Inaktiv
3d hjälp

Vet inte om detta inlägg hör hemma här eller på mjukvaru-avdelningen men jag köpte Batman Arkham Asylum Game of The Year edition och det spelet kommer ju med ett par 3d glasögon som verkar vara det gamla formatet ni vet röd/grön... Jag försökte iaf använda dom när jag skulle titta på en 3D-bild som jag hittade när jag sökte runt men inget hände förutom att jag såg mer av dom där röd/gröna färgerna i bilden. Jag trodde att Trioviz skulle vara det gamla formatet som inte kräver en speciell 120 Hz skärm. Har jag fel eller?

Medlem

Om det är dom glasögongen jag tror att det är så ska du söka efter grön/magenta, magenta är en blandning av rött och blått och inte rött.

Ta en titt på dessa bilder
http://www.flickr.com/photos/hindt3d/sets/72157619101630370/

Edit:
Såg nu att det va grön/magenta på Youtube, men klantskallarna tycks ha gjort en stor tabbe. Standard för dessa glasögon är grönt för vänster och magenta för höger, och dom har gjort tvärtom. Vet inte om det är för att glasögonen "bara" ska funka för just det spelet och inget annat. Om det är så för dina glasögon så testa å vänd på dom

Inaktiv

Funkade inte om jag vänder på dom. Får inget djup alls i bilderna du länkade utan bara skarpare färger på dom fält som är i 3d på bilden. Det kanske är så att det bara funkar i spelet. Det skulle vara sjukt dåligt i såfall. Aja, tack för hjälpen iaf

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar