Mojang lanserar onlinetjänst för Minecraft

Robot
Mojang lanserar onlinetjänst för Minecraft

Många har frågat efter ett smidigt sätt att skapa egna servrar, nu är det på gång.

#minecraft, #mojang-specifications, #mojang


Medlem
Mojang lanserar onlinetjänst för Minecraft

Låter riktigt bra, då slipper dom oroa sig att det kommer in okända med som förstör. Sure man kan göra hur som helst ännu att bara vänner och familj kan spela men detta är oavsett en väldigt bra idé.
Ett stort plus i kanten även om en viss pajas här på fz gråter och säger dom lurar folk på pengar, vilket jag dock aldrig märkt av och tror inte så många andra gjort det heller.

Skribent
Skrivet av Zlither:

Låter riktigt bra, då slipper dom oroa sig att det kommer in okända med som förstör. Sure man kan göra hur som helst ännu att bara vänner och familj kan spela men detta är oavsett en väldigt bra idé.
Ett stort plus i kanten även om en viss pajas här på fz gråter och säger dom lurar folk på pengar, vilket jag dock aldrig märkt av och tror inte så många andra gjort det heller.

Det här är verkligen skitsmidigt för barnfamiljer. Dessutom slipper morbröder som råkar veta vad en dator är engagera sig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Annars kan man ju bara hyra en 6 slots server privat för cirka 5 dollar..

Medlem
Skrivet av Furrnox:

Annars kan man ju bara hyra en 6 slots server privat för cirka 5 dollar..

Detta funkar ju fint med

Skribent
Skrivet av Furrnox:

Annars kan man ju bara hyra en 6 slots server privat för cirka 5 dollar..

Tror nog barnfamiljer föredrar officiella alternativ, men visst är det inga problem.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Furrnox:

Annars kan man ju bara hyra en 6 slots server privat för cirka 5 dollar..

Finns ju Hamachi där man har 5 gratis slots sen kan man köpa till . Kör själv med detta. Sen kan man köpa 32slots för 29$ per år vilket blir typ 15kr per månad och hamachi står ju bara på i bakgrunden och startar automatiskt när man startar datorn.

Edit: Allt man behöver göra är starta server programmet and u'r good to go.

Medlem

Allting var skitbra tills jag läste att man skulle betala månadsvis för det. Bara dom inte tar bort vanlig hosting så skiter jag i vilket. Leave my money alone!!!

Medlem
Skrivet av Ztrife:

Allting var skitbra tills jag läste att man skulle betala månadsvis för det. Bara dom inte tar bort vanlig hosting så skiter jag i vilket. Leave my money alone!!!

Dom kommer inte ta bort vanliga hostingen, det står inget ens om att dom kommer det. Detta är bara ett annat sätt för t.e.x familjer att få spela tillsammans utan att bry sig om andra okända personer.

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av Furrnox:

Annars kan man ju bara hyra en 6 slots server privat för cirka 5 dollar..

Finns ju Hamachi där man har 5 gratis slots sen kan man köpa till . Kör själv med detta. Sen kan man köpa 32slots för 29$ per år vilket blir typ 15kr per månad och hamachi står ju bara på i bakgrunden och startar automatiskt när man startar datorn.

Edit: Allt man behöver göra är starta server programmet and u'r good to go.

Men nu vill inte alla familjer skaffa hamachi

Medlem
Citat:

Dom kommer inte ta bort vanliga hostingen, det står inget ens om att dom kommer det. Detta är bara ett annat sätt för t.e.x familjer att få spela tillsammans utan att bry sig om andra okända personer.

Whitelist? Eller är dessa familjerna så dator-inkompetenta att de inte kan följa en enkel guide på internet? jaja, kul för familjerna iaf, bara jag inte blir drabbad så

Medlem
Skrivet av Ztrife:
Citat:

Dom kommer inte ta bort vanliga hostingen, det står inget ens om att dom kommer det. Detta är bara ett annat sätt för t.e.x familjer att få spela tillsammans utan att bry sig om andra okända personer.

Whitelist? Eller är dessa familjerna så dator-inkompetenta att de inte kan följa en enkel guide på internet? jaja, kul för familjerna iaf, bara jag inte blir drabbad så

Tror detta är en enklare variant istället för att hyra eller behöva fippla runt. Och bara för det är 2013 nu så innebär det inte att var och annan människa i ett hem har ett hum om hur man ska göra. Så att kalla folk dator-inkompetenta är väldigt barnsligt då inte alla vet alls ännu hur man ska göra, sen har inte alla orken att läsa guider och det borde du själv veta med.

Och nej du själv blir inte drabbad

1
Skriv svar