Mina tankar om SP i Starcraft 2: HotS

Medlem
Mina tankar om SP i Starcraft 2: HotS

Vill börja med att säga att jag inte kommer ta upp några spoilers så det behöver ni inte vara rädda för.

Har precis kört igenom kampanjen i HotS (streckspelat kanske skall nämnas).
Jag måste säga att jag personligen gillar storyn, på något sådant där lättsmält holywood sätt.
Kanske man skulle vilja ha en mer komplex berättelse men då det är ett spel för en väldigt bred massa så förstår jag vissa designbeslut dom gjort.

Spelet är något kortare än WoL, spelade igenom det på ca 10-11 timmar, vilket jag tycker var väl värt dom 330kr spelet kostade från Battle.net (inte billigast men så liten skillnad så jag inte orkade vänta).

En sak jag tycker är lite tråkigt är att som i WoL så anpassas banorna väldigt efter den "nya" enhet som låses upp på given bana, tex om Infestor är den nya enheten för banan så måste du mer eller mindre använda dig av just den enheten, vilket känns lite tråkigt då det oftast finns en redan given "bästa" takitik iom det.

Annars gillar jag småpysslet mellan uppdragen, bestämma unika abilitys för enheter etc, får ett litet avbrott mellan varje bana.

Tycker själv att zerg är den tråkigaste rasen att spela men finns gott om variation på objektives för att man inte skall tröttna och trots att man spelar zerg i expansionen så har jag mer roligt än i WoL.

Jag har inte provat MP än då jag inte är direkt intresserad utan hellre ser på när proffsen spelar.

Så för min del får spelet (SP) 8 av 10.

Rekommenderar starkt till alla som gillade WoL.

#blogg

Skribent
Mina tankar om SP i Starcraft 2: HotS

Nu blev jag mer sugen på att köpa Heart of The Swarm för singleplayer.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om inte annat för att se alla sjukt snygga mellansekvenser :>

Skribent

Blizzard måste göra en långfilm. Helt jäkla sanslösa mellansekvenser de kan skrapa ihop.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

mm, har haft samma tankar ända sedan warcraft 3 släpptes.

Blev lite ledsen att deras uppkommande Warcraft långfilm inte är CGI.
http://www.imdb.com/title/tt0803096/?ref_=sr_1

Skribent
Skrivet av Lepr:

mm, har haft samma tankar ända sedan warcraft 3 släpptes.

Blev lite ledsen att deras uppkommande Warcraft långfilm inte är CGI.
http://www.imdb.com/title/tt0803096/?ref_=sr_1

Fast det är egentligen inte jag. Är grymt spänd på hur de ska få det att fungera. Men det betyder inte att jag inte vill se massa CGI-flmer från Blizzard.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar