Därför kan vi inte ha fina saker

Skribent
Därför kan vi inte ha fina saker

Det här är ingen blogg om attityd på internet bland spelare, även fast vi bör ha en sådan minst en gång i veckan. Folks förmåga att gå Al-Shabab på varandra intressant, men inget som skänker något vidare hopp till mänskligheten.

Men bloggen handlar inte om attityd på internet, utan om det här med samarbete. Just nu utmynnar all officiell korrespondens i att vi börjar diskutera den #SimCity-region jag, Fredrik Eriksson och Mattias Frost med vänner spelar i. Det hela gick så långt att vår käre Calle Sundelius avskedade oss alla. Vilket var en petitess i sammanhanget.

Vår region började bra och kunde närmast liknas vid det gudomliga Nordkorea. Samarbetet fungerade perfekt och vi hade ett fint litet ekosystem. Till och med Fredrik som alltid ska vara lite utav en bråkstake hanterade det fina vi hade på ett föredömligt sätt.

Min stad Austin lever på det svarta guldet och jag har egentligen bara kunnat fokusera på detta. Allt var fröjd tills... Alla små symboler över samhällsfunktioner, säkerhet och industri började blinka rött. Ekonomin stannade upp och jag undrade vad tusan det var som hände.

Ute i regionsvyn stod det klart att någons kärnkraftverk hade förolyckats. Med tanke på de första raderna i blogginlägget tänker jag inte peka ut någon. Vi är ett lag och om Fredrik varit så dum att han satt analfabeter vid spakarna i kontrollrummet så ska jag inte basunera ut det i en blogg på Sveriges största spelsida. Jag står över den typen av beteende.

[ia=754423; medium]

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Ponny
Därför kan vi inte ha fina saker

En olycka händer så lätt!

När det hände valde jag att stänga av datorn och kolla på Mästerkocken. Det är för övrigt min plan om en riktig kärnkraftsolycka händer också.


signatur

En Bamseponny av folket

Är du säker? Fredrik. Var det en olycka?

Skulle jag orsaka något sådant så skulle i alla fall jag inte vilja bli utskäld av en Gordon Ramsey wannabee.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar