Saruman nu i Guardians of Middle-Earth

Robot
Saruman nu i Guardians of Middle-Earth

Den vite trollkarlen viftar glatt på sin stav åt alla möjliga håll och säger fräcka one-liners i syfte att undergräva motståndarnas auktoritet. Typiska härskartekniker.

#guardians-of-middle-earth


Medlem
Saruman nu i Guardians of Middle-Earth

Kan de inte bara göra ett nytt Battle for Middle Earth?

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Kan de inte bara göra ett nytt Battle for Middle Earth?

Jag väntar också på det... Ettan och tvåan var riktigt roliga. Hålla Helms Deep och Minas Thirith med alverna.. vilka minnen!

Medlem

Bl.a. Battle for Middle Earth och andra sagan om ringen spel samt vissa andra spel hade en bugg där ALLT bara dog. Baser, hjältar, etc. Men såklart bara mitt lag. Varje gång jag försöker installera om det också.

The Ring (game) is cursed with foul magic!


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

jag kanske är helt ute och cyklar... men det finns väl bara en saruman, och det är just den vita?

Medlem

Han sög i BFME, alla hjältar i jämförelse med Gandalf gjorde iof det

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

jag kanske är helt ute och cyklar... men det finns väl bara en saruman, och det är just den vita?

Jo det är sant, men de 'heter' Gandalf the Grey, Sauruman the White, Rhadagast the Brown, o sen kan jag inte namnet på de andra två.

Sen när Gandalf blir 'uppgraderad' till vit så tar han ju namnet Sauruman the White, men det är ju för mycket för vanliga döda så han bir Gandalf the White istället.

Medlem
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Grymgreger:

jag kanske är helt ute och cyklar... men det finns väl bara en saruman, och det är just den vita?

Jo det är sant, men de 'heter' Gandalf the Grey, Sauruman the White, Rhadagast the Brown, o sen kan jag inte namnet på de andra två.

Sen när Gandalf blir 'uppgraderad' till vit så tar han ju namnet Sauruman the White, men det är ju för mycket för vanliga döda så han bir Gandalf the White istället.

Uhm. Va? Blir Gandalf the Grey sedan Saruman the White? Nu har du väl fått saker och ting om bakfoten. Det var ju efter att han "dog" i samband med fighten med Balrogen som han kom åter som Gandalf the White. Saruman dog ju senare i Shire om jag inte minns fel.

Föressten så tog Saruman prefixet "of Many Colors" i samband med att han förådde sina allierade och började föra krig mot både free people och Sauron.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Grymgreger:

jag kanske är helt ute och cyklar... men det finns väl bara en saruman, och det är just den vita?

Jo det är sant, men de 'heter' Gandalf the Grey, Sauruman the White, Rhadagast the Brown, o sen kan jag inte namnet på de andra två.

Sen när Gandalf blir 'uppgraderad' till vit så tar han ju namnet Sauruman the White, men det är ju för mycket för vanliga döda så han bir Gandalf the White istället.

Uhm. Va? Blir Gandalf the Grey sedan Saruman the White? Nu har du väl fått saker och ting om bakfoten. Det var ju efter att han "dog" i samband med fighten med Balrogen som han kom åter som Gandalf the White. Saruman dog ju senare i Shire om jag inte minns fel.

Föressten så tog Saruman prefixet "of Many Colors" i samband med att han förådde sina allierade och började föra krig mot både free people och Sauron.

Längesedan jag läste böckerna.. Så vet inte om det är Peter Jackson som förvrängt det lite..

Men i samband med lavaskägg etc så säger väl Gandalf nåt i stil med "Im Sauroman the White!" men får till svar "Gandalf?" "Oh, thats true, that what I used to be called, I guess Im Gandalf the White now."

För en del av konversationen var väl också: Are you Sauroman the White? Yes, or maybe more how he should be...

Eller det kanske bara var Lavaskägg som kallade honom the White Wizard.. Känner onekligen att minnet sviker lite där.. =P

Medlem
Skrivet av ilduce:

Längesedan jag läste böckerna.. Så vet inte om det är Peter Jackson som förvrängt det lite..

Men i samband med lavaskägg etc så säger väl Gandalf nåt i stil med "Im Sauroman the White!" men får till svar "Gandalf?" "Oh, thats true, that what I used to be called, I guess Im Gandalf the White now."

För en del av konversationen var väl också: Are you Sauroman the White? Yes, or maybe more how he should be...

Eller det kanske bara var Lavaskägg som kallade honom the White Wizard.. Känner onekligen att minnet sviker lite där.. =P

Det känns mer som att Enterna med flera kände Gandalf som "the Gray" och samtidigt kände Saruman som "the White". Så när Gandalf kom tillbaka som "the White" så togs han som Saruman.

Som i filmen då de säger "We will bring you to the white wizard." och alla trodde det var Saruman först, men så visade sig att det var Gandalf.

Som det står i wiki:

Citat:

... Gandalf stred mot balrogen på Durins bro och de båda föll ned i avgrunden (och stred i flera dagar[1]). De övriga kunde sedan ta sig ut ur Moria utan förluster, även om deras sorg var stor. Efter Gandalfs fall tog Aragorn över ledarskapet och ledde dem mot Lothlorien.

Gandalf den Vite

Gandalf skickades tillbaka av Eru, som en betydligt kraftfullare individ; Gandalf den Vite. Gwaihir förde honom till Lothlorien (som Ringens brödraskap nyss lämnat), där han helades från sina sår och kläddes i vitt av Galadriel. Han begav sig sedan till Fangorn där han träffade Aragorn, Legolas och Gimli (som letade efter Merry och Pippin).

Medvetna om att Merry och Pippin var i trygga händer (hos Lavskägge) red de sedan till Edoras. ...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Vannulven:

Bl.a. Battle for Middle Earth och andra sagan om ringen spel samt vissa andra spel hade en bugg där ALLT bara dog. Baser, hjältar, etc. Men såklart bara mitt lag. Varje gång jag försöker installera om det också.

The Ring (game) is cursed with foul magic!

Låt mig gissa, efter 3 minuter och 15 sekunder in i spelet varje gång?
Ingen bugg, detta sker om man har piratkopierat spelet

Medlem
Skrivet av Eltu:
Skrivet av Vannulven:

Bl.a. Battle for Middle Earth och andra sagan om ringen spel samt vissa andra spel hade en bugg där ALLT bara dog. Baser, hjältar, etc. Men såklart bara mitt lag. Varje gång jag försöker installera om det också.

The Ring (game) is cursed with foul magic!

Låt mig gissa, efter 3 minuter och 15 sekunder in i spelet varje gång?
Ingen bugg, detta sker om man har piratkopierat spelet

Jag tänkte säga det också först men det finns personer som har köpt spelet och råkar ut för samma sak och då måste det ses som en bugg.

Medlem
Skrivet av conthox:

Saruman dog ju senare i Shire om jag inte minns fel.

Jepp! Han blev förrådd av Grima Wormtongue i Shire efter Battle of Bywater, där han gick under namnet Sharkey (en adaption av Sharku som Uruk-Hai-orcerna kallade honom och betyder "gammal man" på svart tal).

Medlem
Skrivet av Eltu:
Skrivet av Vannulven:

Bl.a. Battle for Middle Earth och andra sagan om ringen spel samt vissa andra spel hade en bugg där ALLT bara dog. Baser, hjältar, etc. Men såklart bara mitt lag. Varje gång jag försöker installera om det också.

The Ring (game) is cursed with foul magic!

Låt mig gissa, efter 3 minuter och 15 sekunder in i spelet varje gång?
Ingen bugg, detta sker om man har piratkopierat spelet

Faktiskt inte. Eller jo, kan ha varit 3 minuter, 15 sek, men det var inga fulkopior här inte. Riktiga spel, legitima nycklar hoppas jag och uppdaterat med deras egna patch. Jag är ärrad, för det var bra spel.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av ilduce:
Skrivet av conthox:
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Grymgreger:

jag kanske är helt ute och cyklar... men det finns väl bara en saruman, och det är just den vita?

Jo det är sant, men de 'heter' Gandalf the Grey, Sauruman the White, Rhadagast the Brown, o sen kan jag inte namnet på de andra två.

Sen när Gandalf blir 'uppgraderad' till vit så tar han ju namnet Sauruman the White, men det är ju för mycket för vanliga döda så han bir Gandalf the White istället.

Uhm. Va? Blir Gandalf the Grey sedan Saruman the White? Nu har du väl fått saker och ting om bakfoten. Det var ju efter att han "dog" i samband med fighten med Balrogen som han kom åter som Gandalf the White. Saruman dog ju senare i Shire om jag inte minns fel.

Föressten så tog Saruman prefixet "of Many Colors" i samband med att han förådde sina allierade och började föra krig mot både free people och Sauron.

Längesedan jag läste böckerna.. Så vet inte om det är Peter Jackson som förvrängt det lite..

Men i samband med lavaskägg etc så säger väl Gandalf nåt i stil med "Im Sauroman the White!" men får till svar "Gandalf?" "Oh, thats true, that what I used to be called, I guess Im Gandalf the White now."

För en del av konversationen var väl också: Are you Sauroman the White? Yes, or maybe more how he should be...

Eller det kanske bara var Lavaskägg som kallade honom the White Wizard.. Känner onekligen att minnet sviker lite där.. =P

Läste faktiskt detta så sent som igår, Gandalf blir kallad Gandalf av de övriga och svarar "Gandalf, yes that was my name"
Sedan säger Gimli "But you are all in white now,"
varpå Gandalf svarar "Indeed I am Saruman, one might almost say, Saruman as he should have been"

Som jag tolkar det är han SOM Saruman, dvs a white wizard, men inte Saruman själv.

Medlem

[quote=conthox]

Skrivet av ilduce:
Skrivet av Grymgreger:

jag kanske är helt ute och cyklar... men det finns väl bara en saruman, och det är just den vita?

Föressten så tog Saruman prefixet "of Many Colors" i samband med att han förådde sina allierade och började föra krig mot både free people och Sauron.

Du menar Postfix. Pre i ordet prefix betyder "före". Postfix betyder, efter.

Saruman of many colors - many colors kommer efter namnet, dvs postfix.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av conthox:

Föressten så tog Saruman prefixet "of Many Colors" i samband med att han förådde sina allierade och började föra krig mot både free people och Sauron.

Du menar Postfix. Pre i ordet prefix betyder "före". Postfix betyder, efter.

Saruman of many colors - many colors kommer efter namnet, dvs postfix.

Om man skall vara petig så är det "suffix" som kommer efter, det finns inget som heter "postfix". Men du har rätt i att det inte är ett prefix. Det är inget "suffix" heller, utan en titel. Men tror nog att alla förstod vad jag menade


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar