Stor rea på GOG.com

Robot
Medlem
Stor rea på GOG.com

Är detta den stora Julrean?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

oj fy-fan-vad-billigt det var


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Jag väljer Legend of Grimrock, Sam & Max Beyond Time and Space, King's Bounty: Crossworlds, Runaway 3: A Twist of Fate och Lucius! Tror jag. Det här får jag fnula på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jaha, det räcker inte med att hela detta kvartalet har varit fullt med spel jag vill spela men nu går priserna ner på diverse klassiker.

Verkligheten gör ont.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

"The Chronicles of Ridding: Assault on Dark Athena"

Är Ridding Riddicks evil twin eller?

Medlem
Skrivet av UOme:

"The Chronicles of Ridding: Assault on Dark Athena"

Är Ridding Riddicks evil twin eller?

Jag bara väntade på att någon skulle droppa den, orka!

Medlem
Skrivet av BoxUne:
Skrivet av UOme:

"The Chronicles of Ridding: Assault on Dark Athena"

Är Ridding Riddicks evil twin eller?

Jag bara väntade på att någon skulle droppa den, orka!

Så kul är mitt jobb ^^

Medlem

Mmmm, DRM-fritt är gott!
Det blir nog Witcher, Alan Wake, Riddick och Sam & Max x2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UOme:
Skrivet av BoxUne:
Skrivet av UOme:

"The Chronicles of Ridding: Assault on Dark Athena"

Är Ridding Riddicks evil twin eller?

Jag bara väntade på att någon skulle droppa den, orka!

Så kul är mitt jobb ^^

Skulle förstås stå Ribbing, som i Magdalena Ribbing, och hennes quest i att förslava svenskarnas osäkerhet i traditioner ingen längre bryr sig om.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av UOme:
Skrivet av BoxUne:
Skrivet av UOme:

"The Chronicles of Ridding: Assault on Dark Athena"

Är Ridding Riddicks evil twin eller?

Jag bara väntade på att någon skulle droppa den, orka!

Så kul är mitt jobb ^^

Skulle förstås stå Ribbing, som i Magdalena Ribbing, och hennes quest i att förslava svenskarnas osäkerhet i traditioner ingen längre bryr sig om.

Chronicles of Ribbing - det är typ hennes blog på DN.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Sweet, jag köpte:

- Deponia
- Legend Of Grimrock
- Lucius
- Back To The Future
- A New Beginning

Så har man lite att göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tyvärr samma spel som de brukar ha på rea i vanliga fall.

Medlem

Skulle gärna köpa Witcher, men annars vet jag inte om det var så mycket för mig. Har fullt upp med de jag redan har, har ju precis skaffat spel-PC. Mycket kul att prova.

Skrivet av Thunde:

Tyvärr samma spel som de brukar ha på rea i vanliga fall.

Bra för oss som inte har de sedan tidigare


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta måste nog vara GoG´s bästa rea någonsin och det finns många bra lir att välja mellan. Funderar själv på att köpa Alan Wake, Runaway 3, Pid, Divinity 2.

FM-guru
F.d. Sisyr

Köpte alla spel jag inte hade, som det realuder jag är.

Skribent

Ni som tänker köpa Runaway, gör ni det ironiskt? Typ som när man säger till polaren att man köpt en svinbra rulle till filmkvällen och tar med nåt med Steven Seagal?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som tänker köpa Runaway, gör ni det ironiskt? Typ som när man säger till polaren att man köpt en svinbra rulle till filmkvällen och tar med nåt med Steven Seagal?

Är spelet så illa? Själv stort point n click äventyrsfan men bara provat första runaway lite kort en herrans tid tillbaka. Fundera nämligen lite nyfiket på den titeln.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av afterclap:
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som tänker köpa Runaway, gör ni det ironiskt? Typ som när man säger till polaren att man köpt en svinbra rulle till filmkvällen och tar med nåt med Steven Seagal?

Är spelet så illa? Själv stort point n click äventyrsfan men bara provat första runaway lite kort en herrans tid tillbaka. Fundera nämligen lite nyfiket på den titeln.

Har fått rätt bra recensioner och verkar vara populärt bland spelare i allmänhet, så nä, jag tror inte det är så illa. Köpte det själv precis.

ELF
Medlem

Någon som testat att köpa 5 spel två gånger? Köpte på mig 5 spel direkt mär rean drog igång igår. Men som det verkar så kan man nog nyttja rean flera ggr.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Ni som tänker köpa Runaway, gör ni det ironiskt? Typ som när man säger till polaren att man köpt en svinbra rulle till filmkvällen och tar med nåt med Steven Seagal?

Vet inte hur det är för andra men jag äger redan första och andra delen i den här serien. Som så ofta är fallet har jag dock inte spelat dessa utan bara läst om de och som jag förstått det är de i stil med Broken Sword och LucasArts tidigare alster. Jag har för mig att jag betalade 50 kr per spel så 4 dollar är helt klart ett mycket bra pris för ett spel som verkar riktigt underhållande.

Skribent
Skrivet av afterclap:

Är spelet så illa? Själv stort point n click äventyrsfan men bara provat första runaway lite kort en herrans tid tillbaka. Fundera nämligen lite nyfiket på den titeln.

Skrivet av PcGamer:

Vet inte hur det är för andra men jag äger redan första och andra delen i den här serien. Som så ofta är fallet har jag dock inte spelat dessa utan bara läst om de och som jag förstått det är de i stil med Broken Sword och LucasArts tidigare alster. 4 dollar tror jag är vad jag betalade tillsammans för första och andra delen så det är ett riktigt bra pris.

Ettan är "okej" utan att egentligen vara särskilt bra på någonting.

Tvåan är det sämsta peka-klicka jag någonsin lirat. Fullt med klyschor, huvudpersonen är en arrogant och osympatisk douchebag, irriterande pusseldesign, sanslöst dålig dialog och försöket till humor får Stefan och Krister att framstå som komiska genier.

Men trean kanske är bra, vad vet jag.

(Jag har, av förklarliga skäl, inte haft någon lust att testa det.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Redeamar man kod på Steam eller är det digital nedladdning av spelen från GOG? (samlar gärna allt PC på Steam så mycket det går...)


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Redeamar man kod på Steam eller är det digital nedladdning av spelen från GOG? (samlar gärna allt PC på Steam så mycket det går...)

Digital nerladdning från GoG som är helt fri från DRM, du kan kopiera den hur mycket du vill och installera den på vilken dator du vill (så länge datorn stöds vill säga). GoG är i mitt tycke betydligt mycket bättre än Steam. Rekommenderar att man installerar GoG´s downloader men det är inget krav.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

Redeamar man kod på Steam eller är det digital nedladdning av spelen från GOG? (samlar gärna allt PC på Steam så mycket det går...)

Digital nerladdning från GoG som är helt fri från DRM, du kan kopiera den hur mycket du vill och installera den på vilken dator du vill (så länge datorn stöds vill säga). GoG är i mitt tycke betydligt mycket bättre än Steam. Rekommenderar att man installerar GoG´s downloader men det är inget krav.

Hur funkar det med patchar då? Måste man leta sånt själv?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Paddington:

Redeamar man kod på Steam eller är det digital nedladdning av spelen från GOG? (samlar gärna allt PC på Steam så mycket det går...)

Digital nerladdning från GoG som är helt fri från DRM, du kan kopiera den hur mycket du vill och installera den på vilken dator du vill (så länge datorn stöds vill säga). GoG är i mitt tycke betydligt mycket bättre än Steam. Rekommenderar att man installerar GoG´s downloader men det är inget krav.

Hur funkar det med patchar då? Måste man leta sånt själv?

Har inte själv patchat några spel men när jag kollar på de spel jag äger som har patchar så verkar det bara vara att ladda ner själva patchen och installera den. Eftersom många spel som kommer till GoG redan har patchats så är det nog bara de nya spelen som kommer ha dessa, till exempel så ser jag bara fyra spel i min lista som har patchar.

Det finns ett par titlar som inte kostar något och dessa är bland andra:
Teenagent
Lure of the tempress
Beneath a steel sky
Ultima IV
Dragonsphere

Rekommenderar att man skapar ett konto och laddar ner dessa

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Detta måste nog vara GoG´s bästa rea någonsin och det finns många bra lir att välja mellan. Funderar själv på att köpa Alan Wake, Runaway 3, Pid, Divinity 2.

Divinity 2 är en buggig konsol port och du kan inte gå tillbaka till områden längre tillbaka i storyn, så det är ganska linjärt, samt många osynliga väggar när man är drake.

Medlem

Det blev King´s Bounty: Crossworlds, Back to the Future, Deponia, Inquisitor och Divinity 2.

Undrar om/när jag kommer hitta tid att spela nåt av dom... vilken galen backlog alltså. Men man måste se det så här: jag köper väldigt sällan spel för över 200kr längre, kostar dom mer så lirar jag nåt i högen jag redan köpt på rea nån gång och sen en vacker dag så har priset på det man ville spela gått ner till 200kr eller under


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

k3m
Medlem

Spelat de flesta, men älskar gog.com och så här fina priser på så här fina spel. Får ju bara inte gå förlorad.

12
Skriv svar