Se filmer med 4K-upplösning på din Playstation 4

Inaktiv
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Smoo87:

Och vilken internet lina är det vi Snackar om? Sitter på en 100/10 lina själv, och det tycker JAG är en helt okey hastighet. Betyder det då att jag lär uppgradera? Eller är det bara jag som är kinkig?

Så länge du hinner buffra mer än vad som spelas upp är det grönt

Finns ju ca 2 problem minst, ibland ligger jag under 50mb/s men oftast runt 100mb/s och hur många som kommer utnyttja den tjänsten samtidigt (kommer deras server styrka verkligen palla ge fullt ut till folk som har "rätt" hastighet).

Jadu att ens komma upp i 100mb/s med 100mbit/s är omöjligt, 50 också för den delen.

Absoluta max med 100mbit/s är typ ca 12.5 mb/s

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Smoo87:

Och vilken internet lina är det vi Snackar om? Sitter på en 100/10 lina själv, och det tycker JAG är en helt okey hastighet. Betyder det då att jag lär uppgradera? Eller är det bara jag som är kinkig?

Så länge du hinner buffra mer än vad som spelas upp är det grönt

Finns ju ca 2 problem minst, ibland ligger jag under 50mb/s men oftast runt 100mb/s och hur många som kommer utnyttja den tjänsten samtidigt (kommer deras server styrka verkligen palla ge fullt ut till folk som har "rätt" hastighet).

Jadu att ens komma upp i 100mb/s med 100mbit/s är omöjligt, 50 också för den delen.

Absoluta max med 100mbit/s är typ ca 12.5 mb/s

Men bu, the mf, hu. Vi pratade om internet right? Ja det räknas i mbit, ska vi börja grina lite för att jag skrev mb istället för mbit, för du förstod vad jag menade

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Smoo87:

Och vilken internet lina är det vi Snackar om? Sitter på en 100/10 lina själv, och det tycker JAG är en helt okey hastighet. Betyder det då att jag lär uppgradera? Eller är det bara jag som är kinkig?

Så länge du hinner buffra mer än vad som spelas upp är det grönt

Finns ju ca 2 problem minst, ibland ligger jag under 50mb/s men oftast runt 100mb/s och hur många som kommer utnyttja den tjänsten samtidigt (kommer deras server styrka verkligen palla ge fullt ut till folk som har "rätt" hastighet).

Jadu att ens komma upp i 100mb/s med 100mbit/s är omöjligt, 50 också för den delen.

Absoluta max med 100mbit/s är typ ca 12.5 mb/s

MB = Megabyte
Mb = Megabit (men du ska helst skriva Mbit)

Mega skriver du med stort M.

100 Mbps = 12.5 MB/s

Det blir lättare att förstår varandra om alla skriver på samma sätt. Just nu är det omöjligt att veta om ni alla har rätt eller fel för ni använder lite som ni själva önskar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ahris:

Om en film ligger på 100GB och är ca 2 timmar lång är det ganska enkelt att räkna ut bandbredden som krävs:
819200 Mbit (100GByte) / 7200 s (2h) = 113 Mbit/s

Sen får du tänka på komprimeringen vilket minskar storleken på filmer en del om de lyckats fixa det rätt.

Ja beräkningen förutsätter att filmen är 100GB stor, som någon sade var brukligt för filmformatet och 2 timmar lång. Om filen är mindre, alltså har högre kompression minskar naturligvis bandbredden som krävs.

Personligen ser jag det här videoformatet som total overkill och helt meningslöst om man inte har en enorm display.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Ahris:

Om en film ligger på 100GB och är ca 2 timmar lång är det ganska enkelt att räkna ut bandbredden som krävs:
819200 Mbit (100GByte) / 7200 s (2h) = 113 Mbit/s

Sen får du tänka på komprimeringen vilket minskar storleken på filmer en del om de lyckats fixa det rätt.

Ja beräkningen förutsätter att filmen är 100GB stor, som någon sade var brukligt för filmformatet och 2 timmar lång. Om filen är mindre, alltså har högre kompression minskar naturligvis bandbredden som krävs.

Personligen ser jag det här videoformatet som total overkill och helt meningslöst om man inte har en enorm display.

Nu är det PS4 vi talar om. Då ska denna köras på en 80" 4K tv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem

Tror inte världen är redo för 4K ännu. Men visst, kör på Sony.

Medlem

Spela kvitta, finns inga privatpersoner med 4k tv än. LG annonserade ju sin första häromveckan typ som kostade 120.000

Medlem
Skrivet av KoP:

Tror inte världen är redo för 4K ännu. Men visst, kör på Sony.

Skrivet av DraxXus:

Spela kvitta, finns inga privatpersoner med 4k tv än. LG annonserade ju sin första häromveckan typ som kostade 120.000

Var världen redo för Blu-Ray när PS3 kom? Om något får man väl hoppas att detta ökar på takten för 4K-displayer/TV till ett vettigt pris.

KoP
Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av KoP:

Tror inte världen är redo för 4K ännu. Men visst, kör på Sony.

Skrivet av DraxXus:

Spela kvitta, finns inga privatpersoner med 4k tv än. LG annonserade ju sin första häromveckan typ som kostade 120.000

Var världen redo för Blu-Ray när PS3 kom? Om något får man väl hoppas att detta ökar på takten för 4K-displayer/TV till ett vettigt pris.

Har en hel drös med bekanta som sitter med hd-tv apparater men inte utnyttjar dess potential, dvs dom spelar fortfarande upp gamla dvd-filmer så.. det är knappt så att världen är redo för blu-ray. Jo, jag försöker pusha på dessa vänner att skaffa blu-ray spelare med argumenten bättre bild och ljud, men en del har svårt att förstå vitsen med det. :S Kommer vara ännu svårare att motivera köpet av en enhet som spelar upp film i 4K och en kompatibel tv, tyvärr.

Medlem

Ja 4k är ju inte nu precis men om 3 år kanske några miljoner har det. Och då kanske dem vill ha det, så jag tycker att ps4 kan ha 4k kapacitet om dem vill.

Medlem
Skrivet av nat98:

Ja 4k är ju inte nu precis men om 3 år kanske några miljoner har det. Och då kanske dem vill ha det, så jag tycker att ps4 kan ha 4k kapacitet om dem vill.

Du tänker nog rätt där. Var inte många som hade 1080p tv när PS3 släpptes men nu har man den upplösningen på mobilen.
4K kanske inte är något i år men om ca 3 år eller liknande börjar det nog dyka upp för vettiga priser för oss dödliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar