"SimCity-servrarna är inte alls nödvändiga för att spela"

Robot
"SimCity-servrarna är inte alls nödvändiga för att spela"

Enligt en anonym källa skulle det inte krävas allt för mycket arbete att låta spelar njuta av Simcity offline.

#nyhetstips, #simcity, #maxis, #electronic-arts


Skribent
"SimCity-servrarna är inte alls nödvändiga för att spela"

Jag älskar onlinefunktionerna nu när det fungerar, men det hade ju varit trevligt att kunna spela, även när uppkopplingen inte vill vara med.

Tror nog inte vi har hört det sista om den här frågan än.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så är det säkert, det är bara gjort för att försvåra för pirater och inget annat, och allt socialt trams är bara ett spel...

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

Så är det säkert, det är bara gjort för att försvåra för pirater och inget annat, och allt socialt trams är bara ett spel...

Det sociala tramset är dock halva grejen med spelet. I alla fall för mig. Vi är ett gäng kompisar (förutom Fredrik som förstör) i en region, det är riktigt intressant hur man samarbetar med diverse saker, särskilt de utöver ren handel med resurser.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om dom tar bort onlinekravet då köper jag spelet, annars får det va, sånt här drm ska inte uppmuntras


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Fast det är väl egentligen ingen som på riktigt trodde att EA uteslöt singleplayer för att det var omöjligt att utveckla?

Medlem

Om man kunde köra simuleringarna en 486:a så ska väl vilken nutida dator/konsol klara av det utan behöva vara uppkopplad till en egen serverfarm. Dessutom skulle det krävas vansinnigt många servrar för klara av flera hundra tusentals spelare samtidigt.

Spelet behöver väl inte räkna ut hur varje enskild svala flyger heller.

Däremot lär det inte komma någon single-player patch, men EA kanske undviker samma stolligheter i framtiden.

Inaktiv

Gjorde precis ett litet test, drog ut internet-sladden medans jag spelade.

..spelet rullade på som om inget hänt med endast en asliten ruta "kontakten med EA:s servrar tappad" och att den försöker koppla upp sig igen.

Ärligt talat är det inte hela världen att man behöver internet, så länge spelet stängs inte stängs av när man tappar kontakten ett tag, vilket det inte verkar göra för mig iallafall.

Medlem

Jag har inget emot alltid online i sig, men det jag avskyr är vad det innebär i framtiden. När det här spelet fått ett par år på nacken kommer man inte kunna spela spelet längre om inte EA skulle släppa en offline-patch och det är ju helt upp till dom om dom vill göra det eller inte.

Jag tvivlar starkt på att dom har något som helst intresse av det, snarare det motsatta. Det är ju en fördel för dom ifall man inte kan spela det framöver när nästa spel i serien kommer.

Inaktiv
Skrivet av Warwick:

Fast det är väl egentligen ingen som på riktigt trodde att EA uteslöt singleplayer för att det var omöjligt att utveckla?

Maxis*

Medlem

avvaktar offline patch. om det tar 3-4 år så må så vara.

Medlem

Och helt plötsligt kommer väldigt många pirater försöka cracka spelet, igen.

Medlem

Gulligt med namninsamling mot online-kram...

Medlem

Det är ju inte direkt första spelet som kräver online alltid tillvaro, så varför får plötsligt detta spel sån himla uppmärksamhet. Vill man inte ha det så köper man det inte helt enkelt. De vill göra spelet på det sättet, de gjorde spelet på det sättet, du köpte spelet på det sättet.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Och helt plötsligt kommer väldigt många pirater försöka cracka spelet, igen.

Det har dom försökt hela tiden, är jag ganska säker på.

Medlem

Det största problemet är väl att man inte kan starta spelet utan att vara online, då alla saves ligger på servern.

Medlem

Men jag vill ju kunna spara när JAG VILL !!!
#¤"!arglmrgl#"&$!
Är det för mycket begärt?

Kan inte spelbransen krascha snart så vi sliper alla tossiga utgivarjättar som bara bryr sig om pengar?
Här har ni ett intressant inlägg i ämnet om ni inte redan sett:
[http://www.youtube.com/watch?v=XZxXEidtxHk&list=HL1363133703]
Om han bara är ute och cyklar eller om spelbranchen verkligen står inför en kollaps liknande den 1983 låter jag va osagt,men man kan ju iallafall hoppas.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

ELF
Medlem
Skrivet av Satheus:

Och helt plötsligt kommer väldigt många pirater försöka cracka spelet, igen.

Och det vore ju oerhört ledsamt om någon pirat lyckas med en offline-version innan Maxis som själva utvecklat det fixar det.
Jag väljer det som kommer först.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Måste bara lägga in en "I told you so!"
Det är med hel säkerhet EAs visionärer som har kommit på den fula skrönan.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Det förstod jag när jag tappade anslutningen till servern i drygt 2 timmar, kunde köra på utan problem ändå. Men aja, kommer det en offline variant pirat eller inte så kommer jag välja den över orginalet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Efter allt strul och väntetider med att logga in så har jag ledsnat på det redan. Lirat några dagar nu men nä det var nog det..

Medlem

"Det skulle trots allt göra det lättare för piratkopiering"

DRM försvårar för oss som köper spelet, inte för de som piratkopierar spelen.
De som crackar spel ser det som en utmaning att knäcka ett DRM och de lyckas nästan alltid.
De grupper som crackar spel påpekar också att spel utan DRM ska supportas och köpas, inte piratkopieras.

Många spelhus och utgivarna måste ta och skaffa sig en verklighetsuppfattning och verkligen börja lyssna på sina kunder.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Det kommer inte som någon direkt överaskning att det läckt ut. Det är nog många som är sura hos Maxis. De flesta med lite kunskap om hur distribuerade system fungerar (och inte fungerar) visste redan detta. Det kommer förstås aldrig att bekräftas av EA. Det kan vara värt att upplysa återigen om det bedrägliga uppsåtet.

Medlem
Skrivet av Sillage:

"Det skulle trots allt göra det lättare för piratkopiering"

DRM försvårar för oss som köper spelet, inte för de som piratkopierar spelen.
De som crackar spel ser det som en utmaning att knäcka ett DRM oh de lyckas nästan alltid.

Och om de inte lyckas är det för att de inte vill helt enkelt.

Om spelet inte har ett DRM då finns det inget intresse där för gänget som ägnar sig åt att cracka det, och det verkar som fler gärna lägger pengar på spelet. Jag undrar vad publishers riktigt går efter för slags siffror, för tydligen stämmer de inte överrens med verkligheten överhuvudtaget.

Medlem

Man märker att kommunikationen mellan städerna sker genom servern. Det tar lång tid innan en sak som görs i en stad märks i en annan, lång tid att starta ett storverk(ibland). Du kan inte hålla reda på hur mycket resurser ett storverk har fått i real tid. Allt som hanterar resurser utanför din stad känns väldigt segt. Bygger du ett kärnkraftverk för att en annan stad du har ska ta del av elen får du vänta ett tag tills detta registrerats.

Medlem

jaaahaaa, jo att det går är det nog ingen som tvivlar på, har stått i en timma typ att jag varit dissconnected fron servers, fast jag suttit å spelat sen står det att man blev reconnected å allt sparades osv...

men vad kommer härnäst? "source aftonbladet!" för dom vet ju inte hur man skapar rubriker...

tappat en stad på 300k invånare som jag hoppas blir fixat inom snar framtid, annars älskar jag spelet drygt 60 timmar spelade om inte mer

Medlem

Har inte spelet varit crackat sedan day -1 (minus). Alltså innan det kom ut i handel? Alltså helt oberoende av onlinestödet?

Medlem

Detta stämmer säkert inte. En källa? Vad är det här? Dagis?

Skribent
Skrivet av xXFirebatXx:

Detta stämmer säkert inte. En källa? Vad är det här? Dagis?

Var vill du att vi ska få sådan här information från? Ska vi hitta på nyheter? Klart man måste ha en källa från pålitligt håll.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Verdurakh:

Om dom tar bort onlinekravet då köper jag spelet, annars får det va, sånt här drm ska inte uppmuntras

Jag kan inte annat än att hålla med.

Jag äger dock bara ett spell med krav på att man måste vara online, settlers 6 tror jag att det är. Det är tag mig fan det sämsta skiten jag varit med om. Spel som pausas för att linan laggar, eller som ibland inte går att starta öht osv. Aldrig igen.

123
Skriv svar