Hur installerar jag ett Blizzard-spel via DVD?

Medlem
Hur installerar jag ett Blizzard-spel via DVD?

Frågan kan verka dum, men jag lyckas inte installera SC2:HotS via DVD.
Av någon anledning laddas filerna från internet istället. Exakt samma sak hände med Diablo 3 sedan jag formaterat datorn.
Det roliga är att om jag tar ur skivan eller stänger av internet stoppas installationen, även om det bara borde hända i det ena fallet.

"Vanliga" SC2 installerades dock som det skulle, på ungefär 20-30 minuter, vilket betyder att det gick via skivan, då jag endast har runt 900kb/s i maxhastighet vid nedladdning.

Medlem

Om du redan hade SC2 installerat så har du även redan Hots installerat. Då SC2 uppgraderas till Hots igår.

Enda du behöver göra är att aktivera cd-keyn på ditt Battle.Net för att få Hots kampanj och andra funktioner.

Dvd:n är endast till dom som inte har något SC2 alls installerat.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ok, tack för svar! Det är skönt att se att HotS inte är så otroligt stort, även om det fortfarande tar ett tag att få installerat.
Jag undrar dock fortfarande varför D3 inte gick att installera via skiva.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Ok, tack för svar! Det är skönt att se att HotS inte är så otroligt stort, även om det fortfarande tar ett tag att få installerat.
Jag undrar dock fortfarande varför D3 inte gick att installera via skiva.

hmmm vet ej. Jag installerade mitt D3 från skiva. Men kanske finns någon gammal fil på din dator som den kände av? och började ladda ner spelet istället


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Det gick bra den 15:e maj, men i december, när jag formaterat datorn fungerade det inte med skiva.
Det kan omöjligt ha funnits kvar någon fil efter formateringen.
Jag har läst lite forumposter på battle.net angående detta, men inte hittat något svar till varför det händer.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Det gick bra den 15:e maj, men i december, när jag formaterat datorn fungerade det inte med skiva.
Det kan omöjligt ha funnits kvar någon fil efter formateringen.
Jag har läst lite forumposter på battle.net angående detta, men inte hittat något svar till varför det händer.

Har med formaterat en gång och kunnat installera det efteråt med skivan

Kanske är någon bugg? eller för klienten som finns på nätet är nyare än den man har på skivan.
så då laddar den ner den nya direkt istället. Så man slipper uppdatera spelet i efterhand.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

1
Skriv svar