Medlem
Bilden flimmrar!

När jag lirar spel som t.ex mw2/Bc2 flimmrar bilden till, som en svart rand och gör att det laggar rå mycket.
Fick detta problem för typ 2-3 månader sedan och har bara blivit värre :/. Grejjen är att de inte spelar nån roll vad jag har för grafik eller upplösning samma problem.
testat ladda ner nya + gamla drivisar ... samma problem.

Överhettning kanske? Behöver hjälp iaf!!
Har ett ati 4870x2 btw, dags att uppgradera?

EDIT: Kommer oftast när jag gör nått laggit typ fps drop, tex går igenom en smoke. Kan även få bort det genom att tabba ner och tabba upp.
/flani

Medlem

Ungefär som denna :
http://www.youtube.com/watch?v=iJvyawt6dIE
eller
http://www.youtube.com/watch?v=mPiQkjH3pSY&feature=related
Om man läser i description så är det ganska exatkt beskrivning på vaad jag har bara det att jag har de i alla spel utan att jaag behöver langa flash.

edit : hitta denna också som liknar problemet exakt.
http://www.youtube.com/watch?v=i3i9gKaSCZk

Medlem

Jag är inte någon stjärna på sådant här, men har du testat att uppdatera directX manuellt?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Behöver verkligen hjälp med den här skiten ! La upp en youtube film på hur det ser ut i lotro, helt sjukt drygt.
Den som fixart får en glass?

problem ----> http://www.youtube.com/watch?v=uVY7lt5o6DM

Kan du testa med något annat grafikkort/skärm och se ifall det blir bättre?
Ladda ner GPU-Z och kolla ifall grafikkortet blir för varmt. Jag GISSAR på att grafikkortet håller på att "dö" men jag är inte säker...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Är det mycket att ha 100 grader med 100% fläkt in game?
Kollade CCC när jag lirade och märkte att den låg på 102 grader.

någon?

100% fläkthastighet samtidigt som den ligger på 102C... Det är inte bra, även fast dom är gjorda att klara höga temperaturer.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Äre byte grafikkort som gäller eller borta jag testa något annat först?

Tack för att du svara!

Tycker du borde testa ett annat grafikkort först, för att se ifall det verkligen är ditt grafikkort som dör.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag hade samma problem och det här funkade för mig.
Gå in i Catalyst control center och ändra hz till 900 (den stod på 925 hz för mig tror jag).

Skrivet av Hellpower:

Jag hade samma problem och det här funkade för mig.
Gå in i Catalyst control center och ändra hz till 900 (den stod på 925 hz för mig tror jag).

Att klocka ner det fungerar ju också, men det är vanligtvis bara en temporär lösning. Ifall kortet är överklockat redan från fabrik ska man inte behöva göra det.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Jag hade samma problem och det här funkade för mig.
Gå in i Catalyst control center och ändra hz till 900 (den stod på 925 hz för mig tror jag).

Kortet ligger redan på 900 MHz i CCC, inget jag kan göra då ?

Har gått över till att gamea med ps3an pga att jag inte orkar handskas med problemet
Vet att grafikkortert är överdrivet varmt typ 100-110 grader i spel 70 grader när jag bara chillar...

Antar att det blir ett grafikorts köp någon gån under den kommande tiden..

Medlem

Du ska definitivt ta felsöka, typ ta kortet till en kompis dator. För 4870x2 är ju inget dålig kort om du väljer å bara slänga iväg det

Använd GPU-Z och sätt på loggen, gå och spela ett tag och sedan tar ut raderna där det är som varmast och pasta här. Jag har ett vanligt 4870 men är ju samma chip fast du har 2, kanske blir lite varmare ditt.

den här raden: 2010-04-12 22:17:49 , 800.0 , 903.1 , 62.0 , 39 , 100 , - , 63.5 , 81.5 , 73.0 , 50.1 , 87.0 , 88.0 , 87.0 , 1.2625 ,

efter några timmar BC2 så låg min gpu på 62 c, dock inte med standard kylare. Så 100 grader i spel låter mycket. Har du kollat damm i fläkten osv?

Medlem

finns saker på kortet som heter VRM, voltare regulator module eller vad det står för och dessa blir mycket värmare än GPUn. Vad det verkar så har dessa ett rekomendart maxvärde på 125c. Och mina blir enligt gpu loggen 87-88c, alltså typ 20 grader mer än GPU. Vet också under Furmark bench har dessa gått upp till 115 grader. Så är intressant att se vad dina ligger på. Det är dem siffrorna i slutet före 1.2625 i exemplet jag pasta ovan.

Medlem

Har faktiskt testat att rensa graffekortet lite försiktigt på damm, aldrig vågat koppla ur och koppla in de då jag inte är någon höjdare på datorer enligt mig :/ ... ska dra igång ett spel med
GPU-Z o posta här...
Och om jag orkar så får man vell dra till polaren och testa hur det funkar där

Tack för svar!

Medlem

löser sig genom att lira spelen i windowed mode ...ifall nån annan har samma problem :/

Medlem
Skrivet av Flani:

löser sig genom att lira spelen i windowed mode ...ifall nån annan har samma problem :/

Men kortet är fortfarande lika varmt?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

1
Skriv svar