The Elder Scrolls Online

Robot
The Elder Scrolls Online

Från hånat och oönskat till ett av 2013 års mest efterlängtade spel. Elder Scrolls Online har gjort en vansinnig resa – FZ pratar med studion bakom onlinerollspelet.

#the-elder-scrolls-online, #grand-theft-auto-v, #total-war-rome-ii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #arma-iii, #watch-dogs, #zenimax-online-studios, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #the-elder-scrolls-morrowind


Medlem
The Elder Scrolls Online

Jag vet ännu inte, men jag kommer oavsett att köpa det och testa det. Antingen gillar jag det inte, eller så gör jag det. Men just idag spelar det ingen roll vad jag tycker.

Medlem

Har alltid hoppats på ett fantastiskt MMO i denna magiska värld.
Men andra titlar i MMO-världen har gjort en lite bitter och försiktig i mina förhoppningar generellt.
Men jag hoppas detta blir något i hästväg så jag får tillbaks min MMO-gnista som för nuvarande är väldigt svag.
Kör lite Skyrim så länge

Medlem

Så fort dom kom ut med att världen skulle vara låst så förstörde dom hela spelet.

Inaktiv

riktigt taggad på detta x)

Medlem

förstod oron?

Förstår ska det stå.

Medlem

Tycker det ser roligt ut, men kommer bli negativ till det ifall det kommer vara en hutlös månadskostnad. Ifall det ens kommer vara det i detta, blir det att man betalar i månaden så anser jag det inte ska vara för dyrt. Särskilt ifall man inte jobbar för tillfället då kan t.e.x 160 kronor i månaden vara mycket pengar i längden

Medlem

Om de skippar månadskostnaden kanske man kan köpa spelet.

Bara en fråga lite oftopic bara.

Bilden med de tre karaktärerna(högst upp) finns det liknande men med bara de enskilda karaktärerna(en bild med Vikingen, en med lönnmördaren osv) ?

Jag har än så länge bara hittat en bild på vikingen :/

Inaktiv

Jag har varken tiden eller datorn för att spela detta. Det får bli en 10-20 minuters testning hemma hos polaren eller brorsan.

Ingen idé att ta det längre ån så, för spel är alltid roligast inuti i huvudet ändå.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Hur många vågar gissa på att spelet blir free-to-play inom sex månader?

Medlem

Cinematic trailern dom släppte var den dummaste snutten CGI jag någonsin sett. Om den har något med själva gameplayen att göra egentligen, får tiden utvisa.

Jag repeterar gärna min kritik mot den;

Citat:

Wow, var det där en trailer till The Matrix eller? Vad hände med rollspelandet och den dignifierade loren, världen som glömt dig och inte snurrar kring spelaren? En breton som får Neo att framstå som Rain man och en autistisk nord som inte ens rör en min av att bli anfallen av en hord med levande döda varulvar?! Vad hände med att få se en endaste varulv som slutet på en lång questlinje?

Samtidigt så är det väl en dum fråga. Det är ju ett MMORPG i gammal tappning. Folk spelar det för bunnyhoppande och att köa till PVP, och vill se trailers med jedi-action som man inte kommer kunna replikera i spelet. Inget annat.

Medlem

Om det ska vara ett Elder Scrolls så ska det inte finnas olika nivåzoner. Jag menar ett nybörjarområde för varje ras lvl 1-7 osv. Värdelöst. Man ska kunna gå in i första gravkammare man ser 10 minuter in i spelet och få groteskt mycket pisk. Då kommer det att kännas som Elder Scrolls.

Medlem

Hoppas verkligen att detta blir bra,och inte precis som typ alla andra mmon på marknaden.Blev så jävla besviken på Swtor som jag väntade ivrigt på i flera år.

Medlem

Wow, den cinematiska trailern är ju grym.

Edit: Men håller verkligen med KatOne också om att trailern kunde haft en mycket mer "lore"-osande trailer, en trailer i mer gemytlig stil.

Medlem

Det som jag är mycket skeptisk till är:

Pegi 12 rating (som det verkar att bli). Varför, varför och varför skulle någon göra ett Elder Scrolls spel från 12 år? Elder Scrolls ska vara en mature-värld och ingen jävla Narnia-värld buuuuu.

Senaste MMO-spelet som var från 18 var väl Age of Conan? Katastrof!

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag har varken tiden eller datorn för att spela detta. Det får bli en 10-20 minuters testning hemma hos polaren eller brorsan.

Ingen idé att ta det längre ån så, för spel är alltid roligast inuti i huvudet ändå.

Vad jag minns har dom sagt att du behöver ingen monsterdator för detta, så du kommer nog ha dator så det räcker och blir över.

Medlem

Jag var försiktigt optimistisk när de utannonserade det. Men efter att ha läst på och sett att de tar loren till hjärta (med få missar) så kan jag säga att jag är väldigt intresserad av TESO. Ska bli intressant att se om de lyckas.


signatur

// Bacon <3

FM-guru
F.d. Sisyr

Tror inte det minsta på det här, men det har mycket att göra med att jag har svårt för MMO:s över huvud taget. Jag gillar inte spelstilen, helt enkelt.

Har därutöver svårt att se det balla i den fullkomligt själlösa och värdelösa (om än snygga) CGI-trailer som fått så många att skita ner sig.

Medlem

Jag vill inte göra ett till Diablo 3 misstag så jag är nu tveksam på alla spel som kommer om de kommer bli bra eller ej... Tack Blizzard tack för nu köper jag inte spel på release dagen längre.

Medlem

Ni som har svårt för mmo : GTFO i så fall, detta är ett mmo. Man får ju hoppas på att det blir ett bra sådant. Men ni som inte gillar mmo gå och spela något annat då. Ingen tvingar er och köpa spelen. Mmo är en genre, precis som vilka andra spel som helst har.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om de skippar månadskostnaden kanske man kan köpa spelet.

Jag gillar månadskostnaden och att alla som spelar har tillgång till samma content. Less på alla dessa microtransaktioner

Medlem

Den stora anledningen till att folk "hate:a" så mycket i början var ju för att de insisterade på att true-combat inte var möjligt i ett MMORPG. Inte konstigt att folk blir arga när det tar ett fantstiskt spel-arv och skär sönder det i delar och gör om det till ett statiskt kö-system för interaktion.

Nä bra att de fick ändan ur och ändrade inriktning! Är inte särskilt hypead själv men förstår att det finns andra som är det.

Själv är jag otroligt hypead inför Mark Jacobs kommande Camelot Unchained (Kickstarter snart!!!)

Medlem

Tror tyvärr att det blir som vanligt. Oerhört uppskattat av en liten skara spelare som troget nöter på.

Personligen tröttnade jag aldrig på GW2. Jag verkligen stormdiggade allt, från den suveräna estetiken till själva spelkänslan. Men tyvärr så försvann alla jag spelade med, och till slut blir det för tomt för att ens ha lust att fortsätta lira själv.

Var är titeln med stort 'T' som verkligen fångar majoriteten av MMO-entusiasternas intresse igen? Om det ens är möjligt vill säga. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

kommer de att fortsätta att göra singelplayer spel eller?? för e bara taggad för det...

Medlem
Skrivet av jonis:

Tror tyvärr att det blir som vanligt. Oerhört uppskattat av en liten skara spelare som troget nöter på.

Personligen tröttnade jag aldrig på GW2. Jag verkligen stormdiggade allt, från den suveräna estetiken till själva spelkänslan. Men tyvärr så försvann alla jag spelade med, och till slut blir det för tomt för att ens ha lust att fortsätta lira själv.

Var är titeln med stort &#039;T&#039; som verkligen fångar majoriteten av MMO-entusiasternas intresse igen? Om det ens är möjligt vill säga. :/

Jag hoppas på att de vågar nischa sig på något sätt som kan återskapa "Elder Scrolls-känslan". Då skulle jag definitivt kunna bli en av de där trogna anhängarna.

Just nu är det samma sak här med Gw2, spelar på Far Shiverpeaks, är medlem i MTM och gillar spelet skarpt, men mina polare har nästintill helt slutat spela så... ja.

k3m
Medlem

Jag har alltid trott på det, däremot så lirar jag inte mmo.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Så fort dom kom ut med att världen skulle vara låst så förstörde dom hela spelet.

Vadå låst?


signatur

Game long and prosper

phi
Medlem

Ser det än så länge bara som ett generiskt MMORPG utan någon direkt nytt att tillföra en redan skittråkig genre.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av papagoja:

Så fort dom kom ut med att världen skulle vara låst så förstörde dom hela spelet.

Vadå låst?

Säg att du vill spela Argonian och känner för en tripp till elsweyr så kommer det inte vara möjligt då alla raser endast kommer kunna befinna sig i del alliansens länder. Det enda stället du kommer träffa andra raser(förutom de i din allians) är i Cyrodiil.

12
Skriv svar