Har Lucasarts hamnat i limbo?

Robot
Har Lucasarts hamnat i limbo?

Tystnaden kring spelen från Lucasarts oroar och titlar verkar pausas.

#star-wars-1313, #lucasarts, #star-wars-first-assault, #battlefront


Medlem
Har Lucasarts hamnat i limbo?

Jag kommer köpa så många exemplar av Star Wars: First Assault som det krävs för att spelet kan anses som en succé - förutsatt att de då börjar jobba på ett Star Wars Battlefront III.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ZF
Medlem

"" Det hela sägs ha att göra med Disneys köp av Lucasarts och att det inte riktigt är klart vad deras mål med spelutvecklingen är.""

Lucasfilm.

Medlem
Skrivet av ZF:

"" Det hela sägs ha att göra med Disneys köp av Lucasarts och att det inte riktigt är klart vad deras mål med spelutvecklingen är.""

Lucasfilm.

Disney köpte även LucasArts.

ZF
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av ZF:

"" Det hela sägs ha att göra med Disneys köp av Lucasarts och att det inte riktigt är klart vad deras mål med spelutvecklingen är.""

Lucasfilm.

Disney köpte även LucasArts.

isf skulle jag säga att de inte alls är i limbo utan har redan tagit rulltrappan till nedervåningen.

Medlem

Screw you Disney.

Blir riktigt sur om de lagt alla spel på is som inte är sociala spel.

Inaktiv

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

Medlem
Skrivet av Caedmon:

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

På vilket sätt har dom ballat ur sen 1956?


signatur

Wake me up for entertainment

Skribent

Rykten brukar aldrig komma ur det blå. Verkar vara en hel del missnöje hos utvecklarna, så vi får hoppas det löser sig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av firefly:
Skrivet av Caedmon:

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

På vilket sätt har dom ballat ur sen 1956?

Mja, vet inte om jag håller med föregående talare om att dom har ballat ur, men jag vet inte egentligen vad som är mest pinsamt, att Disney lanserar om gamla filmer som gjorts om till 3D eller om det är folket som betalar för att gå och se samma dravel igen.

Medlem

THQs spel som var på gång blev bara försenade en månad så Disney borde klara av att få ut dem i tid.

Medlem

Bilden ovan... Call of Duty: Tatooine?

Fy fan.

Medlem

Verkar som om Star Wars-spelen har börjat spåra ur totalt i och med The Old Republic. Väntar ivrigt på en skön reboot med ett gammalt hederligt KotOR!

Skrivet av Caedmon:

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

Huh? Är filmerna Lejonkungen, Djungelboken, Robin Hood, Nalle Puh och Aladdin skräp? För mig är de några av de vackraste filmerna någonsin, på många sätt.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Verkar som om Star Wars-spelen har börjat spåra ur totalt i och med The Old Republic. Väntar ivrigt på en skön reboot med ett gammalt hederligt KotOR!

Skrivet av Caedmon:

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

Huh? Är filmerna Lejonkungen, Djungelboken, Robin Hood, Nalle Puh och Aladdin skräp? För mig är de några av de vackraste filmerna någonsin, på många sätt.

De filmerna är helt klart bra. Tyvärr har de gått från handtecknat till datoranimerat den senaste tiden och då tappas charmen med Disney.
Även om vissa av de datoranimerade var helt okej, som Hitta Nemo och Toy Story 1.

Medlem
Skrivet av Krofinzki:

Bilden ovan... Call of Duty: Tatooine?

Fy fan.

Visste du att det finns en Star Wars mod till CoD4?

http://www.youtube.com/watch?v=aphtbAi-wOs

Medlem
Skrivet av Caedmon:

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

En tolkning kan vara att både Disney och Lucas tappade inspiration runt samma ålder? (Syftar alltså på grundarna Walter Elias Disney och George Lucas).
Vad hade mediabranschen varit utan dessa två?

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Brain:

Verkar som om Star Wars-spelen har börjat spåra ur totalt i och med The Old Republic. Väntar ivrigt på en skön reboot med ett gammalt hederligt KotOR!

Skrivet av Caedmon:

skratt.. disney suger fett iaf .. dom har bara producerat skräp i 50 år .. finns många mästerverk från 1920-1955 ..vad hände sen ? varför ballade dom ur

Huh? Är filmerna Lejonkungen, Djungelboken, Robin Hood, Nalle Puh och Aladdin skräp? För mig är de några av de vackraste filmerna någonsin, på många sätt.

De filmerna är helt klart bra. Tyvärr har de gått från handtecknat till datoranimerat den senaste tiden och då tappas charmen med Disney.
Även om vissa av de datoranimerade var helt okej, som Hitta Nemo och Toy Story 1.

Håller med. Saknar också det handtecknade. Men det har ju visat sig att folk hellre betalar för datoranimerade filmer än handtecknat så det är inte så konstigt.
För övrigt så var Trassel jävligt bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vore det inte enklare att köpa och utveckla klart det Battlefront som var klart till ca 96% (om jag minns rätt)? Om dom får tag i det borde det ju vara enklare på alla nivåer.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Disney är väl ändå lite mer än tecknade filmer? Pirates otC är ju rätt framgångsrik. Marvel Cinematic Universe drar ju också in lite dollar och phaseII verkar bli riktigt härlig om man gillar genren.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Vore det inte enklare att köpa och utveckla klart det Battlefront som var klart till ca 96% (om jag minns rätt)? Om dom får tag i det borde det ju vara enklare på alla nivåer.

Spelet skulle inte sälja då grafiken är för dålig.
De skulle behöva uppgradera motorn, uppgradera texturer och slänga in fler polygons.. det är inte bara att pressa sista 4% och släppa.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av yoyisy:

Vore det inte enklare att köpa och utveckla klart det Battlefront som var klart till ca 96% (om jag minns rätt)? Om dom får tag i det borde det ju vara enklare på alla nivåer.

Spelet skulle inte sälja då grafiken är för dålig.
De skulle behöva uppgradera motorn, uppgradera texturer och slänga in fler polygons.. det är inte bara att pressa sista 4% och släppa.

Jag skulle hellre ha det med den lite "uråldriga" grafiken än det här nya som kommer vara litet och verkar inte vara ett särskilt helhjärtat projekt.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av yoyisy:

Vore det inte enklare att köpa och utveckla klart det Battlefront som var klart till ca 96% (om jag minns rätt)? Om dom får tag i det borde det ju vara enklare på alla nivåer.

Spelet skulle inte sälja då grafiken är för dålig.
De skulle behöva uppgradera motorn, uppgradera texturer och slänga in fler polygons.. det är inte bara att pressa sista 4% och släppa.

Jag skulle hellre ha det med den lite "uråldriga" grafiken än det här nya som kommer vara litet och verkar inte vara ett särskilt helhjärtat projekt.

Du ja. men tänk den stora demografen som älskar mega grafik

Medlem

Ska dom göra såna där CoD-kopior fast i Star Wars-anda kan dom lika väl lägga ner för min del.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av yoyisy:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av yoyisy:

Vore det inte enklare att köpa och utveckla klart det Battlefront som var klart till ca 96% (om jag minns rätt)? Om dom får tag i det borde det ju vara enklare på alla nivåer.

Spelet skulle inte sälja då grafiken är för dålig.
De skulle behöva uppgradera motorn, uppgradera texturer och slänga in fler polygons.. det är inte bara att pressa sista 4% och släppa.

Jag skulle hellre ha det med den lite "uråldriga" grafiken än det här nya som kommer vara litet och verkar inte vara ett särskilt helhjärtat projekt.

Du ja. men tänk den stora demografen som älskar mega grafik

Jo, men de är ju bättre att dom skiter i spelet än att göra ett dåligt spel för att se om folk är intresserade. Funkar ju inte.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

k3m
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Rykten brukar aldrig komma ur det blå. Verkar vara en hel del missnöje hos utvecklarna, så vi får hoppas det löser sig.

Händer oftare än du tror. Alltså att rykten kommer ur det blå.

1
Skriv svar