Håll käften

Flakmonkey
Håll käften

Jag har inte skrivit detta utan en herre vid namn Daniel Wångsten, men jag tyckte det var så träffsäkert så jag citerar det rakt av:

Citat:

Fort nu. Skynda dig. Spring. Din tid är nu. Det är nu du måste vara här. På tå. Flera bollar i luften. Vara här. Och där samtidigt. Bejaka dig själv, hela tiden. Samtidigt ska du spendera hela din vakna tid på jobbet. Och med familjen. Tänk på din karriär. Glöm inte bort dina barn. Du måste hinna träffa dina vänner. Umgås! Du är väl ingen tråkig soffpotatis, heller. Kolla mellon för att kunna hänga med i konversationen runt lunchbordet. Men du, glöm inte nyheterna.

Läser du det där? Nej men allvarligt – har du ingen smak? Fotboll? Gud så banaaaalt. Ät kött. Ät inte häst. Ät inte kött, det är dåligt för miljön och djurhållningen är så sjukt dålig. Ät GI-mat. Ät LCHF- eller ADHD-mat. Ät det. Ät inte det. Herregud, vet du hur mycket socker det är i det där? Vet du överhuvudtaget vad det är du stoppar i dig för skit? Åk på semester. Paris är typiskt bra. Thailand? Ja, visst. Svenne. Gå ut och ät ofta. Mer hemlagat åt folket. Baka surdegsbröd. Köp surdegsbröd! Vårda din deg som om den vore en hundvalp. Gör långkok på helgen, det är mysigt. Plocka svamp. Åk pulka. Gör si. Gör så. Du borde cykla mer. Men ta tåget, det är miljövänligt. Låt bilen stå.

Men du. Glöm inte bort att leva.

Alltså. Håll bara käften.

#blogg

Medlem
Håll käften

Lät som en reflektion över en typisk Aftonbladet framsida.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Flakmonkey
Skrivet av azynkron:

Lät som en reflektion över en typisk Aftonbladet framsida.

Förmodligen är det just det. Eller en titt i TV-tablån. Eller en reflektion över samtalsämnena runt matbordet på lunchrast... It's all around us!!

ZF
Medlem

många bra förslag där, tror jag ska försöka följa nått av dem. inte det sista.. humm.. surdeg låter bra!

Medlem

Av någon anledning läste jag det där citatet med Nirvana's Come as you are i bakhuvudet.

ZF
Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Av någon anledning läste jag det där citatet med Nirvana's Come as you are i bakhuvudet.

Radioheads Fitter, happier borde funka rätt bra också.

Medlem

Haha, ja det har du rätt i.

1
Skriv svar