så mycket att hurra över.

Vilket skitsnack.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Känns som att Jonathan Blow blåser Sonys snopp. Spelar ingen roll vad han säger, han FICK betalt av Sony för att göra The Witness tidsexklusivt på PS4. Ingen med sinnet i behåll skulle välja att släppa ett spel tidsexklusivt om det inte fanns pengar involverat. Och är det så som han säger, ja då är karln helt dum i huvudet.

You said it. Äntligen har någon talat sanningen!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Därför att jag har kollat på PS4:ans komponenter och bedömer att det inte skulle klara av det.

Nu fungerar ju inte komponenter riktigt likadant i konsoler och PC. Jag tror att det var John Carmack som på någon fråga svarade att man får ut ungefär dubbelt så mycket "kraft" ur en konsol om den är baserad på samma komponenter som en motsvarande PC.

Medlem

Suuuuck, bara inte det blir taskiga pc-portar till ps4an;-)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

PS4:an klarar inte av spel som Crysis 3, Far cry 3 och Arma 3 på ultra med sin hårdvara. Det är fakta. Man kan ju undra hur mycket tid de har lagt på PC respektive PS4 verisionerna...

Finns ingen logik i det du påstår. Jag tror PS4 klarar dessa spel på Ultra utan problem.

Anledningen? Precis samma sak som står i artikeln, konsollen slipper brottas med ett OS som hindrar komponenterna att nyttjas fullt ut, drivrutiner som ej är optimerade samt massa bakgrundsprocesser som ligger och tuggar...

DET är däremot fakta.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Därför att jag har kollat på PS4:ans komponenter och bedömer att det inte skulle klara av det.

Nu fungerar ju inte komponenter riktigt likadant i konsoler och PC. Jag tror att det var John Carmack som på någon fråga svarade att man får ut ungefär dubbelt så mycket "kraft" ur en konsol om den är baserad på samma komponenter som en motsvarande PC.

Sen RAGE är han att anse som icke trovärdig.

Medlem

Haters, haters everywhere!

Medlem

Ps4 kommer dominera next gen, tack Sony

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Dåligt kodat mao..

"Herro, I have no idea what I'm talking about."

Problemet med PC är att vi har ett lager med drivrutiner som är långt ifrån snabbt.

Medlem

Haha där fick ni era pc fanboys

Medlem

Köra genom Windows....

Go Linux then?


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Därför att jag har kollat på PS4:ans komponenter och bedömer att det inte skulle klara av det.

Nu fungerar ju inte komponenter riktigt likadant i konsoler och PC. Jag tror att det var John Carmack som på någon fråga svarade att man får ut ungefär dubbelt så mycket "kraft" ur en konsol om den är baserad på samma komponenter som en motsvarande PC.

Får mig att tänka på PC Gamers löjliga artikel om vilka komponenter en gaming-PC skulle behöva för att matcha en PS4 - de valde ett GTX 660 med likvärdiga delar i övrigt samt 8 gb RAM. Jo tjena, helt likvärdigt att jämföra en dator med spelkapacitet med en maskin helt byggd för spelande som inte behöver dras med något OS.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Får mig att tänka på PC Gamers löjliga artikel om vilka komponenter en gaming-PC skulle behöva för att matcha en PS4 - de valde ett GTX 660 med likvärdiga delar i övrigt samt 8 gb RAM. Jo tjena, helt likvärdigt att jämföra en dator med spelkapacitet med en maskin helt byggd för spelande som inte behöver dras med något OS.

Var det den artikeln där de också hade räknat med att man skulle köpa låda, PSU och kablar för totalt 60 dollar eller något liknande?

Inaktiv

Så hans spel är tidsexclusivt? Klart han säger att det fungerar bättre till PS4 då. Han har ju pengar att vinna på det.

Grafikmässigt var ju spelet inget att hurra för heller, och kan ju omöjligt kräva någon kraftigare dator.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

PS4:an klarar inte av spel som Crysis 3, Far cry 3 och Arma 3 på ultra med sin hårdvara. Det är fakta.

Hur vet du det?

Hur som helst så jämför väl de som diskuterar dylik prestanda en PS4 med en "normal" PC. Det är klart att en PC som kanske kostar fem gånger mer också presterar bättre - troligen ej fem gånger bättre dock.

Därför att jag har kollat på PS4:ans komponenter och bedömer att det inte skulle klara av det.

Nu är det ju löjligt stor skillnad mellan arma,crysis och farcry 3 så vetifasen hur du tänker när du jämför där. Vad ps4an har som pc inte har i något bredd är ju det extremt snabba ram-minnet men utöver det finns det väl inte så mycket att hurra över.

Crysis 3 kräver mest grafik men Arma 3 och Far Cry 3 är mer processorkrävande. Därav bra olika exempel.

Medlem

Grafik huserar har man på grafikminnet, inte ramminet

Ett modernt grafikkort av rang har betydligt mer bandbredd än vad PS4'an har ( kommer att ha, rättare sagt ).
Mitt över ett år gamla graffe har 288 GB/s gentemot PS4ans 176 GB/s

Så länge man har tillräckligt med grafikminne kan man husera allt där, och då behöver man inte skjutsa några större datamängder över pci-e bussen eller hårddisk.

så det där är bara skitsnack.

Skrivet av Harry Coma:

Dåligt kodat mao..

Snarare bra kodat till ett enklare system att koda till...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar