Moddare har fått SimCity att fungera offline

Robot
Moddare har fått SimCity att fungera offline

PR-katastrofen fortsätter när en lekman lyckas få spelet att fungera utan servrar.

#nyhetstips, #maxis, #electronic-arts


Medlem
Moddare har fått SimCity att fungera offline

Det var ju bara en tidsfråga ändå. Frågan är om någon kommer kunna klura ut något sätt att spara sina offline-skapelser.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Nog visste jag att EA skulle hamna i blåsväder men det här är ju verkligen rekord stort blåsväder även för dom.


signatur

Idono. That's me!

Avstängd
Medlem

ska bli intressant att följa detta

Medlem

Det är tråkigt att den här online-kontroversen existerar för gömt under alla huvudrubriker existerar faktist starten på en fantastisk simulation och ett genomtänkt spel.

Jag lever fortfarande på hoppet om att några stora patchar gör det här till en fantastisk grej för sociala stadsbyggare.

För att vara mera on-point så tycker jag det är bra att spelets community visar på detta vis för utgivaren att vi inte är helt hjärndöda till vilken PR som helst. Kanske innebär det att Maxis får ta lite större kreativ kontroll över sin produkt?

Skribent

Stackars de på golvet som får se sitt jobb söndertrasas av folk i kostymer.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Gav upp på EA för ett tag sen, inte intresserad av att röra deras spel längre. Bara kostymnissar som ska klämma ur varenda ören, trött på dom.

Inaktiv
Skrivet av Chiefen:

Det är tråkigt att den här online-kontroversen existerar för gömt under alla huvudrubriker existerar faktist starten på en fantastisk simulation och ett genomtänkt spel.

Jag lever fortfarande på hoppet om att några stora patchar gör det här till en fantastisk grej för sociala stadsbyggare.

För att vara mera on-point så tycker jag det är bra att spelets community visar på detta vis för utgivaren att vi inte är helt hjärndöda till vilken PR som helst. Kanske innebär det att Maxis för ta lite större kreativ kontroll över sin produkt?

Själv tycker jag det är tråkigt att folk skyddar Maxis, det är ju dom som tillverkat spelet, knappast troligt att det bara är EA som piskar alla hela tiden och sen får stackars utvecklarna snällt stå där med hatten i näven? I drygt tio år?

Därtill så är det ju mer till skandalen än online DRM, filket finns att läsa om här på fz (exempelvis http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130314/hur-hoga-blev-egen..., på sweclockers samt rockpapershotgun.com. Eller ta en titt på det du kallar fantastisk simulation här:

http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Traffic-quot-AI...

Medlem

Är dom högsta hönsen på EA bara ekonomer som aldrig spelat ett spel i hela sitt liv?Dom lär ju börja fatta nån gång efter alla blåsväder att dom måste ändra på sig.

Medlem

" fick spelet att fungera online" ?

Blir spännande att höra vad som kommer att hända härnäst : )

Medlem
Skrivet av Robez:

Är dom högsta hönsen på EA bara ekonomer som aldrig spelat ett spel i hela sitt liv?Dom lär ju börja fatta nån gång efter alla blåsväder att dom måste ändra på sig.

They will not. Så länge inte alla deras spel börjar sälja dåligt så kommer det aldrig hända. Med tanke på naiv och ignorant en genomsnittlig person är så kommer försäljningen troligen aldrig sjunka.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

lite lattjo att det kallas "moddare" i detta fallet och inte hacker som annars... fast han kanske hade tillåtelse att ändra den koden (yeah right)


signatur

spriten räddade mig från sporten

Skribent
Skrivet av Chiefen:

Det är tråkigt att den här online-kontroversen existerar för gömt under alla huvudrubriker existerar faktist starten på en fantastisk simulation och ett genomtänkt spel.

Jag lever fortfarande på hoppet om att några stora patchar gör det här till en fantastisk grej för sociala stadsbyggare.

För att vara mera on-point så tycker jag det är bra att spelets community visar på detta vis för utgivaren att vi inte är helt hjärndöda till vilken PR som helst. Kanske innebär det att Maxis får ta lite större kreativ kontroll över sin produkt?

Väl rutet, även fast Maxis knappast är oskydliga. Själv gillar jag spelet, men hatar den här trenden.

Skrivet av shaitan:

lite lattjo att det kallas "moddare" i detta fallet och inte hacker som annars... fast han kanske hade tillåtelse att ändra den koden (yeah right)

Hackare låter tuffare än moddare, men sistnämnda är roligare att säga. Moddare, muddare, muddrare.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Underbart!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Härligt att en blåst konsument knäcker funktioner som utvecklare hävdar är (på snudden till) omöjligt. Kanske börjar bli dags att se om sina lögner, så företaget kan behålla ansiktet i framtiden. Den vanliga blåsta konsumenten, är inte så blåst längre...

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Chiefen:

Det är tråkigt att den här online-kontroversen existerar för gömt under alla huvudrubriker existerar faktist starten på en fantastisk simulation och ett genomtänkt spel.

Jag lever fortfarande på hoppet om att några stora patchar gör det här till en fantastisk grej för sociala stadsbyggare.

För att vara mera on-point så tycker jag det är bra att spelets community visar på detta vis för utgivaren att vi inte är helt hjärndöda till vilken PR som helst. Kanske innebär det att Maxis för ta lite större kreativ kontroll över sin produkt?

Själv tycker jag det är tråkigt att folk skyddar Maxis, det är ju dom som tillverkat spelet, knappast troligt att det bara är EA som piskar alla hela tiden och sen får stackars utvecklarna snällt stå där med hatten i näven? I drygt tio år?

Därtill så är det ju mer till skandalen än online DRM, filket finns att läsa om här på fz (exempelvis http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130314/hur-hoga-blev-egen..., på sweclockers samt rockpapershotgun.com. Eller ta en titt på det du kallar fantastisk simulation här:

http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Traffic-quot-AI...

Jag är inte riktigt säker på vad du försöker berätta för mig? Att jag inte är smart nog att döma om huruvida jag har kul medan jag spelar spelet?

Simulationen är grym i min åsikt. T.ex. det faktum att man kan samarbeta genom att dela resurser tycker jag är genuint fantastiskt, inte i dagens utförande kanske men potential finns där och idén är helt genial. Men eftersom du tycker det är extra viktigt med länkar och andras åsikter så får jag väl slänga in åsikterna hos Will Wright http://www.youtube.com/watch?v=u8P0AHaeft4 , en person jag tror vi SimCity-fantaster kan gemensamt respektera. Men det känns grymt onödigt att jag ska behöva försvara en subjektiv åsikt. =/

Jag skyddar inte Maxis för jag tjänar inget på det. Jag ger de helt enkelt lite credit. Deras flaggskepp The Sims delar ju inte samma anda som SimCity. Så jag har svårt att tänka mig hur den här always-online biten är något de jobbat hårt för när det är EA's Origin som tjänar mest PR och kunder på detta beslut.

Medlem

Precis om detta skrev jag på min blogg
http://spelindustribloggen.com/2013/03/10/om-sim-city-dess-ka...

Väldigt tråkigt att betalande spelare ska straffas pga EAs kortsiktighet.

Inaktiv
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Chiefen:

Det är tråkigt att den här online-kontroversen existerar för gömt under alla huvudrubriker existerar faktist starten på en fantastisk simulation och ett genomtänkt spel.

Jag lever fortfarande på hoppet om att några stora patchar gör det här till en fantastisk grej för sociala stadsbyggare.

För att vara mera on-point så tycker jag det är bra att spelets community visar på detta vis för utgivaren att vi inte är helt hjärndöda till vilken PR som helst. Kanske innebär det att Maxis för ta lite större kreativ kontroll över sin produkt?

Själv tycker jag det är tråkigt att folk skyddar Maxis, det är ju dom som tillverkat spelet, knappast troligt att det bara är EA som piskar alla hela tiden och sen får stackars utvecklarna snällt stå där med hatten i näven? I drygt tio år?

Därtill så är det ju mer till skandalen än online DRM, filket finns att läsa om här på fz (exempelvis http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130314/hur-hoga-blev-egen..., på sweclockers samt rockpapershotgun.com. Eller ta en titt på det du kallar fantastisk simulation här:

http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Traffic-quot-AI...

Jag är inte riktigt säker på vad du försöker berätta för mig? Att jag inte är smart nog att döma om huruvida jag har kul medan jag spelar spelet?

Simulationen är grym i min åsikt. T.ex. det faktum att man kan samarbeta genom att dela resurser tycker jag är genuint fantastiskt, inte i dagens utförande kanske men potential finns där och idén är helt genial. Men eftersom du tycker det är extra viktigt med länkar och andras åsikter så får jag väl slänga in åsikterna hos Will Wright http://www.youtube.com/watch?v=u8P0AHaeft4 , en person jag tror vi SimCity-fantaster kan gemensamt respektera. Men det känns grymt onödigt att jag ska behöva försvara en subjektiv åsikt. =/

Jag skyddar inte Maxis för jag tjänar inget på det. Jag ger de helt enkelt lite credit. Deras flaggskepp The Sims delar ju inte samma anda som SimCity. Så jag har svårt att tänka mig hur den här always-online biten är något de jobbat hårt för när det är EA's Origin som tjänar mest PR och kunder på detta beslut.

Jag försöker berätta för dig vad som har hänt den senaste veckan, men inte om du har kul eller inte med spelet, det är självklart helt upp till dig. Angående Will Wright så vet jag inte ens om han var med i utvecklingen av "nya" SimCity? Men jag hoppas att han har gett både EA och Maxis en del kritik, även om han kanske inte kan göra det öppet. Men visst är han subjektiv, och "intervjun" är ju som en intervju med någon filmkändis, allt är fantastiskt hela tiden.

Dela resurser är ju bra, synd bara att resten av spelet inte fungerar som utlovat, och det ska dom ju inte ha credit för. Alla tidigare intervjuer och klipp om hur det nya SimCity ska vara, mestadels lögner och skamlös PR.

Det jag reagerade på var att du skrev att spelet var genomtänkt spel och en fantastisk simulation, något många inte håller med om. Därför la jag in lite länkar om andra åsikter, och vad som faktiskt då inte fungerar i spelet. Och det som inte fungerar är ju just simuleringen, agenterna uppför sig inte alls som "individer" utan är bara som får i en flock som matas framåt.

Men jag håller med om att idén och tanken är episk, synd bara att Maxis inte kan leverera.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Själv tycker jag det är tråkigt att folk skyddar Maxis, det är ju dom som tillverkat spelet, knappast troligt att det bara är EA som piskar alla hela tiden och sen får stackars utvecklarna snällt stå där med hatten i näven? I drygt tio år?

Är ingen EA basher, men däremot så måste jag bara säga att när det kommer till DRM etc, så är det publishern som bestämmer det. Utvecklare brukar inte själva pusha om att implementera DRM.

Medlem
Skrivet av Corex:

Gav upp på EA för ett tag sen, inte intresserad av att röra deras spel längre. Bara kostymnissar som ska klämma ur varenda ören, trött på dom.

True dat, det måste vara ett jäkligt intressant spel för att jag ska köpa det av EA


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Robez:

Är dom högsta hönsen på EA bara ekonomer som aldrig spelat ett spel i hela sitt liv?Dom lär ju börja fatta nån gång efter alla blåsväder att dom måste ändra på sig.

För att få slut på dessa lögner krävs det bojkott av EA:s spel. Sitter själv och funderar på om jag ska köpa SimCity (har varit sugen länge) eller om jag helt enkelt ska bojkotta spelet pga all oärlighet från Maxis och EA. Borde inte det här vara brottsligt?


signatur

Have a good time!

Medlem

Vill ha denna mod nu.

Moderator | Testpilot

"skapat aningens mer huvudbry för utvecklaren och PR-katastrofen har nått sitt klimax. Genom att ändra i lite filer och knackat lite kod. Bara lite mer än en vecka tog det innan en lekman fick spelet att fungera online"

Offline ska det väl vara?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Här är länken till sjävaste debug filen:
http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/1a9wym/place_this_fi...
Testar just nu.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

"skapat aningens mer huvudbry för utvecklaren och PR-katastrofen har nått sitt klimax. Genom att ändra i lite filer och knackat lite kod. Bara lite mer än en vecka tog det innan en lekman fick spelet att fungera online"

Offline ska det väl vara?

Klart det ska


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

När ska EA lära sig av sina misstag?

Medlem

Fy skämms på er, EA. Fy.

Medlem

Egentligen hoppas jag å innerligast att detta serverstrul pågår så länge som möjligt. Folk lär sig att förhandsbokning av ett spel är något av det mest idiotiska systemet som existerar ur en konsument-synpunkt, och EA får lära sig en läxa genom sjunkande försäljningssiffror och dålig PR.
Det mest tragiska är dock att folk - när servrarna återigen kan hantera trycket - kommer spela på som vanligt, köpa en kopia och antagligen hylla spelet. Om äns till en mildare grad än om online-DRM hade skrotats helt.

Jag respekterar Maxis och det jobb de lagt ner på detta spel, som trots allt sägs vara roligt när det väl fungerar (Jag har valt att bojkotta det). Det var när EA lade sina giriga fingrar över spelet och våra förväntningar som spelet verkligen var dömt att misslyckas.
Tanken att minska Piratkopieringen som de flesta mediabranscher i dagsläget lider av är något jag hyllar, men att utföra detta genom att behandla betalande konsumenter som ett gäng zombier är något jag ser ner på. Deras val att ge oss zombier ett (ej utannonserat) gratisspel ur EAs katalog är, i mina ögon, en billig ursäkt för detta fiasko till release

Denna mod kan vara det som iallafall kan få mig att börja spela detta spel. Mitt samvete svider dock när tanken att EA ska få en procentandel av de pengar vi konsumenter betalar är det som tar emot allra mest.

Inaktiv
Skrivet av jojolea:

Egentligen hoppas jag å innerligast att detta serverstrul pågår så länge som möjligt. Folk lär sig att förhandsbokning av ett spel är något av det mest idiotiska systemet som existerar ur en konsument-synpunkt, och EA får lära sig en läxa genom sjunkande försäljningssiffror och dålig PR.
Det mest tragiska är dock att folk - när servrarna återigen kan hantera trycket - kommer spela på som vanligt, köpa en kopia och antagligen hylla spelet. Om äns till en mildare grad än om online-DRM hade skrotats helt.

Jag respekterar Maxis och det jobb de lagt ner på detta spel, som trots allt sägs vara roligt när det väl fungerar (Jag har valt att bojkotta det). Det var när EA lade sina giriga fingrar över spelet och våra förväntningar som spelet verkligen var dömt att misslyckas.
Tanken att minska Piratkopieringen som de flesta mediabranscher i dagsläget lider av är något jag hyllar, men att utföra detta genom att behandla betalande konsumenter som ett gäng zombier är något jag ser ner på. Deras val att ge oss zombier ett (ej utannonserat) gratisspel ur EAs katalog är, i mina ögon, en billig ursäkt för detta fiasko till release

Denna mod kan vara det som iallafall kan få mig att börja spela detta spel. Mitt samvete svider dock när tanken att EA ska få en procentandel av de pengar vi konsumenter betalar är det som tar emot allra mest.

Delar din åsikt till fullo, kanske får det här EA och andra stora aktörer att tänka om.

12
Skriv svar