Valve distanserar sig från Xi3 Piston

Robot
Valve distanserar sig från Xi3 Piston

Half-Life-skaparna säger sig inte längre vara inblandade i produkten.

#valve


Medlem
Valve distanserar sig från Xi3 Piston

Idag kunde man läsa om att priset för Xi3 Piston skulle börja på runt 1000 dollar, vilket översatt till svenska pengar blir runt 7000 kronor. Det planerade släppet var satt till holiday 2013, som brukar ha sin början i november.

Snarare 10.000kr då vi svenskar får räkna $1 = 10kr än att räkna med valutakursen.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Yep, förstår inte varför alla envisas med att använda google för att direkt jämföra butiks priser: Det fungerar inte med skatt, frakt och butiks påslag.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Idag kunde man läsa om att priset för Xi3 Piston skulle börja på runt 1000 dollar, vilket översatt till svenska pengar blir runt 7000 kronor. Det planerade släppet var satt till holiday 2013, som brukar ha sin början i november.

Snarare 10.000kr då vi svenskar får räkna $1 = 10kr än att räkna med valutakursen.

Hur tänker du nu med tanke på att dollarn är värd ungefär 6.7 svenska kronor just nu?
Det blir en rejäl priskillnad på 10000vs6720,90 räknat på vad dollar ligger på idag.


signatur

- Wiiga -

Skribent
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Dinskugga:

Idag kunde man läsa om att priset för Xi3 Piston skulle börja på runt 1000 dollar, vilket översatt till svenska pengar blir runt 7000 kronor. Det planerade släppet var satt till holiday 2013, som brukar ha sin början i november.

Snarare 10.000kr då vi svenskar får räkna $1 = 10kr än att räkna med valutakursen.

Hur tänker du nu med tanke på att dollarn är värd ungefär 6.7 svenska kronor just nu?
Det blir en rejäl priskillnad på 10000vs6720,90 räknat på vad dollar ligger på idag.

De räknar med tullar etc. Vilket jag inte gjorde.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Dinskugga:

Idag kunde man läsa om att priset för Xi3 Piston skulle börja på runt 1000 dollar, vilket översatt till svenska pengar blir runt 7000 kronor. Det planerade släppet var satt till holiday 2013, som brukar ha sin början i november.

Snarare 10.000kr då vi svenskar får räkna $1 = 10kr än att räkna med valutakursen.

Hur tänker du nu med tanke på att dollarn är värd ungefär 6.7 svenska kronor just nu?
Det blir en rejäl priskillnad på 10000vs6720,90 räknat på vad dollar ligger på idag.

Vad dollarkursen ligger på och priset som blir i svenska affärer har inte mycket med varandra att göra. Enda sättet den kommer kosta runt 7kkr är om man handlar den för dollar och slipper skatten.

Annars brukar återföräljare ofta räkna dollar= 10 kr eller en euro.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Dinskugga:

Idag kunde man läsa om att priset för Xi3 Piston skulle börja på runt 1000 dollar, vilket översatt till svenska pengar blir runt 7000 kronor. Det planerade släppet var satt till holiday 2013, som brukar ha sin början i november.

Snarare 10.000kr då vi svenskar får räkna $1 = 10kr än att räkna med valutakursen.

Hur tänker du nu med tanke på att dollarn är värd ungefär 6.7 svenska kronor just nu?
Det blir en rejäl priskillnad på 10000vs6720,90 räknat på vad dollar ligger på idag.

Du måste lägga till moms också på 25%, och då landar vi på ca: 8400kr. Också vill ju så klart butiken du köper produkten av ha lite pengar och lägger i sin tur på 10-20%. Så i slutändan så kan man ta dollar*10 för att få fram en svensk prislapp. Och 10000kr för den här datorn är vansinne!

Medlem

varför så högt pris ? svävar den ?

Medlem

Jäkligt dyrt chassi, hårdvaran är ju ingen höjdare.

Medlem

Jag vill se mer utav Steam Box :D, kan hända att jag köper en steam box istället för PS4 eller Xbox!

Medlem

De tänkte väl tjäna lite på att kalla sig "Steam Dator Byggare"
Sista idioten är inte född så det är väl någon som beställer

Men det är löjligt högt pris på komponenterna så byggkostnaden är extremt dyr med tanke på priset samt att ska man ha ssd i den kostar det ca 700 dollar extra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Uhm, just nu gör ni ett glas vatten till ramlösa.

Den här historian är tydligen tagen från det blå.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

De räknar med tullar etc. Vilket jag inte gjorde.

Jo jag misstänkte det. Men var bara väldigt luddigt skrivet.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Uhm, just nu gör ni ett glas vatten till ramlösa.

Den här historian är tydligen tagen från det blå.

Vill inte sabba din kväll men knappast taget i det blå det står om detta på tex IDG o lite andra gamer siter.
Det här företaget verkar fått hjärnsläpp


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Väldigt dyr leksak som inte direkt skapar något köpsug.
Om man skall ha den som mediadtor och koppla lite HDMI, LAN och USB portar in in den där kuben så kommer dne inte se så cool ut längre och med tveksam prestanda så hade jag nog hellre byggt en egen mini ITX system för den pengen.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Tyckte Totalbiscuit pratade rätt bra om det om någon är intresserad:
http://www.youtube.com/watch?v=aKegasZa5P8

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Idag kunde man läsa om att priset för Xi3 Piston skulle börja på runt 1000 dollar, vilket översatt till svenska pengar blir runt 7000 kronor. Det planerade släppet var satt till holiday 2013, som brukar ha sin början i november.

Snarare 10.000kr då vi svenskar får räkna $1 = 10kr än att räkna med valutakursen.

Nej $1 = 6,41 kr. $1000 = 6401 kr. Men räknar du inklusive tull och andra diverse skatter?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Lådan är rent utsagt skräp på hårdvaru fronten, du har mer prestanda i en PS3 och xbox360.. där får du i alla fall 30 fps istället för 3.5fps i Far Cry 3

Medlem

Shit vilken flopp! Inte undra på att Valve drar sig ur.

Helt värdelös.

Medlem

Ja eller så väntar alla tills den säljs för ca 4000 skr


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jobbar du på Tempo?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag kan inte se att någon annan än folk med för mycket pengar skulle köpa denna lilla skit konsol.. Folk som studerar och har allmänt lite pengar kommer aldrig att köpa en sån här dyr grej då det finns så mycket andra bättre alternativ..

Vilka är den här svindyra lilla lådan byggd för egentligen?

Det har kommit så många konsoler genom tiden som floppat och denna ser ut att kunna hamna i samma kategori då den måste konkurrera med jättarna om den ska vara så jävla dyr..

Medlem

Jag förstår inte vem de riktar in sig på med skyhögt pris och undermåttlig prestanda.... Vänta, ligger Apple bakom det här?

Nej men det värsta är nog att den säljer. Jag vet inte hur många produkter jag sett med skyhögt pris och värdelös prestanda, inte bara inom PC utan även saker som hörlurar (Dr.Dre lurarna, de flesta skullcandy m.m) Och gamingmöss verkar ju kunna göra vilken galen jävla form som helsto ch säga "GAMING YAO!" så köper alla skiten.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar