zh1nt0 från Dice och HeatoN spelar för välgörenhet ikväll

Robot
zh1nt0 från Dice och HeatoN spelar för välgörenhet ikväll

Ibland kan man spela för andras bästa också.

#starcraft-ii-heart-of-the-swarm


Medlem
zh1nt0 från Dice och HeatoN spelar för välgörenhet ikväll

HeatoN skrev aldrig sitt namn med en 0 istället för O?

Skribent
Skrivet av DeryckW:

HeatoN skrev aldrig sitt namn med en 0 istället för O?

Nej, det gjorde han nog inte. Vem vet egentligen sanningen? Vi kör på ett O.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Haha, alltså jag menade inte ett stort O : )
Sanningen? Det räcker väl att kolla en CS-film med honom på tuben?
Sen när jag läste det igen ser det lite "drygt" ut skrivet och det var inte alls mening att låta dryg.

Inaktiv
Medlem
Medlem

Seriöst. Hur uttalar man "zh1nt0" och undrar dom killarna varför datorspel och e-sport aldrig blir taget på allvar?

Hur som helst, creds för att dom jobbar med välgörenhet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Seriöst. Hur uttalar man "zh1nt0" och undrar dom killarna varför datorspel och e-sport aldrig blir taget på allvar?

Hur som helst, creds för att dom jobbar med välgörenhet.

Sinto/zinto/cinto? Inte särskilt svårt.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DeryckW:

HeatoN skrev aldrig sitt namn med en 0 istället för O?

Nej, det gjorde han nog inte. Vem vet egentligen sanningen? Vi kör på ett O.

HeatoN är det till 100%

Skrivet av conthox:

Seriöst. Hur uttalar man "zh1nt0" och undrar dom killarna varför datorspel och e-sport aldrig blir taget på allvar?

Hur som helst, creds för att dom jobbar med välgörenhet.

Jag säger "zinto".

Att inte e-sporten tas på allvar håller jag inte med om. Aftonbladet och SVT har varit med och styrt upp livesändningar de senaste åren i både StarCraft 2 och Counter-Strike.

Medlem

Vad ska de spela då?

Medlem
Skrivet av Qrush:

Att inte e-sporten tas på allvar håller jag inte med om. Aftonbladet och SVT har varit med och styrt upp livesändningar de senaste åren i både StarCraft 2 och Counter-Strike.

Nja. Att det tas upp då och då är ju inte direkt ett tecken på att det tas på allvar. Folk som bygger upp landskap och kör med modelljärnvägar i sina källare kommer med i tidningarna ibland också...

Min poäng var mer att om folk som håller på med e-sport har som mål att få en mer frekvent rapportering i media, kanske hamnar lite oftare på sportsidorna, så borde dom tvätta bort den där tonårspojk-stämpeln som fortfarande finns kvar i mångas ögon. Ett steg vore att ha ordentliga namn, eller varför inte sina riktiga, istället för OMGZORZ111iKiLLyou.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot

Snälla skriv rätt, "HeatoN" är det som gäller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av DeryckW:

Haha, alltså jag menade inte ett stort O : )
Sanningen? Det räcker väl att kolla en CS-film med honom på tuben?
Sen när jag läste det igen ser det lite "drygt" ut skrivet och det var inte alls mening att låta dryg.

Haha, uppfattade det inte så.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Snälla skriv rätt, "HeatoN" är det som gäller.

Men vi bestämde ju innan att det inte stavades så. Nu tänker jag inte ändra hans namn något mer.

Mvh
jOhan


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Qrush:

Att inte e-sporten tas på allvar håller jag inte med om. Aftonbladet och SVT har varit med och styrt upp livesändningar de senaste åren i både StarCraft 2 och Counter-Strike.

Nja. Att det tas upp då och då är ju inte direkt ett tecken på att det tas på allvar. Folk som bygger upp landskap och kör med modelljärnvägar i sina källare kommer med i tidningarna ibland också...

Min poäng var mer att om folk som håller på med e-sport har som mål att få en mer frekvent rapportering i media, kanske hamnar lite oftare på sportsidorna, så borde dom tvätta bort den där tonårspojk-stämpeln som fortfarande finns kvar i mångas ögon. Ett steg vore att ha ordentliga namn, eller varför inte sina riktiga, istället för OMGZORZ111iKiLLyou.

Tror själv inte att namnet har så stor betydlse, o varför ändra när man har haft namn som detta i typ 15 år? För att folks ska glo på direktsänd gaming istället för Mellofailfestivalen?
Låt "dom andra" acceptera gamingen istället för tvärtom.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Tror själv inte att namnet har så stor betydlse, o varför ändra när man har haft namn som detta i typ 15 år? För att folks ska glo på direktsänd gaming istället för Mellofailfestivalen?
Låt "dom andra" acceptera gamingen istället för tvärtom.

Nu tror jag inte att e-sport och Melodifestivalen har samma målgrupp, men jag förstår vad du menar.

Å ena sidan håller jag med dig, det borde vara dom som skall acceptera datorspelandet. Och det kommer nog med tiden då de som växer upp idag (och de som varit vuxna ett par år) och har datorspelandet som en del av vardagen blir den generation som sedan bestämmer vad som skall synas i TV.

Å andra sidan, så skulle det inte skada att göra e-sporten lite mer mogen. Jag menar inte att alla skall ta allt superseriöst; man kan fortfarande ha humorn och den lite slappare, men bara att man styr upp det lite mer så att sporten växer lite i status.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag har en Heaton musmatta. Mina frags per minute gick upp 28% med den, i Civilization V.

Köpte den för att den var stor. Den är seriöst stor faktiskt.

Medlem

Skäms på er att ni inte vet hur nicket HeatoN skrivs!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Aresz:

Tror själv inte att namnet har så stor betydlse, o varför ändra när man har haft namn som detta i typ 15 år? För att folks ska glo på direktsänd gaming istället för Mellofailfestivalen?
Låt "dom andra" acceptera gamingen istället för tvärtom.

Nu tror jag inte att e-sport och Melodifestivalen har samma målgrupp, men jag förstår vad du menar.

Å ena sidan håller jag med dig, det borde vara dom som skall acceptera datorspelandet. Och det kommer nog med tiden då de som växer upp idag (och de som varit vuxna ett par år) och har datorspelandet som en del av vardagen blir den generation som sedan bestämmer vad som skall synas i TV.

Å andra sidan, så skulle det inte skada att göra e-sporten lite mer mogen. Jag menar inte att alla skall ta allt superseriöst; man kan fortfarande ha humorn och den lite slappare, men bara att man styr upp det lite mer så att sporten växer lite i status.

Jo det har du rätt i, en statushöjning behövs ju. Fast tror att den kommer med tiden, nu spelar ju mer eller mindre alla. Får se hur det blir om Valve får in pcn i vardagsrummet också.

Skribent
Skrivet av Bolleh:

Skäms på er att ni inte vet hur nicket HeatoN skrivs!

Somliga kanske missade CS-vågen och spelade annat än COD-kopior.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bolleh:

Skäms på er att ni inte vet hur nicket HeatoN skrivs!

Somliga kanske missade CS-vågen och spelade annat än COD-kopior.

Menar du att cs är en cod-kopia?

Medlem

Alltså, jag förstår inte, men vad skall de spela? Skyrim eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bolleh:

Skäms på er att ni inte vet hur nicket HeatoN skrivs!

Somliga kanske missade CS-vågen och spelade annat än COD-kopior.

Menar du att cs är en cod-kopia?

Det var ett litet skämt


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av luddeluff:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bolleh:

Skäms på er att ni inte vet hur nicket HeatoN skrivs!

Somliga kanske missade CS-vågen och spelade annat än COD-kopior.

Menar du att cs är en cod-kopia?

Det var ett litet skämt

Du misslyckades ganska fatalt med 'skämtet'.

Medlem
Medlem

ibland undrar man alltså ta nu ej detta ej personligt du som skrivit detta, men om man som skribent inte har koll på esport så är man faktist inte en gamer och då undrar jag hur man kan skriva rencensioner också.

För det har ihopa med att man är duktig på spel innan man kan "recensera"? klart som fasiken en dålig spelare kan skriva en recension men att någon vettig person ska bry sig ett endaste jota det är ju självklart ingen gör. som kan spela själv eller har mer än 10 iq bakom panloben.

Nu säger jag ej man ska veta vart ända scII proffs vart ända quake proffs genom tiderna eller i varje genre.

Men när man inte kan en av dom kändaste esport profilernas nickname.

Då säger man faktist bokstavligen såhär till mig iaf "hej jag sitter och spelar spel bryr mig inte om min/max räknade och vad som hör till spel i balansgång eller vad som hade kunnats göra för göra det bättre för större grupp av spelare eller mer intressant.

för sålänge där är explosioner och annat trams så hoppar man i stolen av lycka släng gärna hit också en granat kastare också till min 360 kontroll så jag iaf har någon chans att träffa dig.

nu vart lite av detta ett skämt och jag hoppas du tänker på detta jag skrev till dig, oavsett om du ej visste och gjorde en error.

Så att visa detta för läsare är inte bra som förtroende inom recensionor m.m

Jag själv vet iaf nu att jag inte ska lite det blekaste av vad du skriver i en recension hädanefter.

Fan vad detta känns som en grov bash emot dig när det bara meningen att hjälpa dig haha aja är rak på sagt ledsen om du tar illa upp

Skribent
Skrivet av FuzioN:

ibland undrar man alltså ta nu ej detta ej personligt du som skrivit detta, men om man som skribent inte har koll på esport så är man faktist inte en gamer och då undrar jag hur man kan skriva rencensioner också.

För det har ihopa med att man är duktig på spel innan man kan "recensera"? klart som fasiken en dålig spelare kan skriva en recension men att någon vettig person ska bry sig ett endaste jota det är ju självklart ingen gör. som kan spela själv eller har mer än 10 iq bakom panloben.

Nu säger jag ej man ska veta vart ända scII proffs vart ända quake proffs genom tiderna eller i varje genre.

Men när man inte kan en av dom kändaste esport profilernas nickname.

Då säger man faktist bokstavligen såhär till mig iaf "hej jag sitter och spelar spel bryr mig inte om min/max räknade och vad som hör till spel i balansgång eller vad som hade kunnats göra för göra det bättre för större grupp av spelare eller mer intressant.

för sålänge där är explosioner och annat trams så hoppar man i stolen av lycka släng gärna hit också en granat kastare också till min 360 kontroll så jag iaf har någon chans att träffa dig.

nu vart lite av detta ett skämt och jag hoppas du tänker på detta jag skrev till dig, oavsett om du ej visste och gjorde en error.

Så att visa detta för läsare är inte bra som förtroende inom recensionor m.m

Jag själv vet iaf nu att jag inte ska lite det blekaste av vad du skriver i en recension hädanefter.

Fan vad detta känns som en grov bash emot dig när det bara meningen att hjälpa dig haha aja är rak på sagt ledsen om du tar illa upp

Haha, du kan ju inte säga att jag inte ska ta det personligt och så börjar du gorma om att man minst sagt måste kunna alla e-sportsnamn när man recenserar spel


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av FuzioN:

ibland undrar man alltså ta nu ej detta ej personligt du som skrivit detta, men om man som skribent inte har koll på esport så är man faktist inte en gamer och då undrar jag hur man kan skriva rencensioner också.

För det har ihopa med att man är duktig på spel innan man kan "recensera"? klart som fasiken en dålig spelare kan skriva en recension men att någon vettig person ska bry sig ett endaste jota det är ju självklart ingen gör. som kan spela själv eller har mer än 10 iq bakom panloben.

Nu säger jag ej man ska veta vart ända scII proffs vart ända quake proffs genom tiderna eller i varje genre.

Men när man inte kan en av dom kändaste esport profilernas nickname.

Då säger man faktist bokstavligen såhär till mig iaf "hej jag sitter och spelar spel bryr mig inte om min/max räknade och vad som hör till spel i balansgång eller vad som hade kunnats göra för göra det bättre för större grupp av spelare eller mer intressant.

för sålänge där är explosioner och annat trams så hoppar man i stolen av lycka släng gärna hit också en granat kastare också till min 360 kontroll så jag iaf har någon chans att träffa dig.

nu vart lite av detta ett skämt och jag hoppas du tänker på detta jag skrev till dig, oavsett om du ej visste och gjorde en error.

Så att visa detta för läsare är inte bra som förtroende inom recensionor m.m

Jag själv vet iaf nu att jag inte ska lite det blekaste av vad du skriver i en recension hädanefter.

Fan vad detta känns som en grov bash emot dig när det bara meningen att hjälpa dig haha aja är rak på sagt ledsen om du tar illa upp

Haha, du kan ju inte säga att jag inte ska ta det personligt och så börjar du gorma om att man minst sagt måste kunna alla e-sportsnamn när man recenserar spel

Jag menar det som ett tips hädanefter att ej göra misstaget, klart som fasiken det spelar roll. det är som en kommentator i ishockey inte vet vem forsberg är.

Ska man snacka ge synpunkter om saker och ting bör man vara en gamer dvs man ska kunnighet inom spel både på casual nivå och på relativ koll på seriös nivå i mitt tycke.

Du ber väl inte om tips på när du köper saker om en som inte har någon aning om saker?

Som att be en person om tips på bil men han är ej intresserad utav bilar eller kan någonting om bilar men han testar vännernas bilar ibland.

Du måste väl ändå hänga med vad jag menar här, och att du ej ska ta det personligt, jag bryr mig ej direkt syftar mest på vad andra som kanske ej sett detta att man ej gör sådant här blunder misstag.

hade jag exempelvis kunnat dölja min dyslexi hade jag gjort detta men det går tyvärr ej
gäller att dölja sin svagheter du hade bara behövd googla upp namnen snabbt deras wiki och du hade haft allt info du ville ha

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DeryckW:

Haha, alltså jag menade inte ett stort O : )
Sanningen? Det räcker väl att kolla en CS-film med honom på tuben?
Sen när jag läste det igen ser det lite "drygt" ut skrivet och det var inte alls mening att låta dryg.

Haha, uppfattade det inte så.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Snälla skriv rätt, "HeatoN" är det som gäller.

Men vi bestämde ju innan att det inte stavades så. Nu tänker jag inte ändra hans namn något mer.

Mvh
jOhan

Du ändrade visst. Heheheh


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar